Jump to content

AFN мотор - забива. Клапан N75 ?


neverended

Recommended Posts

Здравейте колеги,

от една седмица насам се опитвам да оправя този проблем, но уви безуспешно :)

-Първо изчистих турбината, която имаше нагар въпреки, че преди два месеца я чистих, но както и да е.

-След като продължи да забива разглобих и проверих вакуум клапана над турбината, който я разтоварва,

той обаче се оказа напълно здрав и си работеше.

-Изчистих и изпускателните колекторите тъй като ми казаха че може да има нагар и по тях.

Уви и това не помогна.

При натоварване на турбината максимално на 4 и 5-та скорост след 3500 оборота а на 5-та около 150км/ч колата влиза в

авариен режим (забива).На по ниска предавка няма проблем (просто не се натоварва тогава максимално турбото)

Гледахме я на компютър, и на място и в движение когато забива. И единствената грешка която дава е повишено налягане в турбината

Моля, дайте някакви идеи какво може да е, защо не се разтоварва турбината? При какво налягане е нормално да работи турбината?

Много благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега аз знам че се чистят всмукателните не изпускателните колектори и си виж клапана н75 много често тои прави мизерии в момента го имам тоя проблем и аз моята обаче е 1.9 тди 90 коня и тия дни ще я водя на доктор да каже какво е

Редактирано от buhoveca
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е от Н75 или изпускащ някой вакуум маркуч около него. Геометрията се движи от актуатора а той се задвижва от вакума пропускан от този клапан. При положение, че геометрията и актуатора се твърди че са ОК, остава другото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега аз знам че се чистят всмукателните не изпускателните колектори и си виж клапана н75 много често тои прави мизерии в момента го имам тоя проблем и аз моята обаче е 1.9 тди 90 коня и тия дни ще я водя на доктор да каже какво е

колега аз знам че се чистят всмукателните не изпускателните колектори и си виж клапана н75 много често тои прави мизерии в момента го имам тоя проблем и аз моята обаче е 1.9 тди 90 коня и тия дни ще я водя на доктор да каже какво е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз се бях насочил към този клапан.

Странното е , че не дава никаква електрическа грешка, може ли да има някаква механична повреда и за това да се базика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво разбираш под електрическа грешка? При замерване на двете му крачета трябваше да дава съпротивление в граници, които сега не мога да цитирам. Ако очакваш да видиш записана грешка в ЕКУто, то най -вероятно няма да има. В дизел форума имаше тема как може да се опиташ да го почистиш. Огледай си първо вакумните маркучета влизащи в него или направо ги смени. Ако някое изпуска или е прегънато си мисля че ефекта би бил същия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си всички вакумни маркучи и си смени въздушният филтър,ако не е сменяван скоро!Актуатора да не би да е "пипан" и да не е настроен после!Вземи за проба работещ Н75 и пробвай!Не очаквай грешка от н75,записва само като му махнеш буксата! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си всички вакумни маркучи и си смени въздушният филтър,ако не е сменяван скоро!Актуатора да не би да е "пипан" и да не е настроен после!Вземи за проба работещ Н75 и пробвай!Не очаквай грешка от н75,записва само като му махнеш буксата! :)

Имам съмнения , че актуатора може да е "пипан", тъй като турбото мисля, че е рециклирано, а и ние го пипахме.

Знаеш ли как се настройва и каде може да ми го настроят?

Мерси

Стар въздушен филтър може да доведе до пренадуване? :):huh::)

Ами на 7000-8000км е, ама това е най-лесното още утре ще го сменя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Ами на 7000-8000км е, ама това е най-лесното още утре ще го сменя :)

Това по-скоро беше въпрос към колегата по-горе, че ми стана чудно. За да има пренадуване, трябва да има въздух. Да, ама въздуха следва да е в намалени количества при задръстен въздушен филтър, та затова питах дали има друга логика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имах същия проблем. взех назаем дебитомер и всичко беше ок. после си купих нов на БОШ 270 лв май беше :)

Дебитомер се води този клапан Н75 ли ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стар въздушен филтър може да доведе до пренадуване? :):stupid::huh:

Николди от къде разтоварва Н75???

Отговори си на въпроса и ще се сетиш,защо мръсен възд.филтър и филтърна кутия оказват влияние! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомер се води този клапан Н75 ли ???

На кутията на възд.филтър е закачен дебитомера ти!

Н75 е клапан който управлява турбината,закачен е на "стената" зад мотора и ес бяло капаче отгоре и 3щуцера с вакумни маркучета! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомер се води този клапан Н75 ли ???

Дебитомер е това което излиза от въздушния филтър и измерва количеството преминаващ въздух. Няма отношение по темата с пренадуването.

@repijouns

Не разбирам какво имаш предвид под това "разтоварване". Доколкото ми е известно регулирането на лопатките става с актуатора посредством вакум, пропуснат в необходимия момент през Н75. Тоест - когато турбината трябва да разтовари - клапана се отваря и вакум резервоара издърпва актуатора.

Ако имаш предвид маркучето дето идва от кутията а филтъра до клапана, то не е ли за корекция в клапана с атмосферното налягане? Тоест - би имало проблем, ако самото маркуче е спукано, откачено, или запушено. А и все си мисля, че ще е трудно да пренадува турбината, ако филтъра е задръстен и липсва въздух, който да направи налягане.

Би ли обяснил по-подробно?

Благодаря предварително :):hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомер е това което излиза от въздушния филтър и измерва количеството преминаващ въздух. Няма отношение по темата с пренадуването.

@repijouns

Не разбирам какво имаш предвид под това "разтоварване". Доколкото ми е известно регулирането на лопатките става с актуатора посредством вакум, пропуснат в необходимия момент през Н75. Тоест - когато турбината трябва да разтовари - клапана се отваря и вакум резервоара издърпва актуатора.

Ако имаш предвид маркучето дето идва от кутията а филтъра до клапана, то не е ли за корекция в клапана с атмосферното налягане? Тоест - би имало проблем, ако самото маркуче е спукано, откачено, или запушено. А и все си мисля, че ще е трудно да пренадува турбината, ако филтъра е задръстен и липсва въздух, който да направи налягане.

Би ли обяснил по-подробно?

Благодаря предварително :rolleyes::hilezh:

Колега и аз имам това в предвид под "разтоварване" което си обяснил. Но проблема е че турбината вдига стойности 2200 ( не съм сигурен в мерната единица) и при по-продължително натоварване на максимално на турбината стойността достига 2300 и колата влиза в авариен режим. Забравих да кажа че смених и "Мап" сензура за да съм сигурен че той не лъже компютъра. Иначе за маркучето от въздушния филтър не съм го гледал внимателно.Ще погледна всички маркучета за вакуум и ще подмена клапана Н75, но дано не е от настройката на актуатора, че незнам него кой може да ми го настрои...!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомер е това което излиза от въздушния филтър и измерва количеството преминаващ въздух. Няма отношение по темата с пренадуването.

@repijouns

Не разбирам какво имаш предвид под това "разтоварване". Доколкото ми е известно регулирането на лопатките става с актуатора посредством вакум, пропуснат в необходимия момент през Н75. Тоест - когато турбината трябва да разтовари - клапана се отваря и вакум резервоара издърпва актуатора.

Ако имаш предвид маркучето дето идва от кутията а филтъра до клапана, то не е ли за корекция в клапана с атмосферното налягане? Тоест - би имало проблем, ако самото маркуче е спукано, откачено, или запушено. А и все си мисля, че ще е трудно да пренадува турбината, ако филтъра е задръстен и липсва въздух, който да направи налягане.

Би ли обяснил по-подробно?

Благодаря предварително :hilezh::stupid:

Ники доколкото се ориентирам си запознат с "материята" и горе-долу добре си обясняваш функцията на клапаните,за които говорим.

Но има нещо,които бъркаш!

-Когато работи мотора,актуатора е "засмукан" моментално и лопатките са почти затворени.Целта е още и в ниските обороти турбината да може да надуе,колкото трябва!

При нужда,когато почне да надува турбината във високите обороти се налага актуатора да разтовари.Тогава Н75 се отваря и от входа откъм възд.филтър навлиза въздух и така актуатора се разтваря,отваря лопатките и разтоварва турбината!Вакум резервоара в случая не участва изобщо!

Ако е задръстен,но малко възд.филтър - да прав си няма да надууе турбината много,но пък ако е запушен изхода от него към Н75,няма да може да разтовари ,когато е нужно и колата ще "забива".

Отварял съм Н75 и вътре открих много фин пясък,който с времето запушва яко и клапана почва да не работи коректно,та затова е важно възд.филтър и кутията му да са чисти! :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за разясненията :rolleyes:

Само дето пак се обърках. Казваш, че при разтоварване излизал въздух от маркуча към филтъра. Откъде идва този въздух за да излезе и кой го принуждава да излезе натам?

Винаги съм се чудил дали клапана в началото с вакум отваря лопатките, като при нужда клапана затваря вакум пътя лопатките затварят (както по-горе каза). Потърсих как точно работи, че ми стана интересно и прочетох един документ в който се обяснява работата на соленоида и в него в общи линии пише това:

Накратко Н75 играе разпределител между актуатора и атмосферното налягане/вакумния резервоар. Вътре има едно тапа (образно казано) която затваря единия или другия път (атмосферното налягане или вакума от резервоара). Когато лопатките трябва да са отворени, за да се нагнетява въздух в ниските е отворен пътя към въздушния филтър. Като трябва да се регулира налягането се затваря пътя на атмосферното налягане и се отваря достъп на пътя на вакума до вакумния резервоар. Tака той издърпва лопатките към затворено положение.

Тук е описано същото -http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/limp-mode-TDI-fix.htm, като по-долу има и клипчета илюстриращи нещата.

Нещо data.bg пак ми е разместило файловете, иначе щеше да дам връзка и към документа от който е преразказа по-горе.

Описаното дотук е валидно за турбини с променлива геометрия и вакумно управление на налягането. При мен налягането се управлява с уестгейт, който се отваря с налягане, но предполагам че останалата част е същата.

Добре е като се получава диалог та човек да научи нещо ново :hilezh: И днес не е изгубен ден.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за разясненията :rolleyes:

Само дето пак се обърках. Казваш, че при разтоварване излизал въздух от маркуча към филтъра. Откъде идва този въздух за да излезе и кой го принуждава да излезе натам?

Винаги съм се чудил дали клапана в началото с вакум отваря лопатките, като при нужда клапана затваря вакум пътя лопатките затварят (както по-горе каза). Потърсих как точно работи, че ми стана интересно и прочетох един документ в който се обяснява работата на соленоида и в него в общи линии пише това:

Накратко Н75 играе разпределител между актуатора и атмосферното налягане/вакумния резервоар. Вътре има едно тапа (образно казано) която затваря единия или другия път (атмосферното налягане или вакума от резервоара). Когато лопатките трябва да са отворени, за да се нагнетява въздух в ниските е отворен пътя към въздушния филтър. Като трябва да се регулира налягането се затваря пътя на атмосферното налягане и се отваря достъп на пътя на вакума до вакумния резервоар. Tака той издърпва лопатките към затворено положение.

Тук е описано същото -http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/limp-mode-TDI-fix.htm, като по-долу има и клипчета илюстриращи нещата.

Нещо data.bg пак ми е разместило файловете, иначе щеше да дам връзка и към документа от който е преразказа по-горе.

Описаното дотук е валидно за турбини с променлива геометрия и вакумно управление на налягането. При мен налягането се управлява с уестгейт, който се отваря с налягане, но предполагам че останалата част е същата.

Добре е като се получава диалог та човек да научи нещо ново :stupid: И днес не е изгубен ден.

Поздрави.

Намерил си добра тема! :huh:

При разтоварване въздуха навлиза ОТ възд.филтър през Н75 КЪМ актуатора,за да ратовари! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерил си добра тема! :stupid:

При разтоварване въздуха навлиза ОТ възд.филтър през Н75 КЪМ актуатора,за да ратовари! :hilezh:

Според същата тема, както и документа ("190_Регулируемый_турбокомпрессор" от някаква програма за ВАГ самообучение), обаче това не е така. Атмосферното налягане (маркуча от филтъра) отваря турбината, а вакума от вакум резервоара я затваря (разтоварва), според видяното/прочетеното дотук. :rolleyes:

Може би аз нещо пропускам?

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според същата тема, както и документа ("190_Регулируемый_турбокомпрессор" от някаква програма за ВАГ самообучение), обаче това не е така. Атмосферното налягане (маркуча от филтъра) отваря турбината, а вакума от вакум резервоара я затваря (разтоварва), според видяното/прочетеното дотук. :zustimm:

Може би аз нещо пропускам?

Бъркаш се ,може би щото твойта е с управление по налягане!Когато са затворени лопатките,турбото се натоварва на максимум,а като са отворени се разтоварва турбото.Вакума го прави вакум помпата,а резервоара е просто буфер,като разширителен съд!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...