Jump to content

Грешки p2463, p0544, p2563 Audi A3 2.0 TDI 170hp CBBB мотор


kokosf

Recommended Posts

Здравейте,

Автомобила е Audi A3 2.0 TDI 170hp, CBBB мотор. Колата се кара предимно градско. Преди няколко дни светна лампата за DPF филтъра. След това я карах около 300 км. извън градско, но не изгасна лампата. Напротив, светнаха и лампите за подгрев и чек енджин и колата влезе в авариен режим и изгуби мощност. След закачане на диагностика колата дава грешки P2463, P0544, P2563. Грешка P0544 излиза след като колата загрее. Въпросите са ми няколко. Свързани ли са грешките една с друга или просто едно нещо е довело до друго? Според вас какъв е изхода? Дали да не махам направо този DPF и да слагам нов софт? EGR, дросел и колектор са почистени. Актуатора на турбото след като го натисна надолу се движи и се чува вакуума, който прави. Всички маркучи и кабели са закачени. Искам да разбера кое ще е най-доброто решение за излизане от ситуацията и дали този DPF създава цялата каша или има и нещо друго? Благодаря

Редактирано от kokosf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ето какво пише в интернет за грешките и евентуалното им разрешаване:

 

- 18895/P2463/009315 - Diesel Particle Filter: Excessive Soot Accumulation

Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

  • Diesel Particle Filter "full"Possible Solutions
  • Check Diesel Particle Filter
    • Perform Emergency Regeneration

 

P0544  - exhaust temp bank 1 - в чуждите форуми пишат, че заради лоша работа на този сензор се скапва ДПФ

 

 

- 18995/P2563/009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit: Implausible Signal

Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Lamp (MIL) ON
  • Power Loss

Possible Causes

  • Wiring and/or Connections from/to Vane Position Sensor (G581) faulty
  • Engine Control Module (ECM) faulty
  • Vane Position Sensor (G581) faulty
    • Binding Issues due to Adjustment/Turbocharger
    • Excessive Carbon build-up
  • Vacuum Leak from/to Turbocharger (Wastegate) Actuator and Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Possible Solutions

  • Check/Replace Fuses
  • Check Wiring and/or Connections from/to Vane Position Sensor (G581)
  • Check Vane Position Sensor (G581)
    • Perform Ohm Test
  • Check Mechanical Turbocharger Operation
    • Rule out binging and excessive Carbon build-up
  • Check Vacuum Supply from/to Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) and Turbocharger (Wastegate) Actuator

Special Notes

  • This fault code may be caused when the Actual and Specified Turbocharger requests are considered Implausible by the engine controller.

 

Аз бих заложил на запушен ДПФ отново, но според мен трябва да се остави за последно тази грешка, след като се оправят ДПФ грешките.

Като цяло, хората пишат за диагностика, и за "спешно/ принудително почистване" на ДПФ в диагностичен режим - т.е. да се тръгне от там. 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами без да съм 100% сигурен, мисля че това е един от сензорите за температурата на изгорелите газове  и трябва да е преди катализатора или преди/на ДПФ...тъй като има няколко, Банк1 позиция може да е и този който е на ДПФ, но откровенно не зная - сигурен съм, че има колеги които могат да дадат точна индикация кой е.

Аз мисля, че самият сензор си дава грешни данни и е за смяна.

Прочетох че нов е около 90EUR - аз на твое място бих тръгнал оттам, защото ако дава грешни показания, може това да е причината ДПФ да не може да влезе в режим на почистване, когато се кара извън градско.

Може при смяната му, да пуснете принудително да се регенерира ДПФ посредством диагностика(за да не рискуваш да караш с запушен ДПФ и това да се отрази негативно на турбината)  и след това да тестваш колата по магистрала с около 3000 об. постоянно да видиш дали ще изпише пак грешки, дали ще влезе в сервизен режим или ще си се пусне само почистването на ДПФ.

 

 

Редактирано от amorphiskn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А значи заради този сензор набива и грешка P2563 свързана с турбото? Аз гледах, че май е непосредствено след топлата част на турбото този датчик. Нека някой колега да каже къде е точно, защото и аз не съм много сигурен. Грешката със сензор G235 ли е свързана?

Редактирано от kokosf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да съм сигурен, ето още една индикация какво да се гледа на диагностиката:

 

"On VCDS under Engine blocks, go to block 99 (at least for my 09 TDi) and you will see the pre turbo temp sensor and the pre filter temp sensor (thats the orange one). My Pre turbo sensor was pegged at 930*C while the other read 18*C (car off and cold)."

 

photobucket-3111-1340587621676 (1).jpg

 

Т.е. да се гледа температурата преди турбото и преди ДПФ-а ... човека обяснява, че на студена кола единият сензор е давал 930 градуса(преди турбо), докато този преди ДПФ-а е бил 18 градуса..т.е. ясно е че този преди турбото е дефектирал.

Отдолу ще копирам и самите сензори - инфото е взето от човек, който пише за същият проблем с VW '09 година:

 

G235 Temperature sensor #1, black connector- 03L 906 088 L
G448 Temperature sensor #2, orange connector- 03L 906 088 T 
G495 Temperature sensor #3, brown connector- 03L 906 088 J
G648 Temperature sensor #4, post DPF, orange connector (same as #2)- 038 906 088 G

 

Поздрави!

Тони

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! И аз гледах сега една друга тема на колега, който е сменил този датчик и колата се е оправила. Ще трябва да го сменя значи. Но нека и някой друг каже какво мисли. А грешката за бууст контрола в следствие на този датчик ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой нещо по темата? Днес смятам да го поръчам и да го сменя. Грешката за бууст контрола от този датчик ли е и тя или да търся и тям някакъв проблем? Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Да споделя решението на проблема. Беше премахнат DPF филтъра и сложен нов софт (ремап) плюс смяна на актуатора. Явно от неправилната работа на актуатора се е получило и запушването на филтъра. Сега колата си върви перфектно с направения ремап. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...