Jump to content

Как от ААТ(115к.с) до АЕЛ(142к.с.)


feliksto

Recommended Posts

Здравейте колеги!

От известно време разпитвам за разликите между дизеловите ДВГ ААТ и АЕЛ. Искам от 115 к.с. да направя 142к.с без чип.

Това което получих като информация е , че разпрасквачите при двата двигатела са различни и трябва да сложа такива от АЕЛ . Казаха ми,че помпите са еднакви и, че може да има разлика в турбината. След като сменя разпръсквачите и турбината (евентуално) , трябвало да се препрограмира компютъра и това било. Намерил съм си турбина и 6 степенна скоростна кутия. По принцип , ако е възможно да вдигна конете на мотора мисля да остана с 5 степенната кутия (скоростите са си по дълги)....

Чудя се има ли разлика в маховик или нещо друго? Дали толкова лесно може да стане това? Колата както ви е ясно е А6 Ц4 2.5 ТДИ...

Какво ще кажете?

Поздрави!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не се занимавай, няма да останеш очарован от разликата. Филма е доста дълъг, и не си заслужава разходите. По добре се замисли за чип.

От кой град си?

п.п. Турбината е еднаква, няма нужда да сменяш!

Редактирано от sashorf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега при теб разликата е в разпръсквачите и компютъра на колата.

И пет степенната кутия не е с по-дълги скорости, както си мислиш ти. Напротив еднакво вървят на всяка скорост(обороти) до пета предавка :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не се занимавай, няма да останеш очарован от разликата. Филма е доста дълъг, и не си заслужава разходите. По добре се замисли за чип.

От кой град си?

п.п. Турбината е еднаква, няма нужда да сменяш!

Ако си правил интервенцията сподели по подробно.В темата която писках с същото питане,само един човек се обади че слагал АЕL-ски дюзи и ЕКУ,но на 100-ца,където буксата на ЕКУ-то е друга и е преправял инсталацията,което усложнява нещата.Аз при А6 С4 нещата си ги представям така:

1.Подмяна и проверка на дюзи 5бр.-40-60мин.

2.Смяна на компа(ЕКУ)-30 мин.

3.Прекодиране на ключовете по новия комп.или махане на имобилайзера,20 мин.(от автоключар.)

Редактирано от sashocos
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не се занимавай, няма да останеш очарован от разликата. Филма е доста дълъг, и не си заслужава разходите. По добре се замисли за чип.

От кой град си?

п.п. Турбината е еднаква, няма нужда да сменяш!

От Плевен съм. За чип съм мислил, но след това....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си правил интервенцията сподели по подробно.В темата която писках с същото питане,само един човек се обади че слагал АЕL-ски дюзи и ЕКУ,но на 100-ца,където буксата на ЕКУ-то е друга и е преправял инсталацията,което усложнява нещата.Аз при А6 С4 нещата си ги представям така:

1.Подмяна и проверка на дюзи 5бр.-40-60мин.

2.Смяна на компа(ЕКУ)-30 мин.

3.Прекодиране на ключовете по новия комп.или махане на имобилайзера,20 мин.(от автоключар.)

С новия комп ще се наложи смяна и на помпата, или поне само електрониката!

Ако си собственик на морга, или имаш донор от който да вземеш частите, може и да си заслужава, но ако купуваш всичко ... ще излезе солено. Карал съм и с двата мотора, и разликата е толкова малка ,че едва ли си заслужава разходите. С чип ААТ е по пъргава от АЕЛ.

Просто двата мотора са с еднаква турбина, и надува еднакво при ААТ и АЕЛ. Разликата е, че при втория подава малко повече гориво - при по високи обороти. А разликата във въртящия момент в ниските е някакъв мит , за мен си вървят еднакво до към 2500 оборота.

Мисля че това е единствения мотор на Ауди който използва еднаква турбина , при мотори с 30 коня разлика.

Редактирано от sashorf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и разликата е толкова малка ,че едва ли си заслужава разходите

Е точно това се опитвам да преценя.Чипа и за двата мотора е 200-250лв,цена която може би покрива или почти,дюзи и комп от АЕЛ и при двата вариянта ААТ-то става140+ коня,като при вариянта с подмяната имаш опция да стигнеш 170+ с чип.Казваш,че в ГНП-то има разлика? Сигурен ли си, защото според ЕТКА са едни и същи!? Ако наистина има разлика,тогава наистина на си струва човек да се занимава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ами колега ела на някоя среща в Плевен и ще разбереш колко е разликата м/у двата двигателя.

Дата и място? Благодаря

Поздрави!!!

Редактирано от feliksto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е точно това се опитвам да преценя.Чипа и за двата мотора е 200-250лв,цена която може би покрива или почти,дюзи и комп от АЕЛ и при двата вариянта ААТ-то става140+ коня,като при вариянта с подмяната имаш опция да стигнеш 170+ с чип.Казваш,че в ГНП-то има разлика? Сигурен ли си, защото според ЕТКА са едни и същи!? Ако наистина има разлика,тогава наистина на си струва човек да се занимава.

Излизат 2 помпи с еднакви ноемера и различни букви!

По ЕТКА и за АВР и ААТ излизат с еднакви номера, ама едната е с електронна глава другата с механична! Освен това ти гледаш само номера, буквите също са важни ... а те се различават.Механично помпите са еднакви разликата е в електронния блок. Мисля , че трябва да им съвпаднат номерата на самата електронка за да стане.

На моята помпа съм слагал глава от друго ААТ ама ... не запали, беше с друг номер електрониката.

Искам да кажа, че ако смениш компа може да не запали , не че самата помпа има по малък дебит. Ако запали няма проблеми ...ще си е пълноценен АЕЛ.

Редактирано от sashorf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...