Lenin89 Публикувано 9 Ноември 2017 Доклад Share Публикувано 9 Ноември 2017 (Редактирано) Набързичко искам да представя собственоръчния си проект в б5-цата си. Колата си е стандартното Audi A4 Avant B51.9pd-tdi facelift. Целта е смес между качествено и силно озвучаване, като бюджета бе определящ. Колата е за собствен фън, но ходи и по състезания. Първоначално се махна всичко що е стоково откъм озвучаване - плеъра, целите кори с говорителите, заводския суб нокиа отзад в нишата, окабеляването и т.н. Работата вървеше приблизително в следния етап: 1. Изолация 2. Захранване 3. Изготовка на нов под в багажника и панел за усилвателя 4. Пребоядисване на елементи от купето 5. Монтаж на кори, греди, плеър, говорители, усилватели и т.н. 6. Поставянето на суба в багажното отделение и настройка Нямам много снимки, защото всеки който работи сам, знае колко е трудно да се снима в процес на работа. 1. Изолация - използвани материали са и 3-те вида на Silent Coat за корите, Silent Coat + К-флекс за багажника, бомбетата отзад и под пасажерските седалки и Alphard виброизолация за 5-тата врата. Дебелината на материалите е 2мм за Silent Coat-a, 10мм за К-флекса и 2.2мм за Alphard-овската. Няма да описвам подробно къде, кое, как и защо се лепи - писал съм огромна тема за това тук във форума. Единствено ми е останал пода под предните седалки и тавана, което ще бъде направено по-нататък във времето (тавана провисна и трябва да се претапицира). 2. Захранване Всички кабели са кербовани с хидравлични клещи с поставен термошлаух, местата на връзките са зачистени с шкурка преди това + е пръснато навсякъде с контактен спрей там където има контакт. За усилвателите и дистрибуторните блокове са ползвани подхящ тип накрайници. Кабелите са чиста мед, от така наречените "заваръчни". Използвана е максимално къса дължина на кабелите за най-нисък пад на напражението. Ревизия на алтернатора - 120А Бош Акумулатор - Exide AGM 80Ah Допълнителна маса към купето - 70мм2 Допълнителен кабел от алтернатора към акумулатора - 50mm2 Опроводяване до багажното отделение - 2 броя по 3.5метра - 35мм2 всеки през собствен ANL държач и бушон 150А (според правилата на ЕММА) Дистрибуторен блок - плюсов на Connection с mini ANL предпазители в багажното отделение Дистрибуторен блок - минусов 2 броя за маса Редактирано 9 Ноември 2017 от Lenin89 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lenin89 Публикувано 9 Ноември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 9 Ноември 2017 3. Изготовка на нов под в багажника и панел за усилвателя Изработи се нов под за багажника, панел за усилвателите и други дребни неща. За жалост не пазя почти нищо от дърводелския процес, за макет ползвах картон, според който очертах нужните размери, който отиде след това при дърводелец. Пода на багажника е прорязан на две така, че да може да се вади резервната гума при нужда и е с дръжка. За тапицирането се използва кече. Панелите отзад в багажника бяха сменени с черни за да се впише с пода и останалото. 4. Пребоядисване на елементи от купето Някои елементи от купето пребоядисах, други смених направо с черни такива. за жалост нямам много снимки, тъй като процеса на боядисване и смяна бе много мизерен 5. Монтаж на кори, греди, плеър, говорители, усилватели и т.н. Подмяна на плеъра с наличния ми Alpine CDA-7998R с модул за I-pod KCA420i, прекарване на сигналните кабели, монтаж на гредичките за високите, обемите с новите кори за средите и мидбасите, монтаж на усилвателите и опроводяване на всичко това. Компонентите ще ги опиша след това. Обема в предните кори е около 15литра, т.е. по около 7-8 литра на говорител, тъй като са два броя 6.5". Средите са дифузорни 4", но са със затворена камера, така че са монтирани в обема на мидбасите, без това да се отразява на тяхната работа. Корите обемите бяха закупени от друг колега с ауди, като бяха само с два броя 6.5" мидбаси, впоследствие по мое желание се добавиха и 2 броя 4" среди. Обемите + обкожването е дело на 2 отделни фирми, няма да ги споменавам, за да не става реклама. Това са и единствените елементи, по които не съм работил аз. Разбира се опроводяването и изолацията по тях си го направих сам. Запазила се е пълната функционалност на прозорците централното заключване, регулирането на огледалата за обратно виждане и прочие. Високите бяха поставени на А гредичките горе, поради 2 причини - да се вдигне малко сцената и защото не се събираха адекватно в стоковото стандартно място в корите. Сигналните кабели - през централната конзола, захранващите са през праговете. Остава само задите кори да ги сменя с черни такива, които са ми налични, но време все не остава. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lenin89 Публикувано 9 Ноември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 9 Ноември 2017 (Редактирано) 6. Поставянето на суба в багажното отделение и настройка Тъй като колата ходи и по състезания, са възможно 2 сетъпа. Единия е с типична burp кутия и говорител за състезания, където просто се гония някаква цифра за налягане на уреда и друг с който си карам всекидневно колата и ме радва много повече. Състезателния е с говорител 10" и кутия експеримент тип "бидон,туба, луфер" с много работа допълнително по нея, като няма да разкривам какво съм правил, резултата е че още при първото състезание с недоизпипана настройка и мощност взе призово място в класа си в Русе тази година. 3-то място в клас 1х10" - резултата го има някъде из нета във фейсбук страничката на Car-Audio BG + снимки от самото състезание. Обичайния сетъп за суббас, който ползвам е изграден на базата на 2 броя 10" GZUW 10X сравнително стар модел говорители в значително голяма кутия, с огромен аеропорт. Материала е 20мм МДФ, предна стена е двойна + 2кг полиестерна смола вътре. Обема е около 130литра, с 200мм аеропорт настроен с много ниска настройка ~ 28hz. Кутията не е финален вариант, а пробен, затова и не съм се мъчил да я правя идеално. Реалния ще е руски шпер/бреза с далеч по-голяма дебелина и разпорки вътре. Кабелите който се виждат в момента са скрити и няма и помен от "простира" на снимката, просто колата се довършва и продължава във времето като проект постоянно. Редактирано 9 Ноември 2017 от Lenin89 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lenin89 Публикувано 9 Ноември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 9 Ноември 2017 (Редактирано) По компонентите: Захранване: 120А Бош алтернатор 80Аh AGM акумулатор 2х35мм2 +, big 3 upgrade Изолация: Silent Coat M2, Silent Coat Noise Isolator 8, Silent Coat SA 15 Alphard Damping material Alphard 2.0 K-flex - 10mm Плеър: Alpine 7998R Phantom Face + KCA 420i модул + 80GB ipod Усилватели за предна линия: 2 броя Zapco Reference 360.2 клас АБ Усилвател за суб: US Amps PT-800 (Bass Mekanik) клас T Високичестотни говорители - Hertz MP 25.3 Mille PRO Tweeter Средночестотни говорители - DBS G4001-8 Мидбасови/Фулрейндж говорители - DBS C6504-8 Суббас - Ground Zero Uranium GZUW 10X - 250 mm (10") Окабеляване - 4Connect 4RC3G 3.5M Stage 2 RCA + Zapco Symbilink Balanced + Proel HPC 620 за говорителите Дистрибутори - на Connection, държачите са тип ANL поръчвани от Викиват. По бюджета - принципно техника и вложените материали не са евтини, гледайки отстрани подминава цената, която съм дал за автомобила, но всичко е купувано с много чакане, четене, търсене и т.н., повечето от компонентите са 2-ра ръка или вземани с големи отстъпки от определени фирми, поръчвано от чужбина и т.н.. Труда е почти и изцяло от мен, ако не бройм отливките и тук-таме дърводелската работа, която не ми е била по възможностите и силите (липса на инструменти и обурудване). Проекта е събиран много време, но сериозната работа след като всичко бе налично, не ми отне повече от може би месец. Идеята на фронта, предната линия - бе нарочно да се докаже че и с евтини говорители може да се получи хубава и силна свирня при подходящи условия. Ако се използват по-скъпи говорители, разбира се че ще свири още по-хубаво, но не това ми бе идеята. Сетъп за състезанието също бе пълен майтап и бе по-скоро да се покаже, че с повече четене и знания може да си постигне също хубав резултат без да се набиват адски много пари. Относно свирнята на системата, както се ползва всекидневно и по-точно баса, тъй като повечето точно това ги интересува, колата е мерена много пъти с Termlab и мога да постна малко резултати при малката мощност, която вливам сега в суббасовото звено. При сегашния усилвател отдаващ не повече от 1200W РЕАЛНИ на 4 ома имаме пик около 143дб ~ 27-28-29хз, като при 17hz е 137дб, а при 40хз около 139-140дб. Т.е. АЧХ в диапазона 20-40хз където е точно суббаса имаме +-5дб в двете посоки, което е сравнително равно, имайки предвид особеностите и на купето и акустиката на автомобила. Това може да се коригира с EQ-то в плеъра, но на мен ми харесва и така както е, без интервенции по EQ. Системата се слушна на FLAT настройки. Фронта е разделен на 3 ленти, всичко се реже активно с 4-ти ред -24дб филтри. Ако на някого му е интересно ще напиша и какви X-over точки и TA корекции ползвам. Това е засега, проекта ще се развива в бъдеще и може да го видите из някое от кар-аудио мероприятията. Ето клип на фронта, като се извинявам за кофти качеството на звука породено от калпавия микрофон вграден в телефона: Редактирано 9 Ноември 2017 от Lenin89 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radi_nrj Публикувано 9 Ноември 2017 Доклад Share Публикувано 9 Ноември 2017 Проект за пример. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lenin89 Публикувано 25 Април 2018 Автор Доклад Share Публикувано 25 Април 2018 Ако ще ходя на Tuning Show 2018 в категория "аудио" - т.е. на ЕММА, ще участвам в клас 1х10" и суба няма да е този. Тъй като там се гонят цифрички на уреда, баса ще е друг, в кутия само за трррттт-прррттт цифра на уреда и толкова. Инак това е всекидневната ми конфигуация, като този път дори тапицирах всичко сам (не е перфектно, но за 2-ри опит в тапицирането с кожа съм доволен от себе си). Снимки от проекта. Плетеницата с кабели предстой да се оправи + ще има LED подсветка на субовете. Team Deaf Bonce Bulgaria - Audi A4 Avant ??? ? HU: — Alpine 7998R Phantom Face + KCA420i? Front: — Avatar MTU65 (2 pairs) — Avatar TTU-41 (1 pair) ? Amps: — SignatRambo Limited Edition 77 of 500 — US Amps Bas Mekanik PT-800 rev.2?Subwoofers: — Ground Zero Uranium GZUW 10X (2 pcs) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lenin89 Публикувано 22 Ноември 2018 Автор Доклад Share Публикувано 22 Ноември 2018 (Редактирано) Не съм писал отдавна във форума... Исках само да спомена в пряка връзка с темичката, че колата завоюва две 2-ри места на ЕММА 2018 (Тунинг Шоу 2018) в секцията за аудио в две противоположни категории. Участвах в SQ - качество на звука и SPL - налягане/сила на звука в клас 1х10" субуфер. За целта използвах евтин китайски субуфер за 99лв Радимекс, с идеята да покажа на хората, че не всичко става с много пари...може да се ползва и онова на раменете. Сетъпа на колата е един и същ и в двете категории, различни са само настройките и няколко дребни неща, който ще запазя за себе си. Сами се сещате колко крайно различни са двете категории, но явно може Редактирано 22 Ноември 2018 от Lenin89 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване