Jump to content

Аудио проблем с фабрично радио и говорители


Dmal4ev

Recommended Posts

Здравейте от новобранец във форума,.

Имам затруднения да възпроизведа звук през задни говорители и субуфер на три-врата а3-ка 2000 година, 1.8т куатро.

До колкото разбрах след като извадих радиото, предишният собственик е имал най-вероятно упгрейд на фабричното радио, защото намерих една камара кабелаци, които не принадлежат на фабричното радио. Вероятно преди продажбата на колата е решил/а да си задържи плеъра и е върнат предишният фабричен касетофон.

Проблема е, че няма звук отзад.

Изчетох доста теми последната една седмица и добих някаква представа защо не работят колоните. Взимат захранване през усилвателя в субуфера и ако има нещо повредено там ще обясни проблема, но какво да направя за да почна да издирвам проблема?

Прикачил съм малко снимки на радиото и кабелите, дано някой ми каже дали всичко е свързано правилно и ако е, то проблема ще е в багажника при усилвателя.

Затова и ви пиша, да ми потвърдите за кабелаците, дали всичко е ОК, дали имам липсващи(изрязани или изкорубени) кабели, преди да премина в разглобяване на багажника(които на скоро гледах, няма да е лесна работа).

Благодаря за вниманието.

post-98089-0-58218200-1447282122_thumb.j

post-98089-0-08910000-1447282159_thumb.j

post-98089-0-77921900-1447282185_thumb.j

post-98089-0-95268400-1447282205_thumb.j

post-98089-0-32791500-1447282230_thumb.j

post-98089-0-70759300-1447282247_thumb.j

post-98089-0-59875200-1447282284_thumb.j

post-98089-0-69814600-1447282337_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така са кабелите, и по цветове и по разположение. Забелязвам, имаш и нефабричен USB чейнджър или нещо от този род (което си е голям плюс).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има чейнджър, който не е фабричен. На Сони и има осем гнезда за дисковете, от които само шест работят :)))

Значи щом всички кабели са ОК, нямам липсващи или нещо не редно зад радиото, това ме изпраща да търся из багажника проблема. Прав ли съм?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиото ти приема до 6 диска, за това два не ги чете.

Преди да се прехвърлиш при усилвателя, може да провериш дали при пуснато радио по белия кабел с черна нишка има 12 волта. Също така може да се прихванеш със стари слушалки за червения кабел с зелена нишка и един от двата кафяви кабела с червена нишка. Или към синия с зелена нишка и кафяв с червена нишка. Трябва да чуеш сигналът към усилвателя. Ако при проверката на описаните изходи (аудио и активиращ сигнал) всичко е точно, прехвърляш се към усилвателя в багажника.

Малко помагало от мен, за да ти е по-нагледно кой кабел за какво е:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=178212#entry2524081

И леко помагало за усилвателя в багажника:

Boofer.png

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско, надявах се да случа на кадърен човек ;), точно така и стана.

Утре работя до обед най-вероятно и ще погледна кабелаците както ме посъветва, ако не, ще през уикенда.

Ще пиша до къде съм стигнал.

Благодаря още веднъж и за схемите също, ще са ми от полза със сигурност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей bsdnikolov,

Направих теста както ми каза, имам ток по белия кабел с черна ивица(12v). Също така пробвах и прослушването със слушалки, както ми препоръча, но за съжаление, не чух нищо.

Какво следва сега? Щом не чувам сигнал към усилвател, какво трябва да означава това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Радиото има кодировка. Със 7-битов двуичен код се "програмира" към функциите които трябва да изпълнява и към конфигурацията в която е поставено. Но за да провериш как е кодирано, също така и да го прекодирао ти е необходим диагностичен кабел. Аз ползвам VCDS примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По разгледах на бързо из нета, трябва да я вържа колата към компютър и да разчете грешките на радиото. Така ли е?

Ще пробвам да намеря начин да го погледна, мислиш ли че е програмирано да не сеири нищо отзад?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ми се върти, че може и да е от кодинг. Закачи го и ми напиши с каква текуша кодировка е. До тогава, не ти пречи и да прегледаш усилвателя в багажника.

Единия от битовете на кодировката е за говорителите. Ето и опциите:

хх?xx: Speakers

0 = Sound System (No passive Speakers)

1 = 1 passive Speaker (Front Left for Bose Sound System with Telephone)

2 = 2 passive Speakers (Front) and 2 active Speakers (Rear)

5 = 2 passive Speakers (Front) and no active Speakers (Rear)

Ако при теб е зададено 2 passive Speakers(Front) and no active Speakers (Rear), няма да има сигнал към задните.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей отново, купих кабел с инсталация(не от линка по горе, а пълната версия) инсталирах всичко както беше по описание свързах към колата и нищо....Windows ми спира програма и я изключва не ми дава никакъв шанс за каквото и да е било! Знам че малко отклонявам темата, но пак проблеми.

Ето снимка

1

post-98089-0-58129500-1447878937_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде намери VAG-COM. От години софта е VCDS. Набарал си архив. Нищо чудно че не работи. На мен VCDS 12.12 ми прави проблем с Win8.1 x64, пък какво остава за VAG-COM.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нема да се занимавам с тия кабели, явно не ми се отдава.

Отидох при един приятел в сервиза му, закачи я на неговата система и тва показа. Снимките не са много ясни за съжаление дано се вижда какво пише. Тва тва са ми кодовете.

Те даже са наобратно. Извинявам се!

post-98089-0-23094100-1447961570_thumb.j

post-98089-0-91418700-1447961627_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Radio.png

 

Кодировката ти е като трябва. Сигурен ли си, че провери по правилен начин сигналът със слушалките? Питам защото:

Нема да се занимавам с тия кабели, явно не ми се отдава.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уместен въпрос!

Какво направих, срязох кабела преди 3.5мм жак, заголих жиците и ги свързах със цветовете както ми беше написал, пробвах със спряно радио, с пуснато, без звук със звук, всякакви комбинации въртях.

На първите снимки в началото на темата се вижда как кабелите заголени леко от преди, там свързвах слушалките.

Един приятел ме посъветва да съм свържел 9v батерия вместо слушалките, колоните щели да бръждят или нещо подобно.

Има ли нещо вярно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не опукаш усилвателя! Това важи, когато проверяваш говорители. А в твоя случай, проверяваш връзка към крайно стъпало на усилвател.


Проверка можеш да извършиш и като пуснеш сигнал от изхода за слушалки на телефон или нещо подобно, но все пак трябва да си доста наясно как и какво правиш. Жалко че си чак в Казанлък. Можеше да минеш и за 10 минути нещата щяха да са ясни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ще трябва да я закарам на някой, който се занимава с авторадиа, макарче от многото теми, които изчетох има доста пакостници. Ще пробвам да отворя корите отзад за да стигна до буфера, като последно предизвикателство този уикенд. Днес погледнах на бързо как стоят нещата, май няма да е много лесна операция. Дано има някакви жокери из форума как да разглобя багажника най-лесно и да повредя възможно най-малко компоненти :).

Няма да загърбя темата(още ще досаждам на отзивчивия bsdnikolov :)) и ще се опитам до доведа нещата до желания край.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...