Здравейте,
Преди 1година си купих Ауди А6 ц5 1999г 1.8т 150к.с “ANB” автоматик.Колата беше докарана от Германия и не беше карана в България(нов внос).Купих я от човек,на който имам доверие и не успя да свали или модифицира нищо по колата,защото нямаше време тогава.Колата си е на реални 275 000км(тогава).Колата си беше 100% в оригинален вид и дори всяко болче си стоеше където трябва да е(казвам го защото на повечето коли вообще липсват сумати неща).В сервизната книжка имаше информация до 250 000км(2019г),следтова беше оставено картонче с от Арал със смяна на масло(260 000) и вискозитет масло(5w30).Оказа се,че колата идва на 15 000км с това масло и аз минах 500/600км до пълно обслужване.Колата мъркаше с това масло макар и да беше вече на почти 16000.Смених масло,агренажи,водна помна,филтри и всичко останало на 276000км.Започнах 1во с Liqui Molly 5w40 Lichflauf лилава туба,общо взето беше скъпо масло но исках да си е както трябва.Взех тогава 5л и се оказа,че за 1000-1500км не ми стигна 1,5л да доливам.В кулера нямаше и капка масло.Пробвах с добавка,нищо не става…Закарах колата да я гледа майстор,и останови че не била зацепена както трябва(1зъб прескочил ангренажа).1000% съм сигурен,че не сме объркали при смяната,не гонправим за сефте.Майстора мери компресия и каза,че била добре,нещо от сорта на 11 и нещо ми каза.Смених маслото с ново.Четох по форуми,гледах в фейсбоок групи и ми препоръчаха Ravenol.Взех го аз и го смених на 278 000.С него беше по-добре,но се оказа че пак го гори.На 282000 вече бях налял 1,5л и трябваше да се мисли нещо.Гледах ме колата,нямаше никакъв теч..Най-накрая свалихме турбото и се оказа,че е за рециклиране.Цялостно рециклиране като не остана почти нищо от оригиналното(толкова беше зле).Върнаха турбото и го монтирахме.Реших пак да сменя маслото с друго.Този път сложих Repsol EliteCompetition 5w40 и го гореше ама много.Баща ми сложи същото на неговата и пак беше така(неговата никога не е харчила масло).Изглежда ковти масло.Този път 1.5л долях за близо 4500км.Миналия месец го смених отново(всеки път заедно с филтри).Този път сложих Castrol Edge 5w40.Баща ми караше само с такова и нямаше проблем,не знам защо реши да пробва Репсола,както и да е.Минал съм г/у 550-600км от смяната и ми е изгорило 300-400мл.Познати ми казват,че като я настъпя или като привключва и прикъдява.Другото странно е,че този мотор по данни събира 3,5л..Източихме старото и като налях новото,до средата на щеката бях налял 3,1л….Говорих с познати,които имат 1.8т и те казват,че даже близо 4л наливат..Мисля си,че е от картерната вентилация,но колата няма признаци на това.Мотора пее,върви много,харчи даже много малко газ/бензин..Тя е цяла и е свързана все още.Когато е студена,и като я запаля-не къди..Това ме навежда,че не е и за гумички на клапани..
Дайте съвет какво да правя.Да мина към друго масло или да остраня картерната вентилация?Или вариант,който не ми се иска е да се премина към сериозен ремонт на мотора?