Jump to content

stefanvankov

Members
  • Мнения

    17
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    VW Jetta

stefanvankov's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Ето как изглежда и моята измислена плочка от магазина.Чудя се тия отвори отгоре край дифузьорите каква роля играят? Имам усещането, че са сложени там, за да може подналягането отдолу под дифузьорите да смуче повече въздух, което би обеднило сместа допълнително. Освен това забелязах и, че плочката не ляга плътно на корпуса на карбуратора - остават леки междини, което не е добре, доколкото зная. Определено плочката не е идеално изравнена отдолу, като я поставих върху масата си пролича ясно. Отделно - на първа камера размерът на дифузера е 24 и малко мм (при 22мм дросел на карбуратора), а на втора съответно 27мм, което е пак с малко по-голямо от размера на дроселовата клапа и там. Общо взето имам да се боря над 3 проблема, надявам се скоро да ги разреша.
  2. Аз споделих личните си впечатления от собствения си автомобил, иначе и аз съм чел по въпроса с предварението, че при по-високи обороти на газ е добре дори да е под бензиновото такова. Проблеми с прекъсвания, непалене и т.н. не съм имал с тапчето лично аз. Моите свещи заводски ги дават на 1.0мм междуелектродно и колата си работи прекрасно, поне по моите разбирания. Обаче на високите обороти колата си върви повече от добре, което за мен е супер странно, понеже ВАГ-двигателите от 80-те и 90-те са основно 8-клапанови и силата им е далеч под лютеницата. Вероятно и дифузьорите на газовата плочка изиграват своята роля и съвсем скоро ще имам новопроизведена плочка от мой колега, който има струг и ми прави разни неща понякога, като го помоля. Също така при монтаж на ТАП се прави нова настройка на газовата уредба, а не просто да се свърже в коша на мотора и да се чакат чудесата да се случат. Би ли заснел кой вариант на ТАП имаш, може и да те оттърва от него срещу известна сума да го метна на вентото на един приятел. И още - примерно 10 градуса отгоре на заводското ще се отразят по един начин на Джета 1.6 69к.с., а на Карина 1.6 с 16-клапана, по-висока степен на сгъстяване и мощност съответно 90-100 коня - по съвсем друг. Смятам за това сме единодушни?
  3. Честно казано пробвах всякакви настройки на Рунелския тап и не бях особено доволен от резултата. Със завъртане на делкото нещата бяха в пъти по-добре. Отделно им писах мейл на съпорта да ги питам за позициите на градусите и така и не получих отговор, което много ме натъжи, но го преглътнах. Един слънчев ден ми свърши газта точно преди да вляза в родната си Стара Загора, превключих на бензин и... няма искра. Добре, че сам си го бях монтирал и знаех кое и как, та го шунтирах и си вързах датчика на Хол директно, както си е заводски (таповете ползват неговия сигнал като го прекъсват и на изхода изменят във времето амплитудата на сигнала), та си запалих на бензин и си продължих по пътя. Дълго време карах с врътнато делко на + 12 над заводските 6 статични (които при карбуратора са с изваден вакуум и статични т.е. базови градуси), като бях доста доволен от разхода и вървежа на колата си. Така един ден попаднах на лицето Румен Роев, тогавашен член на Рено-форума (сега вече кара Хюндай, доколкото ми е известно), където имаше цяла тема за неговата разработка на ТАП. Реших да опитам с неговия и си го закупих, ден по-късно един ме удари на светофара и колата стана тоталка още преди да й го монтирам. Малко по-късно си закупих почти същата кола, сложих й газ и сега вече близо година си карам с неговото ТАПче, като смея да кажа, че във високите колата е по-жива сигурно ако не повече, то поне колкото на бензин (дал съм му максимално предварение на високите обороти по негова препоръка, колкото и скандално да звучи, понеже в някои източници се казва, че на газта не й трябвало предварение във високите обороти, ама... не). Та така. Сега четейки тази тема ми се иска да си направя отново плочка, но тоя път да е с обтекател, като на автора, понеже на предната ми кола беше само с с тръба на вентури (два конуса един срещу друг) без обтекател, но бях доста доволен от динамиката на колата. За въпросния ТАП, с който съм в момента - по спомен на стробоскопа стандартните градуси при 800 об/мин за моя мотор са 18, с тапчето и с тези настройки в момента карам с около 28 или 29 градуса. На по-високите обороти не съм си играл да го гледам с уред, но там разликата би следвало да е още по-голяма (при пълен товар на мотора и максимална мощност заводските градуси са около 30, ако не се лъжа, с ТАПчето е възможно да са 50 или дори 60).
  4. Точно тоя ТАП не те съветвам да го купуваш. Пиши ми лично, да не правим реклама.
  5. Ето нещо интересно по темата: http://dox.bg/files/dw?a=2a12cadc03 В интерес на истината доста неща по автомобилните горивни системи са изпълнени точно с принципа на Вентури - включая и моя карбуратор. В средата и на двете му камери, там, дето минава ГВС има подобия на обтекатели, предполагам с подобна идея като този на колегата направил тази тема. При смесването на бензин с въздух и газ с въздух нещата са малко по-различни, вероятно това е и причината магазинските плочки да не се изпипват в детайли. Темата със смесването е доста интересна и има предоволно материали в нета за нея, но като цяло правилната посока за колите на газ е именно тази - с Вентури тръба, според мен. Като държа дебело да подчертая, че плочката е само част от правилната или оптимална настройка на автомобила на газ. Другата не по-малко важна е предварението на запалването.
  6. Похвала за хубавата тема. Цитираната от колега тема във Фолксваген-форума е моя - т.е. аз съм авторът й. Ще приложа и снимки на моите няколко плочки, които са направени на принципа на Вентури - също както е при теб. В момента карам с магазинска плочка, понеже се наложи да сменя колата, но съвсем скоро ще се постарая да направя и на нея като на предишната ми, от която бях доста доволен от разход/динамика като съотношение. Ползувам също и ТАП, но той не работи със статично (добавено) предварение на бензиновото, а с променливо.
  7. Предполагам, че тези лостчета са за тази кола на снимката, фейслифта на първото А4 на пазара. Понеже мой колега е с такава и помня от него, че са два модела лостовете преди и след фейслифта Ако на някой му се вижда висока цената, а има интерес към тях, нека ми пише ЛС.
  8. Добре, нека ги сравним: ето неговите цени за нови Мисля, че продавам същата тази част. Плюс това давам и лостче с МФА, а колегата мисля продава само лостчето с темпомата. Други въпроси имаш ли, колега mitnick85 Ако имаш реален интерес към лостчетата пиши ми на ЛС да коментираме леко цената
  9. Няма ли заинтересовани да перкат по магистралата с отпочиващ десен крак?
  10. Според мен - НЕ. Ще дам и малко разяснения, че и аз чак сега ги забелязах. 1. Значи номерчето на лостчето за темпомата е:4D0 953 513P Отговаря за следните коли*: Ауди А4 Седан/Авант 1998-2001 г. Ауди А8 1994-2003 г. 2. Номерчето на лостчето за чистачки с упр. на борд. комп.е:4D0 953 503B Отговаря за следните коли*: Ауди А4 Седан 1998-2001 г. Ауди А8 1994-2003 г. *Данните са взети от ЕТКА. За да няма разминаване е нужно да се погледне там със сигурност и да се види автомобилът по рама коя година е произведен (да не се бърка с годината на регистрация)
  11. Нагоре Забравих ли да спомена, че цената подлежи на коментар?
×
×
  • Create New...