Jump to content

Romano RIS HD не държи налягане на турбо мотор


Recommended Posts

Здравейте. Не става въпрос за Ауди, но тук има компетентни колеги, които могат да дадат адекватен акъл, затова си позволявам все пак да пусна темата тук. Става въпрос за Лагуна 2 с турбо мотора 2.0Т сток (163 коня) на приятел. Монтира си ГИ Fobos 1, инжекторите са Barracuda (максимално отворени - изобщо без калибриращите дюзи, мисля, че 2.8мм идват така), изпарителят е Romano RIS HD с отделен клапан, тръбата е 8мм, нивомерът в бутилката е OMB на 8 мм съответно. Излязохме в петък вечерта да я настроим и се получава следното - при настроено диференциално налягане (делта P) 1220 милибара видяхме, че пада до около 1000 при не много яко натискане, а след 20-тина км обиколки, на празен ход държеше 1050, а в бууст падаше страшно много, което не ми се струва нормално изобщо. Увеличихме диференциалното налягане на 1300 милибара на празен ход и продължихме да разхождаме колата. Понякога след спиране на място при празен ход стоеше около 1250, понякога си отиваше на 1300-1320, доста непостоянно, но не това е основният проблем. В натоварен режим (бууст) продължава да пада до около 1050 милибара, при което се стига до един момент, в който не достига гориво. Включена е корекцията по делта P и инжекторните времена се увеличават до толкова, че примерно след 2-ра над 4к оборота и стабилно натиснат педал, duty cycle-а си става 100%, инжекторите остават постоянно отворени, не достига гориво и колата започва да придърпва и да не върви. Въпросът е - къде бъркаме? Няма как да разширим повече отворите на инжекторите. Не мисля, че е добра идея и да вдигаме още прекалено много налягането, тъй като ще дойдат прекалено къси времената около и под празния ход и няма да се отработват коректно от инжекторите. Това нормално поведение ли е за този изпарител? Или може би той не е подходящ за този двигател? В описанието го дават, че храни до 250 коня, но никъде не срещнах, дали става въпрос за турбо или атмосферни коне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А температурата на изпарената газ какви стойности държи? Максималният размер от 2.8 мм е възможен при разпробиването на калибриращите дюзи. Ако сте сложили директно инжекторите без тях отивате на отвори около 5 мм.

Sent from Мобифоня powered by Мобиком

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурата на изпарената газ е добра - по спомен 60 градуса и нагоре мисля, но не съм я наблюдавал, каква става в момент на яко натоварване.

Колкото до отворите - трябва да го попитам отново, дали последно така ги е сложил - без калибриращите дюзи, но около празния ход (2.5 мс бензиново време) при 1300 милибара диференциално налягане отиваме на 3.5 мс газово време (около 1.3 коефициент в тая област), та не мисля, че са чак толкова големи отворите без калибриращите дюзи. Не съм си играл изобщо с турбо мотори и затова все още не е ясно, къде бъркаме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабриращите дюзи са с резба ф5, по спомени, така че ако не ги е навил със сигурност са над 2,8 мм. При тези времена и коефиценти със сигурност можете да натегнете още малко изпарителя. Според мен обаче прихълцването във високите натоварвания се дължи или на прекалено богата смес или на изстиване на изпарената газ, която след определена температура се втечнява отново и започва да дави мотора.

Sent from Мобифоня powered by Мобиком

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижда се, как във високите натоварвания сместа обеднява, налягането пада до 1050 милибара и duty cycle-а отива на 100%, т.е. инжекторите остават постоянно отворени, има недостиг на газ и в следващия момент и бензиновото ECU се опитва чрез краткия трим да увеличи още времената, ама смисъл няма, тъй като газовите са постоянно отворени. В разговор преди малко с френда стигнахме до извода, че най-вероятно е пречупил тръбата на излизане от сондата, тъй като изходът от нивомера гледа право надолу, а отвора за излизане на тръбите от бутилката навън е по-встрани. И понеже не е имал в себе си щуцер на 90 градуса, там е понапънал тръбата, която явно стои под напрежение и опира в планката на дъното на бутилката, преди да излезе навън, та вероятно на това се дължи рязкото падане на налягането и невъзможността на изпарителя да изхрани мотора. Тръбата е от сивата термопластична на Faro, която по-малко носи на такива пречупвани. Първо ще се коригира това, ще вдигнем вероятно още малко налягането до около 1400 милибара и ще се тества отново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Romano RIS HD работи добре при диференциално налягане 1500-1800мб.

За въпросния автомобил, дюзите трябва да са монтирани и разпробити на 2.5-2.6мм. при налягане ДП1500- 1700мб. (На празен ход трябва да има газови времена около 3мс).

 

Нормално е при нов редуктор след няколко километра пробег да падне налягането с 100-300мб. След това се регулира отново и няма проблем. 

 

При максимално натоварване на автомобила е нормално налягането в редуктора ДП да спада до 100-300мб. За тази цел софтуера има корекция по налягане.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спад до 100-300 мб би предизвикало аварийно връщане на бензин. Надявам се сте допуснали правописна грешка и сте искали да кажете " пад с около 100 до 300 мб, от зададеното" ;-)

Sent from Мобифоня powered by Мобиком

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...