dekzz Публикувано 2 Март 2017 Доклад Share Публикувано 2 Март 2017 Здравейте отново, След като разбрах, че не мога да карам на бензин (колата има LPG) стигнах до извода, че бензинвата помпа не работи (отново след 4 години). Няма да се впускам в подробности, но ще напомня, че като се даде на контакт контактният ключ от помпата се дочува "жужене" и изпомпване на гориво към рейката за около 2-3 секунди. Сега това го няма. Вързах една лампа на буксата на помпата и като дам на котакт тя свети - демек напрежение към нея помпа има... Сега ще споделя, че се опитах да потърся подобна тема и попандах на нещо с незавършен край от 2009-2013г. ето тук: Възможно е да съм ограничен откъм търсене на стари неразрешени и заключени теми, но това е положението. Друг е въпроса, че мно'о се кефя на споделяне на някакъв проблем, но не и на споделяне на решението му, но това е друга тема... Та... Днес отворих ревизията на помпата (в багажника) и видях "кошницата" с капачка като на бидон за зеле. Напъвах се около 15 мин., но без шанс да развия каквото и да било без да изпочупя половината си пръсти и да обеля кожата на кокълчетата си. Изглежда има специален ключ 3307 или 3217 (не помня точно), както и евтина китайска алтернатива за развиване на капака на бидонЯ. Естествено в прилив на ярост, допаминова превъзбуда и финансоа безотговорност поръчах тази "фъчня": http://www.ebay.co.uk/itm/122192611304 След 2-3 седмици се надвам да сваля въпросната помпа с лекота и без риск за личното ми здраве, както и с полезна информация за интересуващите се. Имам предвид, че на 20-годишен автомобил бензиновата помпа си е "изпяла песента" и този проблем ще се появява все по-често и не е добра идея темата да бъде "изхвърлена" като цитираната по-горе. През това време съм готов да чуя и други впечатления и мнения по този казус. Наздра'е! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dekzz Публикувано 4 Март 2017 Автор Доклад Share Публикувано 4 Март 2017 Мтакааа.... След като няма кой да ми отговори на тъпите въпроси ще го направя сам... Понеже се заинатих отново и вдигнах стелката в багажника имах време да огледам капачката на бидона, т.е. на помпата на резервоара. Значи много е тъпо! Едно време така си развивахме средните движения на "Балканчетата". Чук и отвер(т)ка! Почуках по нарезите на капачката, а тя взе че се разви малко. После на ръка. Оттам след като разкачих буксата и двата маркуча (от подаващият маркуч изтече малко бензин) махнах тапата с уплътнението. Помпата се виждаше бая настрани от отвора (потопена в резервоара), който току що бях създал. Вместо да се пъна да въртя кошницата обратно на часовника просто стиснах една по една двете щипки, които държат истинската помпа (онова цилиндричното алуминиево нещо) на място и я изтеглих нагоре със све подаващият маркуч и двете кабелчета завити съответно с гайки 7 и 8 мм. Оттук интересното: преди да предприема каквото и да било проверих на букста на помпата има ли напрежение. Направих го с пробна лампа 12V / 21W. Като дам на контакт светва за малко и гасне, развърти ли стартера - свети нон-стоп, спре ли мотора след секунда-две гасне лампата. Демек - напрежение на помпата има! Следва продължение: отивам под капака отпред в двигателният отсек и развивам бензиновата магистрала към рейката, надявам някакъв маркуч и пускам директно 12V на помпата (дебели кафяв/- и жълт-зелен/+). Бръмчи, върти, а отпред на маркуча - 2-3 капки. Викам си филтъра е задръстен (на всеки 2 смени на маслото го сменям и никога не е имало проблем с него или с налягането на бензина в рейката). Та директно от тапата на резервоара махам магистралата и +/-12V на помпата... Е познайте: все едно сте забили сламка в портокал - нема никой! Извадих помпата както бях описал по-горе и я потопих в буркан с коресилин. Пуснах 12V и в буркана стана торнадо. Течността се завртя, помпата се натовари (оборотите паднаха), но отгоре едвам църцори . Няма да се впускам в повече подробности, но помпата е фира. Даже и с махната съчма и пружина едвам пуска и оттам. Сега си я нося в багажника и утре ще видя една 2-ра ръка. Ако става като форма и размери ще я купя и пак ще напиша нещо. Поздрави на всички! п.п. Не се притеснявайте да споделите подобни приключения. Все пак това е място за споделяне на опит и търсене на помощ при проблемни ситуации... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
boncho krasimirov Публикувано 5 Април 2017 Доклад Share Публикувано 5 Април 2017 И ко стана по нататък и колко гори сега Изпратено от моят GT-I8262 с помощта на Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dekzz Публикувано 5 Април 2017 Автор Доклад Share Публикувано 5 Април 2017 Ааа. Забравих да напиша... Купих втора ръка от Ауди 80 Coupe 2.6 мотора за 40-50 лв. Едно към едно изглеждаше. Само вързах кабелите и маркучите. Влизам да паля, давам на контакт и... Нищо! Не се чува грам. Обаче паля и работи перфектно. Значи оказа се, че старата помпа е била чисто нова купена за около 120 лв (през 2013г.). Интересно, че старата се чуваше как заработва 2-3 секунди като се даде на контакт. Тази втората ръка, дето я взех е супер безшумна. Сега си паля и карам на бензин когато искам :-) Единствено не можах да махна кошницата и да изчистя цедката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sklepi Публикувано 5 Април 2017 Доклад Share Публикувано 5 Април 2017 (Редактирано) Кошницата се върти обратно на часовниковата стрелка, около 1/4 оборот за да се откопчае от дъното на резервоара. Пипа се смело там, а не с финес След това се вади всичко заедно с помпата. Горивен филтър сменял ли си скоро? Редактирано 5 Април 2017 от Sklepi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване