Jump to content

Кой кабел за къде е в буксите ми за касетофона


Иван Баев

Recommended Posts

Здравейте колеги! Имам следният проблем. Реших да си сменя CD-то. Извадих старото, но там вътре има дробени какви ли не бъкии. Видно е, че е пипано и са дърпани кабелаци без да се мисли. В момента са ми останали само 2 букси с по 8 пина. Едната е за 4-те говорителя а другата за захранването. 2-те влизат в преходник (евро-букса) и оттам към CD-то където влиза масовата двуредова букса с 16 ако не се лъжа пина. Проблемът ми е че имам доста кабели които са отрязани и увити с БАНД. Има и други които са се скъсали от дърпане. В най различни цветове са. Понеже и 4-те ми говорителя работят мога да се ориентирам откъм инсталацията на колата кой цвят кой говорител е и съответно кой цвят отговаря на жълт, черен и червен, но дотам. Остават ми още няколко кабела на които не мога да намеря приложение. Другото което не ми е много ясно... потърсих и намерих че това което имам е антенен усилвател. Изглежда точно като този: http://store.picbg.net/pubpic/BD/05/bd850a6342f4bd05.jpg с тази разлика че кабела му е бял а не син като на снимката. За съжаление неговия кабел също е висящ. Нека някой да каже кое как да навържа (съответно една PIN Data на конекторите би ми свършила работа предполагам) или да направи снимка на неговите. Благодаря Предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нуждаеш се от цялостната схема, щом всичко е скубарено. Дай година и ще ти извадя оригиналната схема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

А3 8L 1998г. 

 

ПС: В момента имам само тези 2-те букси. И като се замисля едва ли ще ми тряват други, но все пак имам висящи кабели които искам поне да знам за какво са.

Буксите не са моите. Снимката е примерна от нета.

post-62510-0-55805000-1425939611_thumb.j

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ми, щом искаш само тях!

Ето ти първо щялата ел. схема на радиото:

 

image.png

image.png

 

image.png

 

image.png

 

 

След малко ще дам и кабелите с цветовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти 8 пиновата черна букса.

Пинове:

 

1 - 101.png - speed signal

 

3 - 103.png - K- line

 

4 - 104.png - Switched positive (Terminal 86s)

 

6 - 106.png - illumination (Terminal 58b)

 

7 - 107.png - Permanent positive (Terminal 30)

 

8 - 108.png - Permanent ground (Terminal 31)



Кафявата букса са ти предните колони. Те не са интересни: FL+, FL-, FR+, FR-

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

bsdnikolov

Я ме светни малко от коя програма ги вадиш схемите :)

 

ПС: Аз забравих да кажа че старото CD което вадя не е оригинално. Някво китайско, NO NAME е и доста неща според схемите които си ми дал не отговарят на това което е свързано при мен.

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Програмата е ElsaWin.

 

Ето това ще ти помогне да се ориентираш как е било свързано старото ти радио (доста грозно съм го чертал, но става):

 

Idioti.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом са ти оставили само двете евро букси (на които ти дадох вече, и пиновете, и цветовете, и предназначението им), значи са изрязали една доста важна букса (20-pin) и една сравнително маловажна  :hilezh: (10- pin)

Погледни кабелите, дето се мандахерцат  :hilezh: . Кажи ми имаме ли съвпадеж в цветовете (и ако има, това е описанието им):

 

image.png - Dimming illumination (подсветка с регулирана вече сила на светенето) (Terminal 58d)

 

image.png - Rear Left към усилвателя в багажника

 

image.png - Rear Right към усилвателя в багажника

 

image.png - GND Audio (на RL и RR) към усилвателя в багажника

 

image.png - Управляващ плюс към усилвателя в багажника

 

И, ако таблото ти е с целия DIS:

 

image.png - CLOCK сигнал към DIS

 

image.png - Data сигнал към DIS

 

image.png - Enable сигнал към DIS

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Нямам дисплей на таблото. Ако не се лъжа понеже сега не са пред мен кабелаците мисля че имаме съвпадение в цветовете. В такъв случай мен пак са ми непотребни понеже нито се ползва подсветка на CD-то нито пък имам усилвател. А тази важната букса за която казваш че е отрязана едва ли е толкова важна понеже и без нея работят предни и задни колони. Интересното е че няма чак толкова (20) висящи кабела. Утре ще направя снимка на тези които не се ползват в момента и ще ги постна. Интересно ми е само (и не си спомням какво видях), как са взели сигнал за задните говорители, понеже колата оригинално няма и са пускали допълнителни кабели. Това ще го погледна. Между другото ето преходника който се ползва в момента.

post-62510-0-22093300-1426013266_thumb.j

post-62510-0-60329900-1426013285_thumb.j

post-62510-0-81129300-1426013293_thumb.j

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да наснимаш зад радиото. Принципно, ако ги имаш:

 

image.png - Rear Left към усилвателя в багажника

 

image.png - Rear Right към усилвателя в багажника

 

image.png - GND Audio (на RL и RR) към усилвателя в багажника

 

image.png - Управляващ плюс към усилвателя в багажника

 

това би означавало, че фабрично си бил с оригинален буфер с усилвател за задните в багажника (а може и още да си). Предполагам, инсталацията ти е преправяна, за да се свържат задните колони директно с афтърмаркет радио, вместо с ОЕМ такова.

А за захранването на антената (не е усилвател, както си мислиш ти), синия кабел се свързва със синия на афтърмаркет радиото, предназначен за power antenхa.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да но в случая всичко зад афтърмаркет радиото е само това което си мисля че е антенен усилвател и предполагам че взема ток от синия кабел към CD-то

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не си попрочел предварително. Това

bd850a6342f4bd05.jpg

се нарича "фантомно" захранване на фабричната антена.Ето ти и малко литература: Какво е захранването и тока при фантомно захранване на антенен усилвател. Тук с колегите го разнищвахме доста из основи.

А на две на три обяснено е:

Фабричната ти антена

$_35.JPG

е свързана към оригинален OEM усилвател, поставен близко до антената.

 

2752c53cc0bb4c0.jpg

 

Да но, той се нуждае от захранване. И познай от къде получава тока. От оригиналното радио. Да, радиото пуска ток по антенния кабел и по този начин захранва усилвателя. За това се нарича "фантомно" захранване, защото не го виждаш.

Когато се премахне оригиналното радио, усилвателя остава без захранване. За това се поставя това, което ти грешно смяташ за усилвател. Ролята му е да захрани усилвателя по антенния кабел с 12 волта, без да ги подава и на радиото. Или най-просто:

 

ahr.png

 

 

А, ако ти е интересна и електрическата схема с която е изпълнено:

 

Avitel.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

:) :) :) :) По добре от това нямаше как да бъде обяснено. Просто като на малоумник :) С една дума БЛАГОДАРСКО за подробните разяснения. 

 

ПС: Мн добре рисуваш на Paint :)

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега от теб искам да направиш яко снимки на бакиите зад радиото.

А също така хубаво ми снимай преходника, с който си купил новото радио, за да направиме връзките от раз и както си трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз "новото" радио не съм го купувал. Брат ми ми го даде понеже не му трябвало. Стъпалото му е по добро от моето и затова искам да сложа него. Проблема е че дребния е срязал директно кабелите през средата между ISO конекторите и китайския конектор който влиза в радиото и така ми го е пратил. Аз така или иначе взех ISO конекторите от старото и ги навързах към "новото" на което също се наложи да пренаредя малко буксата понеже бяха разменени предни със задни говорители.... както и да е. Пуснах го за малко за да проверя дали работи всичко и си работеше. Имам отделен контрол на всеки говорител и т.н. каквито там функции предлага самия хардуер. 

А темата я отворих поради липсата на информация и явно достатъчно знания/познания, защо хората преди мен са срязали видно съществуващи конектори (Които в случая явно са ненужни) и са оставили да ми висят кабели в най различни цветове а пък аз да се чудя кой за какво е и каква функция е изпълнявал. Аз по принцип като преценя че нещо не ми трябва го изолирам и прикривам, но не го отстранявам физически. Ако утре реша да си сложа оригинално радио, ще го вържа на оная си работа дето се вика и ще работи също толкова колкото и за това което са ми оставили.

Иначе преходника с който подкарах "новото" радио е на снимките в пост  N10. Макар и сглобяван с останки оттук оттам си работи и смятам да го ползвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи всичко е ОК. Дай ток на фантомното захранване (син със син кабел), ако все още не си го направил и си в играта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз съм го пуснал синия кабел. По връзването което съм направил досега се предполага че радиото подава чрез син кабел ток на фантомното захранване. Трябва да замеря утре дали наистина се случва това. 

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа... понеже поиска да видиш подробни снимки на кабелите зад радиото пускам ти ги на линк, че са доста големи, а и не ми се преоразмеряват. Там се вижда доста ясно, кой кабел къде отива и кои са "излишните", но не знам дали ще ти хареса това което ще видиш :)

 

https://imageshack.com/a/4eHz/1

 

Ако има проблем с линка кажи ми, че за пръв път ползвам сайтчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качвам ти захранващата букса към радиото (тази за колоните на грам НЕ ми е интересна). Посочил съм ти кой пин за какво е. Обърни внимание, че има един НЕ на място. Многото въпросителни! Според мен е рязан и наставян. Искам да знам повече за него!!!

 

image.png

 

image.png

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

НЕ му е мястото там!!!

Искам да знам повече за него....

image.png
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

image.png

 

image.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съдейки по тази снимка, която си дал за актуален преходник

 

post-62510-0-22093300-1426013266.jpg

 

и снимките на оригиналната захранваща букса, която си снимал и аз вече и направих разбор, стигам до извода че в моментна радиото ти е свързано по този начин към преходника. Начертал съм цветовете, към които преминава и функциите, които изпълняват те. Ако бъркам някъде, моля те поправи ме!!!

 

000.png

 

Е, за твое учудване той е грешен!!!

Допусната  е аматьорска грешка най-малкото. Местата на постоянния плюс (Terminal 30)  и на плюса при "полу-контакт" (Terminal 68S) са разменени. Така радиото нито ще помни станции, нито ще се пали само при поставяне на ключа в гнездото и завъртането му на контакт.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да тъкмо ти пишех. Правилно си се ориентирал, че този белия кабел е вързан за Радиото на изхода за активна антена. Идеята е да се захрани фантомното захранване за което говорихме по рано. А относно обърнатите кабели погледни отново преходника от по горната снимка и ще забележиш, че Жълт среща Червен и обратното. Така е решен проблема с паленето при завъртането на ключа и помненето на станциите.

 

ПС: Идеята е да не пипам повече по инсталацията а само преходника.

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори, като не ми е пред очите и ми е трудно да забелязвам такива неща. Това означава, че при прехода към радиото, всичко е ОК!!! 

Гледайки така, значи повече тук работа нямаме! Да се връщаме на таблото и подсветките.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...