Jump to content

светва жълтата лампа за маслото


prosatan

Recommended Posts

Здравейте колеги,

знам,че има доста теми по въпроса,но не мойах да се ориентирам достатъчно и ви моля за малко помощ.

Проблема е следния: на свеки 3-4 дена ми се включва лампата за маслото( жълта с маслъонка и под нея има надпис MIN) и то по различно време-когато колата е загряла на ниски или на високи обороти.

Първоначално си помислих,че няма масло и долях около 200 мл.На сутринта проверих на студен двигател и нивото си беше ок.

Въпросната сигнализация се изключва единствено когато извадя щеката за маслото и я върна обратно.

Поразпитах разни хора и всеки ми дава различна информация:табло,маслена помпа,лагери, датчицу ,масло -общо взето вцичко,което може да доведе до проблема.

Дазаха ми,че някъде по двигателя има запушване и се получава вакум и като си махна щеката взима въздух и се оправя.

Други,че е от таблото,защото и температурата и горивото ми не показва правилно и това било доста срещан проблем за а3 след 2001.

Колата е А3 110 коня, ASV,facelift.Маслото е 10-40.Колата е изцяло обслужена-имам я от три месеця-турбото е сваляно на скоро за почистване.

Въпроса ми е ,защо зумера спира да свети и пищи само когато си махна щеката за маслото?Пробвал съм само да отворя предния капак, да изчакам известно време и да я запаля отново,пробвах и да отворя капачката на маслото(ако иска въздух и има вакум да подиша малко) но помага единствено от щеката.Казаха ми,че там няма датчик и няма логика, но се получава.

Ще сам благодрен за адекватен савет, защото не разполагам със средства да определя проблема като сменям всичко възможно по колата докато се разбере от къде идва проблема-а възможностите са доста и всички скъпи.

Благодаря ви предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имах същия случай като теб. И аз чух всички възможни вариянти - маслена помпа, масло, датчици и какво ли още не... Светеше ми лампата с масльонката и МИН в долния ъгъл при различна температура и различни обороти. Изчаках да изстине двигателя, сипах малко масло и лампата изгасна. На сутринта нивото на пръчката си беше точно на средата между МИН и МАКС. След няколко километра пак светна и я откарах в сервиз. Смениха ми датчика на картера, но уви пак светна ( и след всяко отваряне на капака, без да вадя пръчката за нивото, лампата гаснеше) долях още малко масло и от тогава вече 6 000 км не ми е светила лампата. Дано съм бил полезен :)/>

Редактирано от eraser87
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора колега,

при мен нивото е малко над средата м/у мин и мах и едва ли ще помогне ако долея.

Ох,дано не се окаже нещо мн сериозно,че не знам вече :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,по принцип датчика на картера често зе зацапва от масло и утаики,има три варианта

1 отваряш датчика и го почистваш той се оправя.

2 махаш датчика и го сменяш

3 изключваш тази опция за покаазването на нивото чрез ваг-ком

А грешката ти се чисти когато отвориш капака а не като извадиш щеката,просто така са го направили Германците :hilezh: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маслото ми е на 2000 км и преди да го сменя са почистили картера,а за изключване с ваг ком не искам,че веднъж ще реши да покаже правилно и няма да го видя.

Относно щеката-и други са го казвали ,че се оправя от капака ,но при мен се получава само с вадене на щека,а преди това съм го отврял и затвярял по не знам си колко пъти-сигурно вече полудявам :D

Като се позатопли ще отворя картера да проверя как е там положението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най добре да го оставиш да работи :zustimm:/>/> .Ако свети само жълтата лампа не се притесняваи тя е предупредителна но ако светне червената маслъонка със зумера там вече работата е друга спирай веднага.

Редактирано от phantom_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз след като долях втория път на ппръчката стигна до МАКС, така че ако искаш сипи още малко и виж дали ще светне пак лампата. На мен като ми го направи този номер бях на 3000 км след смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей колега,направих както каза,долях масло до макс и даже милиметър от горе и тъкмо мислех да се похваля днес,че не ми е светвала лампата и тази сутрин пак го направи :steinigung:

е поне този път мина доста повече преди да светне.Този път изгасна само с отваряне и затваряне на предния капак.сега след работа ще видя нивото на маслото,че нямах време да я чакам.

Явно сагата продължава за съжаление

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Predi malko hodih da proverq kak e masloto, i beshe malko padnalo nivoto ,koeto me pritesni leko,no kolata beshe pod lek naklon i za tova reshih da q parkiram na po-ravno mqsto.

Vednaga sled kato trygnah se chu edno strashno viene i skyrtzane ot kym prednitzata.Vednaga q sprqh i slqzoh i na zagasen dvigatel kato q pobutvam napred nazad prodyljava da styrje neshto i da vie-ot kym dvete predni kolela.Pokarah q leko 100na metra i zvyka beshe mn silien. Sled izvestno vreme sprq.Moje li tova da svyrzano s masloto i shuma da idva ot kym dvigatelq.Da ne bi neshto bielni ili osnosvni lageri da sa zaminali i ot tam da idva tozi shum?Inache dvigatelq si zvuchi normalno.

Oh ne znam veche,mnogo me radva tova Audi, no qwno sym popadnal na pylna koshnitca-totalkno me razori.

Редактирано от VBI
Писането на кирилица е задължително!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега как ще е от към мотора след като скърца и на изгасен двигател, а че маслото ти е гадно, гадно е не е за твоя мотор 10/40 трябва да бъде 5/40, но изкарай 10к км с това и другия път с 5/40 аз даже съм с 5/30

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...