valkov_p Posted September 18, 2018 Report Share Posted September 18, 2018 Карам Audi A4 1997 B5. От около година забелязвам как гасне на празен ход. Добре ускорява. Извънградско няма проблеми, докато не се наложи да изчакам на някой разклон. Налага ми се да карам като ученичка из града, защото ако мина през някоя дупка и спра на светофар, може да изгасне. По разни сервизи ми сменяха мобилайзера и нещо по ключа, но проблемът остана. Реших да махна кората над въздушния филтър. Отдолу има 2 джаджи, които не знам какви са, но при почукване с отверка по някоя от тях, машината почва да прекъсва по същия начин и често гасне. Гледах теми из форума и насам натам из нета. Голямата джаджа прилича на MAF сензор. Дано не греша. Червената стелка на снимката. Малката джаджа изобщо не знам какво трябва да представлява. Жълтата стрелка на снимката. Знаете ли какви са тези неща за да ги търся нови или употребявани? Благодаря предварително. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ole Posted September 18, 2018 Report Share Posted September 18, 2018 За дебитомера си се ориентирал. Другото е клапан за бензиновите пари. Трябва да го чуваш да цъка. Ако не го чуваш значи се е прецакал. Закачи я на една диагностика тая кола. Sent from my SM-J730F using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
valkov_p Posted October 26, 2018 Author Report Share Posted October 26, 2018 (edited) Благодаря. Ходих на диагностига. Дебитомерът показа много високи стойности. Едва ли не, че минава прекалено много въздух. Отворих го. Вътре са 2 много тънки джиджавки. Може би термистори. Не съм сигурен. Пробвах се да ги почистя внимателно с една четчица за рисуване. Нямаше подобрение. Принципно термисторите и позисторите са полупроводникови елементи, и с времето се скапват. Очевидно трябва да сменя дебитомера. Но, имам питане за този клапан за бензиновите пари. Когато съм на празен ход, някой път цъка синхонно с двигателя ~4 пъти в секунда, друг път цъка от време на време, а някой път изобщо не цъка. И последно забелязах че понякога резервоарът се вакуумира и започва да съска през капачката. Отворя ли я, двигателят изгасва. Така ли трябва да цъка при празен ход? -> около 4 пъти в секунда. Edited October 26, 2018 by valkov_p Link to comment Share on other sites More sharing options...
skype68 Posted October 26, 2018 Report Share Posted October 26, 2018 (edited) Като за начало му напръскай буксата с контактен шпрей, понякога помага, ако не, клапана е за смяна.Не е лошо да си погледнеш и дросела в какво състояние е.Не си писал обаче за кой мотор става дума. Edited October 26, 2018 by skype68 Link to comment Share on other sites More sharing options...
valkov_p Posted October 26, 2018 Author Report Share Posted October 26, 2018 1,6 бензин. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now