Дефектира ми механичния дебитомер (разходомер) на въздуха за инжекционна система Digifant, използвана широко в модели на Volkswahen, Audi и Seat от '90-те години. Затова се наложи да експериментирам. Е, експеримента е успешен. Колата върви, та пее :-) Време е да споделя... Най-честият проблем на този тип дебитомер е изтриване на резистивният слой нанесен върху платка намираща се в "кутията" на дебитомера. По въпроса е писано, но при мен проблема не е в това. Другата най-честа причина за авария е изкривяване на оста на лопатката вследствие на гърмеж на газовата уредба. При това изкривяване лопатката не може да се движи свободно и блокира в някакво положение. Ако е напълно затворена автомобила няма да може въобще да запали. Ако е в някакво средно положение ще върви, но оборотите на празен ход ще играят, ще гасне и/или няма да има мощност. Такъв е и моя случай. Лесно установих, че лопатката е блокирала, като я видях заседнала в средно положение. Добреее, гръмнало е, загазили сме, сега какво е нужно да направим за да ремонтираме дефектният си, блокирал дебитомер?... Ами четете нататък. Сваля се капака на филтърната кутия, заедно с дебитомера. Развиват се четирите болта, които държат дебитомера към капака. Червената стрелка е демонтираният дебитомер на въздуха. Зелената стрелка е смесителната плочка на газовата уредба. При този модел инжекцион плочката обикновено е точно тук. Няма я на автомобилите без газова уредба. Синята стрелка е предпазният клапан на газовата уредба. Монтиран е допълнително. Може да се каже, че е задължителен при конвертиран на този модел на газ. Няма го на автомобилите без газова уредба. Обръщаме дебитомера обратно. Областта посочена с червена стрелка е покрита със силикон, за уплътнение. Отстранява се силикона по цялата дължина. Под силикона се откриват малки нитчета. Доста на брой. С център и чук се отбелязва "център" в средата на всяко нитче за последващото посвредляване. Прави се на всички нитчета. След манипулацията изглеждат като в зеленото кръгче. Слагате в бормашината първо свредлото 4мм. Просвредлявате внимателно главите на всички нитове. След това слагате свредлото 8 мм. Повтаряте манипулацията на всички нитове до пълното отстраняване на главите им. Внимавайте да не пробиете цялата плочка, дебела е едва 2 мм. След просвредляването дебитомера изглежда така. С почукване и внимателно напъване отваряте дъното на дебитомера. Вижда се къде са запирали лопатките - червените стрелки. Едната е запирала отдолу, а другата отгоре. Очевидно е, че оста се е изкривила. Повече подробности и още снимки има ТУК http://www.smehurko.info/moto/tech/VW-Debitomer/VW-Debitomer.php