Jump to content

загуба на мощност.1.9 тди


KOB3

Recommended Posts

Здравейте.От скоро съм собственик на Б7-ца,2005 година,1.9 тди мотор.До сега проблеми никакви(два дена тест драйв,диагностика,преглед от майстор и тн).Градско понавъртя 100-тина километра,едва след още толкова извънградско се появи проблем.Ниско ниво на маслото.Гася колата,вадя пръчката,слагам я пак и всичко е ок.На самата пръчка е ок,между двете деления е маслото.После още каране градско без проблеми.Днес на Витиня изведнъж загуби можност,от 120 свали на 100,накрая на 80 км/час и повече не ще.Двигателя се форсира,работи равномерно без да тресе,оборотите също са стабилни.По презумпция реших,че пак е заради това с маслото,и пак същата процедура и колата отново заработи добре.На влизане в София обаче отново загуби мощност,но този път светна и check engine,лампата в жълто.И отново няма мощност(сякаш турбото е изолирано и не работи),трудно ускорява .Намерих тема във форума за този проблем с пръчката па маслото/датчика,но за съжаление там така и не открих мнение на някого който се е справил с този проблем.То е ясно,че колата отива на диагностика,но ми се искаше преди това, ако някой с повече опит се е сблъсквал с този проблем ,да сподели.Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко пъти вече при мен се случва когато е студена и я изръчкам влиза в авариен режим, изключва турбината и не може да върви. След като я загася и запаля отново се оправя.

А4 б6 2002 1.9 ТДИ

Sent from my Lenovo P1a42 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Всяка 5-та тема е за загуба на мощност на тоя 1.9 във всичките му варианти... Даже не е нужно да пишеш какъв е двигателя :D

 

Сигурно е зацапана турбината, някой датчки не е наред, Н75, дебитомер, спукан маркуч и т.н. Проблемът ти е оправя, като загасиш и запалиш колата, така рестартираш аварийния режим. Аз по едно време го правих в движение, но не ти го препоръчвам...

 

На тази кола има 2 1.9TDI двигателя и двата са 116 коня, разликата е в DPF-a - едната го има(код BRB), другата не(код BKE). ЕГР-а е електронен за разлика от B6-ците, където е механичен, но това не го спира да прави проблеми.

 

Принципно колегите от форума ще кажат, че една турбина като е зацапана не се оправя без чистене и донякъде са прави - хубаво е да се свали турбината да се изчисти, ЕГР-а, смукателния колектор и т.н. Ако се установи, че там е проблема, разбира се.

 

При мен, преди да изключа ЕГР-а софтуерно, се зацапваше турбината от градско каране и работа на място. Може да излезеш извънградско и да пробваш да я изръчкаш хубаво, обикновенно помага за известно време - аз така правих, 1-ва 5к rpm, 2-ра 5к rpm и т.н... След което спираше да забива за известно време и после пак започваше...

 

Аз лично си махам ЕГР-а на всички коли, почиствам всичко както ти казах и нещата заспиват, но това е личен избор и си има и свойте негативи.

 

BTW тоя двигател страда от бабешко каране. Не ги сменяй над 2,5к докато загрее, а като загрее не ги сменяй под 3к. Повярвай ми, ще си спестиш доста главоболия по този начин.

 

Отиди при истински майстор, който разбира от VW та да ти каже какво става въпрос. Има го в секцията със сервизите.

 

Успех!

Редактирано от fr1nklyn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора колега.Иначе моята е без филтър(BKE).От написаното от теб и инфо от друг форум

 

"Симптоми

Ако клапана се замърсен, то при отварянето и затварянето му той може да заклинва или да реагира бавно.

Ако заклинва при отваряне то това ще доведе до неефективна работа на празен ход за бензиновия двигател и намаляване на мощността на дизеловия двигател и черен дим при старите системи без датчик за масов разход на въздух (MAF).

Ако заклинва при затваряне, то това ще се отрази като „твърда” работа – чукане при дизела и повишен разход на гориво при бензина.

Ако реагира бавно, то проблемите са по-малко очевидни, но постепенно се увеличават и основно се забелязват при работа на празен ход, но и намаляват като цяло управляемостта на автомобила при преходни режими.

В отделни случаи може да светне лампата за неизправност на двигателя (МIL), което може да покаже и неизправност на катализатора (задръстване от сажди).

Колебание в показанията на налягането във смукателния колектор и в разхода на въздух показват бавна реакция и/или заклинване."

 

Започвам да си мисля,че моят проблем е с въпросният клапан и ще трябва да се консултирам с майстор(ако се окаже, че наистина е от това де),дали да не го премахна.Иначе вече 300-400 км градско проблеми никакви с това,но не е видяла зор(къси разстояния и не повече от 2.5 обороти).Появи се нещо неприятно обаче,а такава тема не намерих за инфо,трудно влиза 5-та скорост,но още по-трудно излиза.Другите са ок,включително задна,не се чува стържене или какъвто и да е странен звук при превключване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...