Jump to content

бутон ESP


Kissman

Recommended Posts

Здравейте колеги,карам А4,B6,2001 год.,2.0 бензин и на таблото имам бутон с надпис ESP.Досега не съм го ползвал,предполагам че се задейства чрез натискане ръчно и по същия начин се и изключва.Предишния собственик ми беше казал за него да не го пипам...!?Знам че това е за активиране на система за стабилизиране на колата при занасяне,хлъзгае път и т.н тоест да предотврати завъртане или преобръщане на автомобила но не ми е ясно кога да го ползвам-когато карам по заледен,хлъзгав или мокър път и след това да го изключа или винаги да е включен??Обяснете ви,моля.Не ми е много ясно и по какво това се различава от ABS-а което вече видях как работи зимата-на заледен участък се включи когато натиснах спирачки-предполагам за да не се занесе колата и да мига да спра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази система за стабилност има сензори в колелата и следи броят на оборотите на колелото, ако се занесеш (броят на оборотите които правят колелата е различен) , и системата се активира като активира спирачките. Доста е сложно и ми е трудно да ти го обясня. Всеки път когато запалиш колата тази система се включва автоматично, а с този бутон можеш да я изключиш ако например изкачваш заледен баир или нещо подобно т.е. случай когато е възможно някое колело да избоксува и системата ще се включи- ще ти намали скоростта. При по-новите модели дори да я изключиш ( винаги светва на таблото индикация че е изключена), след определена скорост се активира сама (120-150 км/час). Моят съвет е да не я изключваш, помагала ми е точно когато най-малко съм очаквал.

Дано съм ти бил полезен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да,аз не искам да я изключвам и винаги да ме подсигурява и доколкото разбирам наистина не трябва да го пипам този бутон защото когато го натисна явно изключвам тази опция...но не разбирам защо е нужно да е деактивирана,не е ли по-добре винаги да си е активна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ситуации когато ще ти е по-лесно ако можеш да я изключиш. В книжката на колата пише че можеш да я изключиш ако изкачваш заледен наклон. Тогава ако някое от колелата превърти автоматично ще се задейства някоя от спирачките, отделно от това намалява мощността и на двигателя и ще ти убие инерцията. Аз самият съм го пробвал и точно така стана- едвам изкачих един остър наклон. Като взе да примигва ЕСП-то и колата чувствително взе да забавя ход, аз подавам газ, но уви. После се върнах , изключих го и я засилих. Превърташе тук там обече по-лесно качи. Имай предвид че дори да го изключиш ABS винаги работи. Абревиатурата означава ESP electronical stability program. Можеш да я изключиш и ако решиш да караш спортно с поднасяне, не те съветвам. Сигурно има и други ситуации където ще ти е по лесно ако го изключиш, но аз сега не се сещам. Остави го да си работи, пък щом германеца го е сложил като възможност за изключване няма лошо.

Дано съм ти бил полезен :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...