Здравейте "бъдещи" колеги. Тъй като досега друго освен бмв друго не съм карал и съм намерил конкретно ауди, което не е в България и няма как да го закача на диагностика, бих искал да получа съвети относно това какво да гледам и как да разбера че това е моето ауди. Сега по същество : колата е А6 2,5tdi quattro 180к.с. от 2001г. с ръчна скоростна кутия (може би авант адванс, според обявата) Та, първото което веднага ме усъмни беше дали този двигател е наистина 180 кончета, сравнявайки го с едно ауди а4 2,5tdi quattro от 2003г., което съм карал за ден-два, и с моето бмв е39 530d 184 коня. Впечатленията ми бяха, че спрямо бмв-то е много по-спънато, спрямо а4-ката може би една идея по-бавно в ускорението. Колата започваше да набира едва над 2000 об./мин., но не съм я ръчкал над 3000 об./мин. до 4-та скорост с около 120 км/ч. Забелязах също и шум от турбото когато отпуснах гаста във високите обороти, имаше едно свиркане като от blow-off клапан, това нормално ли е ? Още при сядането ми зад волана, усетих, че волана беше съмнително твърд, при ускорение теглеше на ляво, при отпускане на гаста се връщаше на дясно. Възможно ли е това да се дължи на различните гуми и износването им, спрямо мостовете, или е имала удар ? Защо волана веше толкова твърд ? Като работа на двигателя си издаваше специфичния мазен и тракащ звук на 2.5, не менеше обороти и не прекъсваше. При палене на студено трябваше да завърти 3-4 оборота, продавача каза че се дължи на въздух от горивния филтър и ми показа че е леко мокър на щуцера. В последствие едно приятелче ми каза да видя паленето на напълно загрял двигател, но теста не беше толкова дълъг, че да загрее напълно. Усетих че потеглянето от място беше доста тромаво, и без подаване на гас от мен гаснеше, като че ли форсирането не веше плавно, а със затруднение. От гледна точка на ходова част беше изключително здраво и стегато, малките дупки през които минаваше въобще не ги усеаше, при някои по големи само едно меко туп-туп, направо човек да си помисли че е на реални 254800 км. Скоростите бяха ок, там никакви проблеми, единствено на студено леко забиваше муцуната, но да предположа, че това се дължи на студения мотор и на ниските обороти на които превключвах (под 2000). Бих искал да сменя марката на автомобил която карам, но пък и не бих искал да се набутвам за ауди, което доколкото съм чул и чел, е като таралеж в гащите Другия проблем е, че ми допада дизел с голям мотор и много кончета, а освен а6 и а4 от горе долу ценови клас до 4000 лв има само 2.5, като повечето са някви автомати, а аз няма да карам .... да, мога пак бмв да си взема, но ми писна вече, 4 съм имал :D Та според моите впечатления които описах, колеги автомобилисти и любители на марката, дайте мнения и съвети, защото се разбрах с човека за понеделник да се видиме отново за евентуално капаро и купуване до няколко дни, а имам едва ден за окончателното ми решение. Моля помагайте !! Благодаря предварително !!