Jump to content

metodi80

Members
  • Мнения

    22
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Относно metodi80

  • Рожден ден 24.06.1980

Друго

  • Kaра
    BMW

Персонална информация

  • Пол
    Male
  • Локация
    Враца

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

metodi80's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. metodi80

    abs

    Е кой и какво има да мисли ?! Колегата е попитал дали някъде може да се ремонтира АБС (аз лично не знам някъде да се прави това ), не иска никакви други обяснения ! Пък и това е форум , всеки пише доброволно ,никой не е длъжен да дава "консултация" ако не желае ,че да се повдига тема за плащане ! А ти сигурно си некъв псевдо модератор-моралист , че вместо да дадеш отговор по темата си в чист спам !
  2. Огледай си сервото и маркучите .... Щом усещаш колебание , когато спираш , само там е проблема ...
  3. Възможните причин са: 1. Недобре работеща сонда (напълно нефункционираща или ленива). Когато сондата не фунционира изобщо , тоест изобщо не отчита нивото на кислорода в изпускателната система , тогава разхода е доста сериозен , тъй като компютъра влиза в авариен режим и изработва горивната смес по усреднени параметри. В този случай разхода може да стигне сериозни граници - 20 -25/100 Другия случай - ленива сонда , сондата отчита нивото на кислорода , но бързодействието на превключване е извън необходимите времеви интервали. Тоест тя мени стойностите на подаваните към компютъра напрежения (които са в интервала 0.2-0.8 до 1 волт), но го прави с с време-закъснение , което е извън допустимите норми. Изправната сонда трябва непрекъснато и в рамките на допустимите времеви интервали да мени стойностите на подаваното към компютъра напрежение. При ленива сонда разхода на гориво е малко по -нисък от случая на напълно неработеща сонда, тъй като все пак има известно регулиране на горивната смес. Както колегата Todir подчерта сондата не работи в първите минута -две от стартирането на студен двигател. Причината е че ламбда сондата работи нормално при температура над 300 градуса , тоест необходимо е време изпускателната система да достигне до тази температура , а освен това съвременните сонди имат подгрев , който подпомага процеса на подгряване на сондата. Ламбда сондата е най -честата причина за висок разход , за това обръщам внимание повече на нея ... Лесен начин за установяване на неизправността й е като се откачи буксата на сондата на работещ двигател , ако усетите разлика в работата на двигателя (примеро лека промяна на оборотите за момент) , значи ламбдата до момента е отчитала и е имала отношение към процеса на смесообразуването , а след като сте я откачили компа е минал в авариен режим и за момент е имало колебание .... Ако не усетите никаква разлика при откачането на буксата , вероятно сондата е заминала , а компа вече е бил в авариен режим . Откачането на сондата при работещ двигател задължително ще доведе до записване на грешка (ако вече не е записана поради отсъствието на работеща такава ...) 2.Дебитомер 3. Клапан за регулиране налягането на горивото (калапан на горивната рейка) Често при проблеми с клапана освен миризмата на гориво има и оплаквания за трудно палене (нормално , двигаеля се дави....) 4. Температурен датчик на двигателя Компютърна диагностика хваща всичко описано , освен клапана за налягането на горивото , за него трябва да се премери налягането с манометър ....
  4. Принципно това поведение говори за проблеми с тампоните на двигателя .... Усещаш ли леки вибрации в купето , когато колата е на място и е на тихи ? Щом се съмняваш , просто огледай тампоните на двигателя , ако гумата е нацепена или дори скъсана - сещай се ...
  5. metodi80

    проблем с АБС

    "Новия модул" е друг , от друга морга (предишния "нов модул") изобщо не можеше да се свърже с диагностична апаратура (Вагком, Бош -мотроник). Иначе след монтажа на "новия модул" е тестван пак стария "оригиналния" и си дава същите глуости ... Педатничен човек съм и когато преглеждам и проверявам нещо го гледам с много внимание , всеки недостатък по системата (ако бях срещнал такъв) щеше да е отстранен - примерно липса на добър контакт поради окис или оголен/прекъснат кабел ... "Оригиналния" и "Новия модул" ги сменявахме няколко пъти , за да се убедиме , че проблема е именно от модула , а не от лоша връзка .... За сега толкова , ако има някаква промяна , ще драсна един ред ...
  6. metodi80

    проблем с АБС

    Ъпвам темата , понеже решихме проблема ... Намерихме подходящ модул , монтирахме го , изчистихме грешките , които бяха записани в него и лампата угасна. Както казах в самото начало на темата и както предполагах , проблема беше именно и само в модула ! За колегите , които евентуално ще се сблъскат с подобен проблем , ще кажа , че на диагностика стария модул се свързваше без проблем , "рапортуваше" уж някакви проблеми с АБС-помпа и заден десен датик , въпреки че датчиците и помпата бяха проверени и си бяха напълно изправни. Триехме грешките и те пак се записваха в паметта. Даже се наложи (въпреки че бяхме сигурни , че датчиците са изправни), все пак да опитаме да смениме въпросния заден десен датчик , за да видиме дали ще изчезне грешката , но и с другия датчик пак си даваше грешка на заден десен датчик (и АБС-помпа). След монтажа на новия модул ,АБС-а работи без проблеми със помпата и датчика, които уж илизаха като неработещи на стария модул! П.С. Номерата на ЕКУ-тата се състоят от няколко цифри и понякога буква "Новия модул" съвпада по всички цифри със стария , само последната буква е различна , та в крайна сметка не е задължително да съвпада последната буква .... (на стария модул номера имаше буква "А" , а на новия няма никаква буква на края )....
  7. При износени демпфери (независимо дали те са на маховика или на феродовия диск, говоря в общия случай , не конкретно за модела) , се усеща претрисане при потегляне на 1-ва (особено при студено време и при незагрял двигател). Причината е че , когато пружинките(демпферите) са износени , не могат да оберат надежно вибрациите от двигателя , които са най -осезаеми при потегляне от 1-ва скорост. Това е първия признак за проблеми с демпфери. Следващия симптом за проблеми със съедител е "боксуването/приплъзването" при рязко потегляне и/или опит за въртене на гуми. Най-често причината е в износен феродов диск , при което диска приплъзва по повърхността на маховика и няма добро сцепление. При боксуване на съединителя обикновено се чува едно специфично "притропване" , което е именно от кратките моменти на загуба и наличие на сцепление м/у двата диска. Характерен признак за износен съединител е че при нарастване на оборотите от двигателя , няма пропорционално ускорение ... Тоест оборотите се вдигат , но колата не върви , а само си "бучи" ...
  8. metodi80

    проблем с АБС

    Последния коментар е твоя, сега трябва да се чувстваш по-добре ! Христос Воскресе ! Нека господ озари сърцата Ви с любов ! Мир и благополучие на човеците !
  9. metodi80

    проблем с АБС

    Колега , ти наистина не знаеш кога да спреш ! Аз не оспорвам нищо и не настоявам да меря нищо ! Просто си търся решение на проблема и се надявах тук да намеря цялостно или частично решение! Да , разбрах ти мнението ... ! Да , ще направя диагностика с вагком... ! Ясно е че винаги има "един" по -добър метод за тест и диагностика и "един" по -добър апарат за целта ... Просто хората са показали че вариант за тестване изправността на датчика е чрез мерене на съпротивлението му и на генерираното от него напрежение (при въртене на гумата на ръка) с обикновен мултицет ! Това са показали в аутодата , това намерих и в нета като вариант за бърз тест на датчиците. Това проверих и го споделих , просто за да се знае , че датчиците са ИЗПРАВНИ и че датчиците генерират напрежение , макар и минимално е факт , че то може да се засече съвсем отчетливо с обикновен мултицет и не са ти необходими никакви специални апарати, честотомери , мензори , теглилки , висилки и вафли !!! ! Ти също се съгласи (даже с червен текст си го указал- "Изходът на датчика е променливотоков, като се генерира импулс на напрежение всеки път, когато някой от зъбите на въртящото се зъбно колело премине през магнитното поле на датчика."). Не виждам защо продължаваш да "дъвчеш" тия датчици , като няколко пъти вече казах , че са изправни ! За модула е достатъчно да засече съпротивленията им , за да мине чекването , а съпротивлението им е налично... Проблема е другаде , не в датчиците , но както и да е ... Темата за мен е изчерпана , ако модераторите преценят , нека я заключат ...
  10. metodi80

    проблем с АБС

    Пичага , не съм ги пуснал тези неща за да впечатлявам , а за да се види , че не падам от марс ! Линкчетата , които пуснах са една бегла част от това , което съм писал и бяха първите , които ми попаднаха ... Платка е универсална защото исках първо да тествам устройстовто и да се уверя , че работи (естествено след това проектирах платка за устройството ). Не виждам защо трябва да "мериме" кой какви чипове е сменял , дали знае що е то фронт , период на сигнал или осцилоскоп ... ?! Аз също демонтирам и монтирам многопинови смд и стандартни елементи , програмирам биос-и и всевъзможни микроконтролери , пиша софтуер (предимно за уиндоус), но това няма никакво , ама никакво , ама никакво значение !!!!). Както вече казах , датчиците са здрави и това изчерпва темата за датчиците ... ! След като направя диагностика ще споделя каква грешка излиза и тогава евентуално пак ще пиша ... Ако някой може да сподели нещо за ремонт на модула , ще се радвам да видя , ако не, темата е за ключ. Пак казвам не искам да се заяждам , но не виждам защо трябва да се дават определения от сорта " Не е работа за теб " и " не пипай " при положение , че не познаваш човек ?! Още веднъж благодаря ВИ колеги за коментарите !
  11. metodi80

    проблем с АБС

    Веселин, благодаря ти за отговора ! Не искам да се заяждам или да влизам в спорове , целта ми най -малкото е това , но преди да пишеш така убедено е хубаво първо да се запознаеш ! При въртенето на колелото , около датчика се създава магнитно поле , при което датчика генерира именно НАПРЕЖЕНИЕ ! Ето едно клипче в което е показано как датчиците генерират именно променливо напрежение : http://vbox7.com/play:67501025 Не ме подценявай така ! Обиждаш ме с това " Не мисля , че е за теб работа" , не ме познаваш и не знаеш до къде ми стигат възможностите ! Защо мислиш , че не е работа за мен ?! http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=233605&p=2558890#p2558890 http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=182110 http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=217345 http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=242876 Специалист съм в областта на електрониката и компютрите, с достатъчно стаж и познания ,както казах специализирал съм се в друга марка , но не е тук мястото и най -малкото искам да се правя на интересен ,или да се заяждам! Целта ми е с ваша помощ , доколкото е възможно да се ориентирам , а не да се дразниме или заяждаме ! Цитираните от мен стойности са извадка от аутодата , които аз проверих на практика и са така ! http://picbg.net/u/26074/28219/543660.jpg А и не виждам защо изобщо коментираме това , след като сензорите си дават съпротивление 1100 ом-а , което означава , че са напълно изправни ! Какво значение има дали са преобразуватели -честота/напрежение , или просто генератори на импулси пропорционални на об/мин . Освен това НЕ мисля, че лампата трябва да угасне , като се откачи модула ,никъде не съм казал това, просто ти не си ме разбрал ... Мисълта ми беше , че със и без откачен модул , лампата си свети , тоест дори когато модула е включен той не изпраща сигнал до таблото (аналогично на ситуацията , когато е изключен). Надявам се ме разбра ... Иначе сега се "запознавам" с т.н. ВАГКОМ и или ще купиме , или ще направя един кабел и ще тестваме ! Благодаря още веднъж !
  12. metodi80

    проблем с АБС

    Благодаря за отговора колега ! За генерираните импулси .... Дачиците генерират именно напрежение, импулсите са синусуидални с амплитуда за предните датчици до 0.07V , а за задните до 0.2V При завъртане на колелата , датчиците генерират импулси , които се изразяват в напрежение ... , няма друга форма на "импулс" , който да бъде подаден от датчиците към ЕКУ-то , освен напрежение ..... Иначе за ЕКУ-то.... Именно в това е проблема , че блока не се "чеква" , пробвах да извадя буксата на модула и поведението е абсолютно същото, както когато модула е включен - лампата си свети (демек включен , изключен модул , до лампата не достига , това , което трябва да достигне , ако модула е изправен) ... Тоест, предполагам , че самия блок не изпраща управляваш сигнал до таблото (респективно до лампата).
  13. metodi80

    проблем с АБС

    Автомобила е във Враца ... За диагностиката , ще търсиме някой , който може да я направи със света , че момчето е ходило ,но не са му "хванали" проблема с АБС-а. Иначе за датчиците , проверени са , всичко е изправно , дават си съпротивление , генерират нужните напрежения (мерил съм ги - предните трябва да генерирата минимум 0.065V при въртене на колелата , а задните м/у 0.19- 1.14 , стойностите са според аутодата ...) Лампата на абс-а свети постоянно , не гасне изобщо .... Подавам на контакт , лампата светва и си стои така , паля двигателя , тя пак си свети .... Не знам дали някой е опитвал да премери управляващото напрежение от ЕКУ-то на АБС-а към лампата ( подават се от 7-ми и 16-ти пин на ЕКУ-то към таблото и съответно към лампата ) , но аз го мерих и там има постоянно около 3 волта ... Ако някой е мерил точно тази "шина" нека сподели ...
  14. metodi80

    проблем с АБС

    От Враца съм колега , ако си някъде близо в региона , може да дойдеме на място и да "обсъдиме" проблема Иначе за "занимаването" , занимавам се и съм много в част ,но със друга марка автомобил , със аудитата сега "прохождам" и ще съм благодарен за всяко мнение и коментар по този и бъдещи въпроси !
  15. metodi80

    проблем с АБС

    Благодаря за отговора колега ! Насочи ме в известна степен ... Момчето е ходило на диагностика , но или не са могли , или не са знаели , или и аз не знам , но не са му казали изобщо да има грешка в АБС-а (друг е въпроса , че имаше заврян скоч в гнездото на диодчето на АБС-а , за да не се вижда , че свети !). Това , което подсказваше за проблем с АБС-а , е че при рязко натискане, педала на спирачката не "рита" и колелата се влачат .... Предпазителите съм ги проверил и са изправни , няма окиси , напреженията , които трябва да постъпват в модула са налични. На акумулатора са предпазители F1 и F2 ,които са по 30А всеки , те подават постоянно напрежение към 9-ти и 25-ти пин на модула (проверил съм ги ...). Предпазител F13- 10A , е свързан последователно към превключвателя на педала на спирачката и от там постъпва на 18-ти пин на модула (проверена е цялата верига и е напълно изправна ...). Предпазител F9 -5A , свързан към 4-ти пин на модула и подава напрежение към модула при контакт (също проверен). Четирите датчици също съм ги проверил , според аутодата , съпротивлението им трябва да е м/у 1000 -1300ом-а (неговите са със стойност 1100 ома ). При въртене на колелата , датчиците генерират слаби напрежения , които също са в норми според аутодата. Подадох кратковременно напрежение на помпата , за да видя дали сработва и тя моментално завъртя - напълно изправна е ... Та както вече казах , напълно изправна е "периферията" на системата - окабеляване , предпазители , датчици , помпа ! Въпреки това лампата свети постоянно . По пътя на логиката няма от къде другаде да идва проблема освен от ЕКУ-то на АБС-а. Благодаря още веднъж !
×
×
  • Create New...