Jump to content

Питане за зарядно за акумулатор


Recommended Posts

Колеги здравейте. Въпросът ми може да е за някой доста смешен ама идея си нямам какво се случва. Значи почиствахме едно мазе в което изнамерих едно старо немско зарядно за акумулатори или поне така си мисля. На корпуса му пише Automatic recharger като разполага с амперметър и потенциометър който предполагам е за регулиране на ампеража. Въпросът ми е следния. Като го включа към мрежата от пред си свети диодчето което е за наличие на напрежение и има още едно предполагам за зареждането което не свети. Замерих клемите (щипките) които са за закрепване към акумулатора ама на тях нямаше напрежение. Това нормално ли е понеже си нямам и на идея как функционират тези уреди или има нещо изгоряло. От зад има извод за 36v променлив ток на който си има напрежение. Дали ако свържа акумулатор ще се задейства т.е. ще пусне ток на клемите или е изгоряло нещо. Утре ще приложа снимка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрав е - замерих го. Просто идея си нямам дали трябва да има напрежение на клемите без да е закачен акумулатор. Иначе машинката изглежда доста надеждна. Трафа вътре е един голям, кръгъл като онези тороидалните за лунички. Доста масивно и здраво изглежда. Не е като тези по МЕТРО за 50 лева. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е зарядното колега,десния светодиод е за индикация на завършил заряд,а потенциометъра служи да ограничиш тока в първоначалния момент,ако е силно разредена батерията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса - трябва ли да има ток на клемите без да е закачен акумулатор..? Дори амперметъра не помръдва. Не трябва ли да показва ампеража и с потенциометъра да го регулира т.е. да се мести стрелката при въртене на потенциометъра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на клемите може да има напрежение ,може и да няма зависи от електрониката .иначе като закачиш акумулатор трябва да покаже някакъв ток на ампермера,който трябва да може да се регулира с потенциометъра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам роля за да няма ток на клемите играят двата мощни тиристора от зад на радиатора. До колкото прочетох и имам някакви познания по ел.техника които не са кой-знае колко големи, те трябва да отпушат при определен момент. Предполагам ако закача акумулатор може и да се случи нещо обаче нямам под ръка. Ще видя ако един комшия не си е изхвърлил стария да пробвам. Одеве пробвах на една батерия за UPS която е на 12 волта ама нищо не стана, предполагам понеже батерията е тотален мъртвец. С мултицета ми показа, че няма никакво напрежение в нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Донякъде разреших дилемата като закачих една пробна лапа на 12 волта за клемите и светна. Проблемът бил, че съм си мислил, че това чудо трябва да вади прав ток от клемите и съм замервал на обхват за прав ток на мултицета и затова стойностите са били около "0" Като го превключа в режим за променлив ток (АС) ми заковава на 17 волта. Нормално ли е това да е с променлив ток на изходите и то 17 волта. Не ли е вредно за акумулатора. Или просто всичко си е в рамките на нормалното. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...