Jump to content

Сухия картер


Recommended Posts

Сухият картер е с цел -да няма плискане на маслото от коляновият вал,маслото се събира на много по ниско от коляновият вал и в специално пространство което не позволява на двигателя да остане без масло при рески и продължителни завои,тогава на нормален картер маслото вследствие на гравитационните аномалии(рязко спиране,рязко ускорение,завои с висока скорост и продължителност) се събира в единият край на картера,помпата остава на сухо и бамммммм

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при слагането на сухия картер на мотора какви ще са + за самия него освен че няма да остане на сухо :respekt:

Редактирано от RISTEE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимства

Сухият картер има много предимства, той събира повече масло, заради външния резервоар, който дава възможност двигателя да се монтира по-ниско в колата и съответно променя центъра на тежестта. Освен това, външният резервоар може да се намери в разумни граници, в друга част на колата с цел да се подобри разпределението на теглото. Също така сухият картер не се влияе от страничните сили в завой, за разлика от мокрия картер. Друго явление е, че при доразвити двигатели, работещи на високи обороти, маслото не става на пяна! Още едно предимство е, че тези външни помпи могат да се демонтират по-лесно отколкото вътрешните!

Недостатъци

От икономически съображения, колите трябва да са съобразени с джоба на хората, а в случая тази система е нерентабилна. Сухият картер усложнява и оскъпява конструкцията, откъм повечето помпи, външния резервоар и количеството на масло. Тази система е изработена с цел високо натоварване на двигателя. Установява се, че маслото не достига нужната температура, защото системата е прекалено ефективна с охлаждането му. Импровизирано решение е да се спред въздушния поток до масления радиатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимства

Сухият картер има много предимства, той събира повече масло, заради външния резервоар, който дава възможност двигателя да се монтира по-ниско в колата и съответно променя центъра на тежестта. Освен това, външният резервоар може да се намери в разумни граници, в друга част на колата с цел да се подобри разпределението на теглото. Също така сухият картер не се влияе от страничните сили в завой, за разлика от мокрия картер. Друго явление е, че при доразвити двигатели, работещи на високи обороти, маслото не става на пяна! Още едно предимство е, че тези външни помпи могат да се демонтират по-лесно отколкото вътрешните!

Недостатъци

От икономически съображения, колите трябва да са съобразени с джоба на хората, а в случая тази система е нерентабилна. Сухият картер усложнява и оскъпява конструкцията, откъм повечето помпи, външния резервоар и количеството на масло. Тази система е изработена с цел високо натоварване на двигателя. Установява се, че маслото не достига нужната температура, защото системата е прекалено ефективна с охлаждането му. Импровизирано решение е да се спред въздушния поток до масления радиатор.

Благодаря много колега :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сухият картер е с цел -да няма плискане на маслото от коляновият вал

:respekt:

и от там да се избегнат загубите на енергия (мощност, въртящ момент) от въпросното разплискване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...