Jump to content

Перката на радиаотра не работи


nikola89_74

Recommended Posts

Здравейте, имам следния проблем. Перката на радиатора спря да се пуска при загряване на колата и дори про пъскане на климатроника. При пускане на климатроника трябва да върти винаги на първа скорост. Вчера на паркинга я пробвах отново , за да видя дали ще заработи но тръгна само веднъж за 15 20 секунди и после пак се изключи.

Направил съм следните проверки.

1. Проверил съм релето на перката, като замерих и средната букса 12V си има постоянно захранване. ДОри смених релето с друго, за да съм сигурен че не е от него и пак не работи.

2. Пуснах Ваг кома и сканирах за грешки по двигателя. Грешки няма

3. Запалих и проверих дали показва правилна температура датчика за температура на антифриза и външен въздух. Всичко изглеждаше точно.

4. Чаках докато вдигна 96 градуса, за да видя дали ще пусне перка. Отново перката не работи.

 При всичките тези тестове забелязах един странен симптом. При пускане на климатика колата е загряла и от 600 минава на 800 оборота (точно както трябва) но след известно време оборотите падат на 600 и след малко пак на 800.

Все едно климатика се спира и пуска сам, като на практика през цялото време почти не духа студено.

 

Ако някой има идея какво да пробвам или замеря ще съм благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Чаках докато вдигна 96 градуса, за да видя дали ще пусне перка. Отново перката не работи.

 При всичките тези тестове забелязах един странен симптом. При пускане на климатика колата е загряла и от 600 минава на 800 оборота (точно както трябва) но след известно време оборотите падат на 600 и след малко пак на 800. 

Това го прави защото не работи перката. 

 

Захрани перката принудително с 12в и виш дали работи.

По това което казваш за мене тази перка е чао..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам тези дни и ще пиша пак. За жалост никъде не намерих колко точно трябва да е съпротивлението на перката.

Благодаря за съвета!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес изненади, запалих колата и тествах но перката отново не работеше.

Взех кабел и подадох ток директно на моторо на перката и той тръгна. След това върнах всичко обратно запалих и вече перката си работеше. 

пробвах и с двете ми налични релета за перката и всичко беше ОК.

Реших да сваля все пак перката защото това поведение не е нормално. 

На снимките се вижда как четките на мотора са заяли и въобще не помръдват освен една. 

Предполагам че това е причината за поведението на перката. Утре ще изчистя добре всичко с контактен спрей и като сглобя нещата ще продължа с тестовете.

надявам се да се стабилизират нещата. Ще пиша допълнително как вървят нещата.

viber_image_2021-06-08_20-10-21.jpg

viber_image_2021-06-08_20-10-211.jpg

viber_image_2021-06-08_20-10-2111.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какъвто и вентилатор да сложиш, преди монтажа, намери парче кече, изрежи една шайба и я сложи на оста, близо до тоя сферичния лагер, напои я с някакво дебело масло, така ще удължиш живота на "перката" до плюс безкрайност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новата перка NRF (200лв) и всичко работи добре :). Новата перка е с 11 витла за разлика от старата с 9. На първо впечатление перката работи по-тихо от старата.

IMG_20210616_174630.jpg

IMG_20210615_134744.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...