Jump to content

valkov_p

Recommended Posts

Карам Audi A4 1997 B5. От около година забелязвам как гасне на празен ход.

Добре ускорява. Извънградско няма проблеми, докато не се наложи да изчакам на някой разклон.

Налага ми се да карам като ученичка из града, защото ако мина през някоя дупка и спра на светофар, може да изгасне.

По разни сервизи ми сменяха мобилайзера и нещо по ключа, но проблемът остана.

Реших да махна кората над въздушния филтър. Отдолу има 2 джаджи, които не знам какви са, но при почукване с отверка по някоя от тях, машината почва да прекъсва по същия начин и често гасне.

Гледах теми из форума и насам натам из нета.

Голямата джаджа прилича на MAF сензор. Дано не греша. Червената стелка на снимката.

Малката джаджа изобщо не знам какво трябва да представлява. Жълтата стрелка на снимката.

Знаете ли какви са тези неща за да ги търся нови или употребявани?

Благодаря предварително.

 

IMG_20180907_164246.jpg

IMG_20180907_164305.jpg

IMG_20180907_164254.jpg

Link to comment
Share on other sites

За дебитомера си се ориентирал. Другото е клапан за бензиновите пари. Трябва да го чуваш да цъка. Ако не го чуваш значи се е прецакал. Закачи я на една диагностика тая кола.

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Благодаря.

Ходих на диагностига. Дебитомерът показа много високи стойности. Едва ли не, че минава прекалено много въздух. Отворих го. Вътре са 2 много тънки джиджавки. Може би термистори. Не съм сигурен.

Пробвах се да ги почистя внимателно с една четчица за рисуване. Нямаше подобрение.

Принципно термисторите и позисторите са полупроводникови елементи, и с времето се скапват.

Очевидно трябва да сменя дебитомера.

Но, имам питане за този клапан за бензиновите пари.

Когато съм на празен ход, някой път цъка синхонно с двигателя ~4 пъти в секунда, друг път цъка от време на време, а някой път изобщо не цъка.

И последно забелязах че понякога резервоарът се вакуумира и започва да съска през капачката.

Отворя ли я, двигателят изгасва.

Така ли трябва да цъка при празен ход? -> около 4 пъти в секунда.

Edited by valkov_p
Link to comment
Share on other sites

Като за начало му напръскай буксата с контактен шпрей, понякога помага, ако не, клапана е за смяна.Не е лошо да си погледнеш и дросела в какво състояние е.Не си писал обаче за кой мотор става дума.

Edited by skype68
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...