Jump to content

jfdvass

Members
  • Мнения

    13
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    audi a4 avant

Персонална информация

  • Локация
    България

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

jfdvass's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Здравейте, знам, че по темата е писано много, но все пак исках да споделя 4-годишното си наблюдение върху мотора на VW 2,5 TDI V6. Двигателят е монтиран върху Quattro-шаси. Моделът е Ауди А-6 TDI AVant QUATTRO, S-line. 150 к.с. , аналогови/ръчни скорости. Дата на производство 28.11.1999 год. Както знаем, при Ауди моделите се сменят не в началото или в края на годината, а по средата и - през юни месец. Като го купих, се зачудих, как така търговецът ми казва, че е произведено в ноември 1999, пък моделът е от 2000-та година?! Порових се в немските сайтове и открих , че това е известно отдавна на немските автолюбители. Това обяснява и качеството на двигателя. Защото - както знаем - първите 2,5 tdi бяха голяма катастрофа. Постоянно се сменяха валове, които се изтъркваха доста бързо. В новите генерации дизелови мотори на VW, като моя, са сменени вече сплавите на валовете и тяхната структура - те не са плътни, а тръбни. Това спомага за "обиране" на вибрациите, намалява шума от работата на мотора и увеличава живота на двигателя. Колата я взех от Италия на 159 000 км. Купето беше доста запазено, защото беше карана само от една жена преди това -тоест първи и единствен собственик. Ако километражът е бил превъртян, то то е било с малко, защото щеше да изглежда много по-зле на ок. 250-300 000 км. Имаше един проблем с турбината, който го реших, като го дадох на турбинаджиите в Пловдив. Вследствие на това спря да се включва защитата и да ограничава скоростта до 120 км/ч. Двигателят направи още 166 200 км и до момента съм правил само едно обслужване. То, разбира се не е евтино - дадох ок. 800 лв. Масло, накладки, както и други консумативи сменям редовно - тоест колата е "гледана като писано яйце":))) /*За сведение само: сменял съм още казанче на антифриза (беше спукано), динамото, ABS-блока, както и стандартните неща- гуми (3 комплекта), шарнири (един път), носачи (един път) лагери (общо 5)/. В общи линии моторът се изключително добре. Много е пъргав за умерено тежкото купе. Вдига сравнително бързо обороти. Поддържа 190 км/ч на равен аутобан (тествана в Германия), а по нанадолнище - 205. По двигателя , освeн обслужването, нищо друго не е правено. Има един малък теч (или по-скоро някакво сълзене) на масло отдолу, но повечето стари коли имат. Отделно от това знам откъде е -едно силиконово уплътнение, което е на труднодостъпни място и затова още не съм я закарал да я сменят. Усеща се , когато автомобилът не спира да работи ок. 2000 км ( като пътувам на дълъг път). Тогава ми се налага да наливам масло - ок. 300-400 мл., но само понякога, което ми е много странно... Последното дълго пътуване мина без доливане, макар предвидливо да си бях взел 2литра 5w40 Liqui Moly с мен (винаги купувам от него). Мисля обаче, че това е нормално за тези двигатели при такива условия. Иначе изобщо не наливам до смяната ( в момента съм минал ок. 4000 км от последната смяна и вчерашната проверка показа, че още е в горната граница на нормата). Доста често съм чувал от българските търговци, че 2,5 tdi не се котира много на пазара, защото е смятан за "проблемен и неблагонадежден" мотор. За мен това изобщо не беше така. Поне до момента моторът работи перфектно - компресията му е в референтни граници, харчи малко масло, шумът е много приглушен, много бързо вдига обороти, сравнително дълъг живот и за тези показатели - много евтина поддръжка. Мисля, че лошата слава на големите мотори на VW идва от недостатъчната им поддръжка у нас. Все пак кой българин влага 800 лв. на всеки 100 000 км. в автомобила си?! У нас най-често се карат бараки докато стигнат до състояние на молекулярна деструкция:) В Германия е друго (само там имам наблюдения): тук големите TDI мотори често се използват и мненията по форумите за тях са сравнително добри.
  2. Здрасти на всички, имам A4 Авант B5 2,5 TDI Quattro модел 1999/2000 год. С оригинални джанти на Ауди съм, но никъде не пише какви са размерите. Гумите са летни 205 / 55 / R16. Искам да купя други джанти - на старо, за да ги ползвам зимата само и после ги превъртам просто с оригиналните джанти с летните гуми. Някой може ли да ми каже: 1. Какво трябва да гледам при размерите на джантите и гумите? (Гледам има някакви номера и и означение по обявите, но при мен нищо няма - нито по талона, нито по информационната книжка, придружаваща колата.Четох в немските форуми, че било много важно, защото може да се окаже, че не спира добре колата, когато джантите са с неподходящ размер. Вярно ли е това?). Означенията, които срещам по обявите за джанти и гуми са следните: - J.... - 5х100 или 5х112 - 57 (Май е размерът на остта, в която се нанизва джантата. Има ли значение щом джантата се държи и на 5 болта ?) - R16 2. Много искам да си взема по-високи джанти или гуми - т.е. да повдигна колата малко, че ме очаква път в планината, пък и ще се прибирам от Германия с нея и не знам как ще са почистени пътищата. Ако има много сняг (както очаквам тази зима), по-добре ли ще е да си взема по-високи и по-тесни гуми или широчината има значение само при мокра настилка? Ако все пак е по-добре да се кара зимата с по-високи и по-тесни гуми, то тогава какви размери да търся? Много благодаря на всички за инфото! , ... и освен това един римлянин от Пловдив ми открадна декоративните капачки на джантите. Полиционерите го хванаха, ама той ги беше продал вече. Та в Германия има деко-капачки - евтини, неоригинални,за 10-на евро, но стават. Кажете какъв размер да търся ако сте имали такъв проблем. Няма да се набутвам повече с оригинални, та да не ме е я...! Че и оня т...... м...... се подпирал на вратите с инструментите си и ми одраскал и четирите врати докато ги е крал. Та накратко - няма смисъл да дам още 50 евро и да ми одраска още веднъж колатазаради тях (а я взех почти нова!!!).
  3. Здравейте всички. Моля за съвети, помош и т.н. Купих преди 5-6 дни Ауди А4 Avant 2,5 TDi V6 Quattro модел от 2000 год., но излязъл от салона 21.12.1999 год. Внос от Италия. По документи е от лицензиран салон на Ауди и VW в Болоня. Ако се вярва на документите има само един предишен собственик - възрастна жена, род. 1943 год. Според продавача жената е върнала колата и е взела просто новия модел. Дали е така - не знам. Силно се съмнявам. Километрите и по тахо са 163 000. Аз си признавам, че постъпих малко емоционално, защото се "влюбих" в автомобила - ново купе, мирише на нов автомобил, запазен двигател, който направо мъркаше, новата конзола от модела на 2000-2001 год., ксенон, лайсни...абе красавица)))., но започнаха проблемите почти в същия ден. Проблемът ми е следния: При първия тест на магистралата се оказа, че няма никаква мощност. Вдига 120 км/ч на 6-та, а педалът е докрай натиснат. Като го подържа така ускорява до 130 за момент и после сама си се връща до 120 отново. Аз не отпускам педала, но колата си ускорява когато си пожелае. Веднъж-два пъти стигнах до 140 и 160, но повече не става. Преглеждам от 4 дни немските сайтове. Максималната скорост на този модел е 240 км/ч. Мечта)) Швабите пишат, че имали проблеми с някаква Einspritzpumpe. Превеждам си го като горивната помпа. Тя била с някаква платка и всяка помпа имала точно определена платка към нея. Та си мисля ако помпата е свършила, то тогава колата ще гасне. Турбината си е много добре. В сервиза измериха налягането - дори е прекалено високо - ок. 300 кбара (или нещо подобно беше). Двигателят не хлопа като за изхабени части, а моделът давал проблем с валовете: http://www.ebay.de/i...id=467273190129 ) Всичко съм сменил - пълно обслужване... Просто не знам какво е. Да знам със сигурност - да го сменя. Но да сменям наслуки при тези скъпи части... си е живо самоубийство! Днес от сервиза ми се обадиха и казаха, че са свалили турбината и са я почистили и проблема си е отново същия. Да не би като са правили обслужването да не са направили настройките на ГНП-то?!? Знам, че са много важни иначе не върви коленцето)) Кажете някакъв сервиз, но да са добри, където да я закача да я видят... МОЛЯ ГОРЕЩО ЗА СЪВЕТ И ПОМОЩ. Можете да ми пишете и на ймейла. Благодаря ви. Пускам като луд това запитване по форумите така че можете да го срещнете и другаде Ако е ГНП-то дайте някаквъ съвет за евтин вариант.
  4. Чудя се дали да не му я върна на търговеца. Добре, че си пазя обявата. Имало ЕСП имало бордови комп, всичко било наред, а тя почти не върви. Идиоти! Докога ще лъжат копеленцата?! Тъпото е че повредата не можеш да я усетиш освен на магистралата... Взех я за 4600, направих обслужване за 1200 дотук и още не върви. Мисля да се обадя в Италия за да видя какво и е. Дано да знаят онези жабари поне. В Германия веднага можеш да пуснеш жалба за измама, а у нас само студена вода! А ако все пак е помпата, какво ще ми препоръчате? Дайте някакъв добър сервиз, в който да разбират хората.
  5. Оказа се, че не е и турбината. Свалиха я и я почистиха. А тя си работи мн добре и тихо. Вдига налягане, но колчо не дърпа... Все си мисля да не е ГНП. Четох, че когато електрониката им се прецака стигали до такива проблеми...Донакъде има логика. Не знам обаче дали сервиза при обслужването не са прецакали нещо или търговеца е бил некоректен. Не ми приличаше на некоректен...Не знам. Продължавам да търся.
  6. Здравейте, благодаря ви МНОГО за отговорите. Аз доста прочетох в немските форуми за колата. Немците я препоръчват горещо. Казват, че ако се обслужва редовно двигателите на модела карат по 500-600 000 км. Двигателя бай дъ уей, работи много тихичко и преди и след обслужването - така че това с валовете май ще отпадне. Мисля, че това не е AKN-серията двигатели, които дават проблемите, а е следващия модел, в който са сменили материалите на валовете. Естествено ще ги накарам да погледнат разпределителните валове ако трябва. За щастие тук, в Германия се намират вече мн евтини авточасти! Друго: Колата мирише още на ново отвътре, така че допускам че е карана на големи дистанции но не толкова често и така са направени километрите. Друго, което ме навежда на тази мисъл е подлакътника - той е счупен и много захабен - дори и след прането на седалките не му се маха мръсното. Самите седалки са в перфектно състояние - и преди и след пране. Накладките бяха видимо ръждясали както и механизмите. Май "Ачо" е стоял някъде дълго време, но само дано да не е в "киреча")) Техникът мисли, че нещо по турбината е запушено или клеясало, тъй като дърпа когато си поиска, но аз много не му се доверявам. Дайте някакъв добър техник на тези машини специално около Пловдив, София, Пазарджик, Стара Загора... Ако ше и сервиза на АУДИ да е. Диагностика в движение правихме, защото от време на време ми светваше лампата на маслото и пищеше. Но при тази диагностика нищо не бе регистрирано. Сменихме датчика и всичко се оправи. След това я тествах на магистралата и установих проблема с мощността. Дано да не е платката на дизел помпата, че е голяма хамалогия! ESP-проблема: Все още се чудя, ако нямам ESP как мога да разбера и как мога да си сложа, че ще пътувам на дълги разстояния и често в планината... Благодаря ви още веднъж!
  7. Здравейте всички. Моля за съвети, помош и т.н. Купих преди 5-6 дни Ауди А4 Avant 2,5 TDi V6 Quattro модел от 2000 год., но излязъл от салона 21.12.1999 год. Внос от Италия. По документи е от лицензиран салон на Ауди и VW в Болоня. Ако се вярва на документите има само един предишен собственик - възрастна жена, род. 1943 год. Според продавача жената е върнала колата и е взела просто новия модел. Дали е така - не знам. Силно се съмнявам. Километрите и по тахо са 163 000. Аз си признавам, че постъпих малко емоционално, защото се "влюбих" в автомобила - ново купе, мирише на нов автомобил, запазен двигател, който направо мъркаше, новата конзола от модела на 2000-2001 год., ксенон, лайсни...абе красавица)))., но започнаха проблемите почти в същия ден. Въпросите и проблемите са ми следните: 1. Продавачът пишеше на обявата в автосервиза и в MOBILE.bg, че колата има ESP и Bordcomputer. На мен не ми се вярва, че ги има. Още повече, че при първоначалния чекинг на системите не ми излиза ESP check, както при тойотата ми преди. Бордовия компютър ми показва само температурата навън и когато някоя от вратите е отворена. Разход - изобщо не ми показва. Дисплеите на т.нар. борд компютър са два. Но само единия е активен. Искам да попитам дали няма някаква вероятност да е повреден компютъра или нещо подобно, тъй като долното дисплейче свети, но не изкарва никакви символи? Или може би дисплея е повреден???! 2. Как работи quattro-то на модела. Включва се автоматично ли или е постоянно на 4х4? 3. При първия тест на магистралата се оказа, че няма никаква мощност. Вдига 120 км/ч на 6-та, а педалът е докрай натиснат. Като го подържа така ускорява до 130 за момент и после сама си се връща до 120 отново. Аз не отпускам педала, но колата си ускорява когато си пожелае. Веднъж-два пъти стигнах до 140 и 160, но повече не става. Преглеждам от 4 дни немските сайтове. Максималната скорост на този модел е 240 км/ч. Мечта)) Швабите пишат, че имали проблеми с някаква Einspritzpumpe. Превеждам си го като горивната помпа. Тя била с някаква платка и всяка помпа имала точно определена платка към нея. Та си мисля ако помпата е свършила, то тогава колата ще гасне. Турбината си е много добре. В сервиза измериха налягането - дори е прекалено високо - ок. 300 кбара (или нещо подобно беше). Двигателят не хлопа като за изхабени части, а моделът дава проблем с някаква Nockenwelle (не ме питайте как се превежда, мисля че е нещо като колянов вал...тук го има на снимка: http://www.ebay.de/itm/Nockenwellen-Satz-Audi-A4-A6-A8-2-5-TDI-V6-AKN-AKE-AFB-AYM-BFC-/160996752396?pt=DE_Autoteile&clk_rvr_id=467273190129 ) Всичко съм сменил - пълно обслужване... Просто не знам какво е. Да знам със сигурност - да го сменя. Но да сменям наслуки при тези скъпи части... си е живо самоубийство! МОЛЯ ГОРЕЩО ЗА СЪВЕТ И ПОМОЩ. Можете да ми пишете и на ймейла. Благодаря ви.
×
×
  • Create New...