Jump to content

Смяна на консумативи- ролка на алтернатор, обтяжен механизъм. Audi A4 TDI 110hp AFN


Светелин

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Темата я пускам, за да може всеки, които е решил сам да обслужва пистовия механизъм на аудито си да може да провери цени, марки, магазини и т.н., откъдето може да ги закупи, както и обобщена информация за смяната на тези консумативи.

Понеже съм нов собственик на Ауди А4, преди месец се наложи да ме дърпат до Ботевград от магистралата, след това на една бензиностанция близо 4 часа слагахме пистов ремък, за да можем да се приберем до градчето ми на 120 км. Мислех, че проблема е решен само така, като си мислех, че ремъка е стар и просто му е дошло времето, докато не изпадна пак на следващия ден. Пак го сложихме.... след около 100 км (добре че бях близо до нас) така се събра новия ремък на шайбата на коляновия вал, че не можах да разбера дали това е ремък или не. Най- сетне реших да видя какво става и добре че е форумът на audibg.com, за да мога да си обясня всичко. Описанията на членове на форума като Konstantin993 и Warrer и съдействието от страна на Warrer много ми помогнаха. Питах насам- натам майстори какво могат да направят и след като и те ме питаха шайбата на алтернатора клопа ли, щрака ли, разбрах, че няма как някакъв такъв да сменя нещо по колата и после да се чудя останалите сто неща дето е изпотрошил как да ги сменям. В крайна сметка реших сам да започна да действам. На кратко- свалих бронята като отвих двата болта със шестограм, който я държат за двете греди отпред. След това тя само се издърпва от едни наподобяващи лайсни отстрани. Не е трудно. След това радиаторите (този на климатика и на охладителната с-ма) ги свалихме като само махнахме две пластмасови капачки, които са от горната им страна. Фаровете не е необходимо да се свалят. След това процедурата, по която минахме ние може да не е най- точната, но все пак стигнахме до резултата, до който трябваше. Свалихме само перката (без виското), защото тя пречи да се извади един от болтовете, които държат алтернатора за двигатела. Свалянето става с вложка или лула номер 10. Измъкнахме болта, който не излизаше преди това и самият алтернатор излезе като го натиснахме с един лост (хубаво е преди да работите с алтернатора да разкачите акумулатора, за да не ви пресвяткат изкри покрай ръцете). Излезе трудно, много плътно е напъхан в гнездото му. По ред идва да се свали ролката, която върти виско перката. Необходими са шестограм номер 8, както и ключ наподобяващ този за сваляне на дискове от ъглошлайфна машина. С-образен накрая с две шипчета, който влизат в две от дупките на ролката (може и да се експериментира с подобни ключове, както направихме и ние). Голям зор беше с отвиването на този болт, защото беше така затегнал, че използвахме лост, за да го натегнем здраво. Тук Warrer ми помогна, защото не ми беше ясна посоката на отвъртане на болта. Посоката, както ми каза и Warrer, е обикновена десна резба. Единствена обратна резба е на ролката на обтяжния механизъм. Свалихме виското и ролката, те падат заедно. Оттук вече с вложка номер 16 и здрава тресчотка отвихме болта, който държи обтяжния механизъм. Едната част я отхвърлихме. Ролката на генератора, както вече много е писано, се сваля със 2 специални ключа, които ги поръчах от интернет (сайтът, който използвах е на Zimber tools). Интересното беше, че при мен оста на генератора се захваща с накрайник номер 10 със 12 зъба, докато при някой е обикновена звезда с 6 зъба. Това лесно се проверява. Много е важно да проверите също и посоката на развъртане на шайбата, защото в един клип в Youtube шайбата я развъртяват наляво и без да проверим и да потвърдим я натягахме натам... После на втори клип я развъртяват надясно... Развъртя се пак едвам едвам от оста, но стана. Така че внимавайте при преценяването на посоката на развъртане. Процедурата на инсталирането на новите шайба и обтяжен механизъм е по обратния ред, разбира се.

Дано темата помогне на тези, който нямат много доверие на майсторите от сервизите в тяхна близост. Все пак целта на майсторите е да печелят. Има и добри майстори, разбира се, но е въпрос на късмет.

Ще се опитам да направя и подходящи снимки докато сглобяваме колата, за да може да се добие още по- добра представа за ремонта. Докато я разглобявахме колата хич не ми беше до снимки.

Имам и въпрос към тези, които вече са обслужвали автомобила си. Можете ли да ми препоръчате онлайн магазин или адрес на магазин, който работи и с куриерски фирми, предлагащи тези части (обтяжен механизъм и шайбата на алтернатора) с добро качество и нормални цени. Вариантът ми беше Елит Кар, но цените са космически повишени. Друг вариант, на който случайно попаднах е сайтът avtochasti-bulgaria.com, където цените в сравнение с тези на ЕлитКар са много по- ниски, но не съм сигурен с произхода на частите. Вие от къде сте взимали тези консумативи?

Благодаря!

Редактирано от Светелин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...