Тодор К

Members
  • Content Count

    64
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Тодор К

  • Rank
    User

Друго

  • Kaра
    A6 avant quattro

Персонална информация

  • Gender
    Male
  • Location
    София

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Една корекция: гумите са Continental ContiSportContact 5, а не Мишелин. Ето и по-детайлни снимки:
  2. Уред за зацепване на валовете / ангренажния ремък на двигател 3.0 V6 30V бензин ASN. Използван само 2 пъти, като нов. Явно става и за други двигатели (вижте етикета на снимката). Локация: София (център) Тел. 0888113056 Цена: 60лв
  3. Джантите са оригинални на Ауди, от Audi A6 C6. Аз съм ги ползвал на C5, пасват без проблем (и би трябвало да стават и за А4 и други Аудита и VW). Имат леки ожулвания тук-таме, но нищо сериозно - изглеждат много добре, както виждате на снимките. Вървят с оригиналните капачки. Нямат кривини или заварки. Гумите са с размер за C5 (и други Аудита): 235/45/17 и са Michelin Pilot Sport 3, в много добро състояние, с около 5-6мм грайфер. Държат уникално добре - прочетете ревюта на този модел, ако не ми вярвате. Продадох Аудито с други джанти/гуми и тези ми останаха, затова ги продавам. Локация: София (център) Тел: 0888/113056 Цена (комплект): 450лв Цена (само джанти): 350лв Цена (само гуми): 200лв
  4. Катализаторите бяха 721лв за всичко (вкл. транспорт) и монтажът беше 245лв. Марката на катализаторите е "BM Catalysts" и не си спомням дали беше от ebay или от amazon. Може да ползваш услуги като ggbg.bg или gabco.bg за евтина доставка от Англия. Пак казвам, пасването на тези катализатори не е добро, но вършат работа. Оригиналните са (доколкото знам) над 2000лв комплекта. Между другото, ако ти са запушени само от едната страна, може само нея да смениш, но аз реших да карам наред и да не се занимавам пак за в бъдеще.
  5. Вероятно ще се появи грешка при изкормване (или заместване с резонатор). И също, няма да можеш да минеш ГТП (да, сигурно си имаш човек, който може да те прекара, но не е редно). Можеш за проба да го изкормиш, за да видиш дали от това е проблемът (или даже като мен, да резнеш тръбата преди катализатора, за да отпуши излизането на изгорелите газове). Ако проблемът се оправи или подобри, значи катализаторът е запушен и е за смяна. Аз взех някакви китайски катализатори от ebay, които вършат работа (минавам си ГТП без проблем и няма лампи), но не пасват идеално, та се наложи сервизът да ги "натамънява" с допълнителни скоби и т.н. Но пък са значително по-евтини от оригинални катализатори, така че според мен си струва допълнителната работа за натамъняване.
  6. Колеги, реших, че може би би ви било интересно да чуете за гаража, който давам под наем: това е цялото подземие на жилищна кооперация в централна част на София (ул. Средна Гора, близо до метростанция Опълченска и Mall of Sofia). Разграфено е на 8 паркоместа, от които едното е за 2 коли. По принцип със запушване, може и до 15 коли да се вкарат. Има ток, вода и канализация. Няма тоалетна, но може да се направи. Достъп чрез рампа, през автоматизирана ролетна врата с дистанционно. Чиста площ: 280кв. м. Може би ако няколко колеги се съберат, които търсят място да си паркират и/или работят по колите, ще им излезе сметката. Наем: 380 Евро на месец за цялото помещение. Не отдавам паркоместа поотделно, трябва да се наеме цялото. Тел: 0888/113056
  7. В крайна сметка се оказа, че имам и остатъчни проблеми, така че реших да си купя изцяло нови катализатори. Предишното решение (за което писах по-горе в темата) беше да се сменят долните катализатори с резонатори, но вероятно от едната страна дори и горният катализатор е имал проблем и все още имам придърпване при определени условия. Та взех изцяло нови катализатори, които представляват две тръби (по една за всяка глава), всяка от които има по 2 катализатора на нея. Взех ги от ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/BM-CATALYSTS-Catalytic-Converter-for-AUDI-A6-BM91333H/192087636303?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649 и http://www.ebay.co.uk/itm/BM-CATALYSTS-Catalytic-Converter-for-AUDI-A6-BM91332H/311787804024?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649 Още не съм ги монтирал, така че все още нямам отзиви, но ще пиша като ги монтирам. Преди всеки от тези катализатори (общо 4) има по 1 ламбда сонда. С други думи, след долните (по-задните) катализатори няма ламбда сонди и по тази причина тези по-задни катализатори могат да се сменят с резонатори без да афектират ламбда сонди и "check engine" лампи. Общо взето качеството на тези резонатори няма огромно значение, стига да не задръстват много нещата. "Misfire" се отчита от други датчици, доколкото знам, не от ламбда сондата... но не съм 100% сигурен.
  8. Не, понеже при тази кола няма ламбда сонда след катализатора. Има само една точно преди катализатора (в смисъл, по една на катализатор). И затова колата нито разбира когато има проблем с него, нито се оплаква ако го махнеш. Иначе когато го имаше проблемът със запушения катализатор, лампата "Check engine" премигваше при всяко ускоряване (при ниски обороти) и после или изгасяше, или оставаше докато не се зачисти през OBD2. Кодовете бяха за "misfire" на цилиндрите от въпросната страна, където беше запушен катализаторът. И при мен майсторът каза, че от въпросната страна катализаторът е бил вътре изцяло черен и си е личало, че не става нищо от него вече. Катализаторът на другата страна си е бил добре визуално.
  9. Сега на канал 93 ми показва 7 и 6 градуса съответно за "Phase Position Bank 1" и "Phase Position Bank 2". Като сменям ангренажния ремък, ще ги докарам по-близо до нулата, но фактът е, че дори при тази позиция нямам проблеми с колата. Всички предишни симптоми изчезнаха от смяната на катализаторите, а не от центровката.
  10. Братле, имам да те черпя една бира! Точно това беше проблемът: запушен катализатор на банка 2! Ето как се тества (един монтьор на Сливница го измисли): правиш един частичен разрез на тръбата точно преди катализатора и отиваш на тест драйв. В моя случай всички симптоми и проблеми изчезнаха само след този разрез. Върнах се в сервиза, сменихме катализаторите и всичко е идеално. Няма лампи, кодове, придърпване или каквото и да било друго. Другият извод от този експеримент беше, че наистина може да се напрви центровка без да се сваля нищо освен капаците на клапаните и, че валовете може да се въртят (само няколко градуса, естествено) на ръка, когато болтовете на ролките им са разхлабени. Но в крайна сметка проблемът нямаше нищо общо нито със запалителната система, нито горивото, нито центровката.
  11. Ок, следващия път ще използвам щифтчето за блокиране на коляновия вал - имам го. Но как е възможно да не е точно на място? Нали ролката на коляновия вал е хваната с болтове в точно определена ориентация за коляновия вал? Т.е. там няма шанс да е накриво... Но както и да е, ще го заключа за по-сигурно. Смятам да пробвам да центровам и двете страни едновременно и да се опитам да ги докарам и двете до 0 градуса или максимум +/-2 градуса. Ако тогава ми продължават проблемите, значи изобщо не е от центровката... освен ако не е от обтегачите де - понеже центровката в движение и под натиск може да е различна от статичната центровка при неподвижен двигател. Но си струва да пробвам с центровката пак.
  12. Абе да, ама пръсках със спрей за почистване на карбуратори навсякъде и нямаше промяна в оборотите... така че не изглежда като да има теч на вакуум. Ще пробвам да си върна все пак оригиналния клапан за вентилация на картера (PCV), който бях сменил първоначално с такъв втора ръка, да не би пък той да е прецакан. Но иначе вакуумът ми се струва, че е окей. Има ли параметри във VCDS, които следят вакуум или някакъв друг начин да се провери? По принцип не обичам да сменям неща на посоки, без да съм ги диагностицирал първо. И плюс това, центровката ми остава сравнително зле - на границата на спецификацията според VCDS, въпреки че уж я центровах 100% точно... което ме кара да мисля, че има някакъв луфт за обиране при ангренажния ремък. Ще взема да пробвам да пренаправя центровката и на другата страна (банка 1), та да видим... понеже става сравнително лесно и напълно безплатно, вече като имам инструмента.
  13. Ок, имам малко новини. В крайна сметка си купих инструмента за зацепване, отворих капака на клапаните от проблемната страна и пренаправих центровката на тази страна. Както предполагах, това е възможно без да се сваля нищо от колата... само капака на клапаните. Коляновият вал може да се върти с нормална (не дълга) 24-мм 12-странна вложка. Капачките на валовете се свалят без проблем и болтовете им се развъртат и завъртат също без проблем, без да се сваля нищо друго. Специалният инструмент за завъртане на вариатора също влиза безпроблемно. Центровката е била доста зле - инструментът не влизаше, когато коляновият вал беше на горна мъртва точка. Трябваше да го върна малко назад и тогава валовете застанаха в позиция, в която можеше инструментът да се вкара. Бих предположил, че неточността е била около 10-ина градуса при валовете. След като захванах валовете с инструмента, развъртях болтовете на валовете, за да им се въртят ролките свободно. Тогава завъртях коляновия вал точно до чертичката (горна мъртва точка), завъртях вариатора с другия инструмент (той си беше вече завъртян) и в тази позиция затегнах болтовете на валовете. Резултат: "Phase Position Bank 2" вече показва 7 градуса (преди беше 12). На банка 1 си остава 6 градуса - там не съм правил нищо. Колата по-рядко придърпва, но все още го прави... и като го направи, мига лампата "Check engine", както преди. И сега най-интересното: вече кодовете за грешка са P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0305, P0306, т.е. вече има misfire във всички цилиндри. Предполагам, че преди, центровката на лявата банка е била толкова зле, че като започнат да не запалват тези 3 цилиндъра, колата просто е влизала моментно в авариен режим или нещо подобно. Но сега като съм пооправил центровката, вече и двете банки са горе-долу еднакво зле и едновременно правят проблем (но по-малко от преди). Как мислите? Какво да пробвам сега? Струва ми се, че обтегачите може да са се скапали и оттам да идва някакъв луфт. Когато центровах банка 2, ми се струва, че имаше луфт между движението на коляновия вал и разпределителните валове. Дали да не пробвам отново центровката (този път и на двете банки), пробвайки да обера луфта? Или направо да похарча едни пари за нови части и да сменя ремък, обтегачи, ролки и т.н. и да се надявам, че тогава няма да има проблем?
  14. Колеги, повдигам отново темата. Може ли окачване (пружини и амортисьори) от S6 да паснат на A6 3.0 quattro? И наистина ли са високи горе-долу колкото обикновеното (не-спортно) окачване на А6? Моята А6-ица е като лодка - клати се супер меко. Но на височина ми харесва, защото по родните пътища и градове винаги се налага катерене по бордюри, пък и зимата при сняг е добре да е по-висока колата. Та искам значително по-твърди пружини и амортисьори, но без да снижавам височината. Тези от S6 ще свършат ли тази работа? Аз съм свикнал на много твърдо окачване по принцип (БМВ М3 и т.н.), така че друсането не ме притеснява.
  15. Е да де, ама идеята е да си го направя сам Намерих човек, който дава под наем въпросния инструмент за центровка, така че ще се пробвам. Също открих, че е възможно да отвориш капаците на клапаните и пластмасата върху ролките на валовете и да стигнеш до болтовете им без да разглобяваш нищо друго (пробвах го вчера). Би трябвало да успея и да стигна до главния болт на коляновия вал, за да завъртя двигателя до най-горна мъртва точка, пак без да разглобявам нищо. Съответно, би трябвало да мога да си направя центровката по официалния начин (със застопорени валове, със завъртане на вариатора със специалния инструмент и т.н.) без да разглобявам нищо от предницата на колата и без да сменям никакви части. Ако проблемът ми се оправи след тази центровка, тогава ще разглобя всичко, ще сменя ремъци, ролки, обтегачи, водна помпа, термостат и т.н. Но искам преди това да знам, че няма някакъв по-сериозен проблем с този двигател. Ще пиша пак като получа инструмента и направя описаното по-горе.