Jump to content

julandroid

Members
  • Мнения

    7
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    Черен

julandroid's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Още един интересен проблем с Теленор. Този път са сим картите им! Ако сравните разположението и размерите на металните контакти на сим картите при Mtel, Globul а сега и Теленор то ще забележите, че при новите карти на Теленор средия контакт е най-голям, а всички останали са супер малки, като една от причинте за това е очевидно желанието им да направя една карта която да може да бъде хем SIM, хем MicroSIM, а и NanoSIM. Това за съжаление прави невъзможно използването на Теленор картата с Nexus 4. Самия трей в който се поставя SIM картата при Nexus 4 е като при iPhone - т.е. отстрани, а не под задния капак. Съответно няма как да я наместиш. Просто я поставяш и ако тръгне - добре, ако ли не, то няма как да я донаместиш. При Galaxy S2 работи, но не от всеки път. Трябва да я наместиш идеално. Предполагам, че ще има телефони с които SIM карата няма да работи. За това препоръката ми е да НЕ си сменяте глобулската карта с тази на Теленор. А, ако ще правите това поради някаква причина - първо се уверете по някакъв начин, че ще работи с вашия телефон, преди да подписвате или пък деактивирате старата си карта
  2. Пропуснал съм го тоя момент, но пишат че разговора след като започне - минимум ти отчитат 60 секунди, след това засичат на минута. Аз това го разбирам така: 10 секунди разговор - минута, 50 секунди разговор - минута, 70 секунди разговор - минута, 120 секунди разговор - 2 минути. Т.е. да хванат хората дето водят разговор 5 секунди. Иначе ако си прав, че на 61 секунди раговор те таксуват 2 минути е леко тъпо, но пак плана ми е по-добър от предишния за същите пари, а и ми направиха 300лв отстъпка при закупуване на нов телефон - т.е. все едно една година да не плащам абонаментна такса. Все е нещо
  3. Ъпдейт по темата: От оператора получих отговор, че в самите договори целенасочено са премахнати текстовете свързани със скоростта, защото: 1. всеки план бил с различна скорост, след изчерпване на включените MB и съответно е било непрактично да бъде там и; 2. това било детайл/подробност, който е описан в сайта, към съответния план. Съответно, не планират промяна в текста на договора. Когато отидох на място за да подпиша, забелязах следното нещо - в договора пише, че "съм се запознал с детайлите на плана в уебсайта на Теленор" и като допълнение, този път ми предоставиха разпечатано приложение, с извадка на цените, валидни за моя план. Т.е. за допълнителните екстри, които би заплатил. На този допълнителен лист, вече има за моя план посочено, че скоростта е 128kbps. Т.е. това е най-близкото нещо, което получавате като гаранция. Задължително поискайте този лист, тъй като е единствения официален "документ", в който Теленор описват скоростта, макар и да не е официална част от договора. Аз за всеки случай си разпечатах на хартия и текущи план, описан в сайта.
  4. Аз за това и отказах да подпиша договора така формулиран, тъй като интернет услугата ми от основно значение
  5. На теория 3G H+ трябва да ти предоставя 42mbps или около 5МБ/с. Глобул твърдят, че в 150 селища предлагат 42mbps. За LTE в европа и САЩ рядко се доближават тези скорости. Обикновенно около 20mbps. На теория LTE е много, много по-бърз от HSPA+, но в случая е важно какво предлага оператора ти и какъв телефон имаш. Важно е телефона ти да е с хубава антена. Често и това е "проблема" с операторите. До сега 5 години стои със стара нокийка и псува XXX оператор, след което решен да оправи тази неземна несправедливост решава да отиде при оператор YYY, като разбира се там му предлагат нов план и нов телефон. С новия телефон вижда невероятна промяна в скоростта на нета и вече е убеден, че новия оператор е на светлинни години пред XXX
  6. За съжаление въпросната информация не фигурира в договора, който подписваш Т.е. като сключваш договор нито в общите, нито в допълнителните условия фигурира и самия уеб сайт на Теленор като правен източник за скоростта на интернет след изчерпване на включените мегабайти. Единствено от значение са листовете под които си се подписал. От "123" потвърдиха липсата на въпросните текстове в договора, който предлагат на физическите лица и сигнал за този проблем е подаден към адвокатите на Теленор за да разгледат казуса. За съжаление не ми позволиха да задържа копие от договора за да се запозная малко по-подробно. Ако някой е подписал нов договор с Теленор, нека снима (само) текста свързан с включения към плана интернет. По специално ме интересува дали изобщо в договора фигурира термина "неограничен" или в момента договора включва чисто и просто определено количесто MB интернет, след което имат право да го спрат напълно.
  7. Прегледах им договора на Теленор - не включва никаква информация за скоростта след изчерпване на мегабайтите. Т.е. ако подпишеш сега ще означава, че Теленор биха могли да те финтират. Да ти обещаят 128, дори 1024 или там за колкото се навиеш да подпишеш, а след това да си направят каквото решат. Разбира се би могло да се интерпретира пред хипотетичен съд, че дефакто няма клауза в договора според която съзнателно и целенасочено да имат право да ти намаляват интернет скоростта и да бъдат задължени да ти предлагат бърз (или по-правилно казано - нормален) интернет през цялото време на договора. За сега е подаден сигнал и се очаква реакция на Теленор. Може да изчакаш малко и да видиш как ще се развият нещата. Може и целенасочено да е напревен така договора, с цел да бъде ощетен, при нужда, потребителя. Що се отнася до глобулския/теленорски интернет като качество, аз съм доволен. В момента има бърз интернет, с покритие на места, на които до преди известно време имаше само GPRS, а не H+. От друга страна, моя стар план е на 128kbps и е достатъчен за да слушам Spotify с нормално качество. С 64kbps обаче е невъзможно използването на подобна стрийминг услуга.
×
×
  • Create New...