Здравейте, държа да отбележа за тези, които не обърнат внимание, че това ми е първи пост във форума. Приятел ме нави да попитам за вашето мнение, тук във форума и да обясня тревогите и случките, които имах с наскоро запупен автомобил Ауди А3 (8P) 10/2003 2.0 TDI, 140 bhp, дизел. Ще се опитам да бъда максимално ясен и точен, като ви разкажа за всичко, което ми е направило впечатление от самото начало. Колата е внос от Италия. Закупена е от Дупница. На самият тест драйв, не забелязах нещо тревожно, разбира се, според моята непрофесионална компетенция и факта, че това ми е 1ва кола. Двигателят работеше равномерно. От ауспуха не излиза черен или бял дим. Колата има ряз, нищо не хлопа при смяна на скорости, ускорение и спиране с преминаване на по-ниска предавка. Погледах и под капака, след като приключих, не видях течове. Колата на моменти пали с леко закъснение, от порядъка на 2-3 секунди, друг път пали от раз. Като я изключвам леко се тресе. Сипах и 40лв. и по-груби сметки съм изминал 140 км градско. Разбира се , първата ми работа бе да обслужа колата. Смених агренажен(+3 ролки) и пистов ремък, обтяжна ролка, водна помпа, филтри, масло, термостат. От сервиза (неофициален) ми казаха, че трябва да сменя маховик, а с него и съединител + лагер-помпа. Тогава забелязах, че на свободна предавка, стрелката на оборотомера играе, в границите на 4-5мм. Съобщиха ми, че това бавно палене на моменти и тресене при изгасяне е заради маховика. На тръгване от София към дестинация на разстояние 350 км, заредих на Шел, на Цариградско. Почти веднага след потеглянето лампата на мотора светна (оранжево). Колата не е блокирала по-някакъв начин, няма промяна в динамиката или поведението на мотора и колата като цяло. Изминах 350 км. без проблеми-каране 110-120, на моменти 130. За кратко си позволих да вдигна и 160. На другият ден, закачих колата на компютър, имах 2 грешки - дебитомер и турбо. Изчистихме грешките и запалихме колата, така както е свързана компютъра. При запалване, мотора работи на 900 оборота известно време, след което ги вдига на 1000. Тогава при проверка, отново за грешки, излиза 1 грешка - дебитомер. При прибирането ми наобратно, лампата на мотора отново светна. При скорост около 90 км/ч., на 4-та, по двупосочния път, след разклона за Ябланица, турбото изключи. Спрях и изчаках 10мин, след което турбото беше ок, но за съжаление изключи още един път, при което се повтори същата история - спиране, и тръгване с работещо турбо. Отново занесох колата в сервиз, където изчистиха грешките - отново същите две. От тогава съм изминал 50 км. градско, като лампата на мотора не е светвала. Считам за важно да споделя и някои лично мои забележки и въпроси, за които не съм напълно сигурен кои са правилни и кое не, поради причината, че съм чул и прочел много различни мнения и препоръки: - турбото съска(в дясно според позицията на водача), не съм сигурен дали трябва да се чува толкова - при каране на 1-ва и отпускане на педала се чува леко виене - това не е ли маховика? - добра идея ли е да махна дебитомера и да видя как ще се държи колата? - двигателят малко се тресе, при запален мотор, на свободна, възможно ли е да имам проблем с тампона? - ок ли е да махна катализатор и да запуша EGR? - турбото с променлива геометрия ли е? Общо взето, мисля, че това е всичко по-важно, което ми е казано и ми е направило впечатление. Благодаря на всеки за оказана помощ! Поздрави