veslinov78 Публикувано 7 Март 2012 Доклад Share Публикувано 7 Март 2012 Не можах да разбера това ЕТ какво му е отношението към изнасянето на джантите колкото е по-голямо толкова са по изнесени ли или обратно ?Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ИСО Публикувано 8 Март 2012 Доклад Share Публикувано 8 Март 2012 Колкото по-голямо, толкова по-прбрани и колкото по-малко, токова по-изнесени ! ET - Wheel Offset Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
largo Публикувано 8 Март 2012 Доклад Share Публикувано 8 Март 2012 Има и джанти с отрицателно ЕТ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veslinov78 Публикувано 8 Март 2012 Автор Доклад Share Публикувано 8 Март 2012 Колкото по-голямо, толкова по-прбрани и колкото по-малко, токова по-изнесени ! ET - Wheel Offsetмного ценна информациязагледах едни джанти в една гумаджийница 17 цола с ЕТ 15 това значи по изнесени от ЕТ 25ще ги видя как седят и ще преценявам Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ИСО Публикувано 8 Март 2012 Доклад Share Публикувано 8 Март 2012 (Редактирано) Има и джанти с отрицателно ЕТ Така е загледах едни джанти с ЕТ 15 това значи по изнесени от ЕТ 25Да. Ширината на джантата се измерва се в инчове. Колкото по-голям е показателя, толкова по широки гуми можем да сложим. J е за леки автомобили, но има и още малко, по-рядко срещани от хондаджиите буквички с които освен ширината на джантата показва типа гума която може да се монтира, например:JJ - за ванове, бусове, 4x4 и други по-големиА и D - за мотоциклети, скутери и други подобниE,F,J,H,S,T,V,W - за разни други машинарии, не ми се рови да търся за тяхЕто една табличка показваща на каква ширина джанти какви гуми е подходящо да сложим:За ЕТ има малко повече обяснениеМярката се използва както за железни, така и за лети (алуминиеви) джанти. Съкращението ЕТ идва от германската дума Einpresstiefe, което си значи офсет. С това понятие него се отбелязва разстоянието между мислената напречна ос която разделя джантата на две равни части (червената линия долу) и монтажната повърхност (там дето джантата "ляга" върху диска или барабана на спирачките) Ето един малко по-прост пример за пояснение: - Голямо ЕТ, например 50 - джантата е по-хлътнала в калника, има голям шанс да закача някъде по окачването или спирачната система - Малко ЕТ, например 15 - джантата е изнесена навън, но има риск да се трие в калника, особено при комбинация от натоварен автомобил и дупки - ЕТ с отрицателна стойност, например -15 - мноого изнесена джанта, тука няма да се мине без раздувки на калниците и малко по-сложно пояснение: Размера на ЕТ-то (между другото е в милиметри) зависи и от ширината. Ако джантата е с индекс J6,5 и ЕТ40, това не значи, че ще е изнесена толкова, колкото е и джанта J8 също с ЕТ40. Обяснено с цифри изглежда така: Джанта J6.5, ЕТ40 - 6.5 инча са 16,51 сантиметра, средата на джантата е на 8,25 сантиметра + 4 см (ЕТ40) = 12,25 см Джанта J8, ET40 - 8 инча са 20,32 сантиметра, средата е на 10,16 см + 4см = 14,16 см Получава се разлика от грубо 2 сантиметра, която може да обърка нещата. Редактирано 8 Март 2012 от ИСО Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
largo Публикувано 9 Март 2012 Доклад Share Публикувано 9 Март 2012 Хубаво е да се има предвид, че в повечето случаи гумата е по широка от джантата, т.е. ЕТ на джантата да се смята на база ширина на гума, защото може джантата да е ОК, но заедно с гумата да опира. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DoH_KuXoT Публикувано 9 Март 2012 Доклад Share Публикувано 9 Март 2012 Хубаво е да се има предвид, че в повечето случаи гумата е по широка от джантата, т.е. ЕТ на джантата да се смята на база ширина на гума, защото може джантата да е ОК, но заедно с гумата да опира. като изключим обратния ефект със стречинга, при който джантата излиза извън веждата , но гумата не опира Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
largo Публикувано 9 Март 2012 Доклад Share Публикувано 9 Март 2012 като изключим обратния ефект със стречинга, при който джантата излиза извън веждата , но гумата не опира Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veslinov78 Публикувано 12 Март 2012 Автор Доклад Share Публикувано 12 Март 2012 благодаря на ИСО много точно пояснениеидялна работа свърших с джантите паснаха перфектно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts