Jump to content

Газ + тунинг въпроси


Recommended Posts

Здравейте, имам няколко върпоса, които ме интересуват, понеже се разчетох наскоро и ми стана интересно.Питам от чисто любопитство, няма да настройвам аз.

1. Когато е свързана широколентова сонда АЕМ на колата ми показва смеси 14.7 на бензин при празен ход, а на газ също.Четох че stoich на газта е 15.5. Незнам дали съм разбрал правилно, но когато сондата показва 14.7 при работа на газ всъшност е 15.5 и е оптималното така ли?

2. Когато газовия компютър е вързан с обд на колата, се опитва да гони бензиновите тайминги или не ? Също при компютър с вграден Advanced timing processor има ли смисъл да се задават различни стойности ако колата сами ги променя ? Доколкото четох по други форуми е хубаво да се добавят 3-5 градуса под 3000 оборота, а над 3000 оборота да се върнат 8-10 ? Има ли смисъл от това и ще сработи ли при МЕ7.5.5

3.Какви показания е добре да се гонят над 3000 оборота при работа на газ на уред настроен да показва бензинов АФР ? 12 ? 13 ? 

4.Какъв е оптималния АФР на газ за мощност ? А какъв за икономия ?

 

Колата е 1.8т с Ме7.5.5 и се кара на 1.5бара бууст.В момента е настроена на 12 - 12.5 смеси по показания на АЕМ уреда и детонациите според вцдс са под 4.

 

Редактирано от Marto7777
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,правилно си прочел че правилната стехиометрична смес при бензин е 14.7 а на газ 15.5 към 1,като за да се измени трябва да се зададе да гони 15.5 защото по дифолт гони бензиновата,т.е когато автомобила работи на газ е с неправилна леко смес :).За перфектно изпълнение е нужен аванс процесор с настройка по карта по три параметъра като това го имат поне доколкото на мен ми е известно и съм ползвал Стаг и Европегаз,като до 4000 оборота аванса пада но няма шаблон за всяка кола е различно и става много прецизно да се настрои.С тоя си пост ще всея малко смут в газовите среди но за да се получи коректен отговора това е истината.Когато се настройва един автомобил на газ най-често страдат средните и ниските обороти при натоварване където е нужен въртящ момент а той липсва при газ заради по-бавното възпламеняване,което много често се усеща при изкачване или при пускане на климатик...при пълна газ нещата са почти еднакви.Аз съм ползвал нееднократно авансатори но широколентова сонда не и е хубаво когато се направи чип на един автомобил да се префлашне после за газ понеже рядко някой кара на бензин,така ще се постигне по голямо КПД,да не говорим и че се намаля температурата в изпускателите и клапаните изларват доста повече.Така че при такива автомобили не е нужен авансатор а ново префлашване с нужните корекции по новата смес и аванс,там тунерът знае по-добре излишно е да го разискваме.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компюра е Europegas Superior 48 с вграден TAP. Възможно ли е с тази електроника да се настрои  АФР на газ да е правилното, а не да гони бензиновите ? За широколентовата сонда не те разбрах.Трябва да настроя Еку-то на колата за работа на газ за да може газовото ЕКУ да работи правилно като чете от него ?

Какви ползи мога да извлека от въпросната електроника ?

А по въпрос 4 някой да се изкаже ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...