Jump to content

simeon_bt

Recommended Posts

Здравейте!

 

Имам един засукан проблем с маслото при А4 B8 2009 г., 2.0 TFSI CDNC 211 к.с. Проблема със сегментите е отстранен гаранционно - за последната година (12 хил. км) не съм доливал масло и не стигна минимума до смяната на маслото. Скоростната кутия е 7-степенна S-tronic.

Показва червената грешка за нивото на маслото - Switch the engine off and check the oil level.

Сменихме маслото и филтрите, датчиците за нивото и налягането на маслото, също и клапан за налягането (не съм сигурен за точните им наименования). Налягането на маслото е замерено в ниски, средни и високи обороти и е в норма.

Грешката продължава да се показва, но забелязвам, че го прави, само когато колата не е в движение и скоростния лост е на позиция D. Когато спра и мина на позиция P, грешката не се показва.

Тествах го с 10-15 км каране по светофари в София и минаване на позиция Р при всяко спиране, след това каране по околовръстното и малко по-високи обороти и грешката не се показва. Веднага след това при спиране и оставяне на позиция D за 10-15 сек и светва грешката.

Не знам каква може да е връзката между режима на скоростната кутия и маслото на двигателя, но иначе колата се движи нормално.

 

Ще се радвам да чуя вашите мнения и дано да е полезно и на други.

Благодаря!

Edited by simeon_bt
Link to comment
Share on other sites

Връзката със скоростната кутия е в натоварването. По някаква причина налягането на маслото ти е ниско само когато мотора е натоварен на по-ниски обороти. Затова и не сте го хванали с манометъра - мотора не е бил натоварен. Трябва да намериш сервиз където могат да го измерят с манометър докато колата върви.

 

Междувременно пробвай да караш на S докато откриеш проблема. Може би тогава няма да е толкова ниско, тъй като средните обороти ще са една идея по-високи. Иначе ниско налягане на маслото може да ти убие мотора за нула време.

 

Edited by CVT
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Сменихме цедката на маслената помпа, която беше доста задръстена, но проблема остава - при натоварване в ниски обороти светва грешка за ниско ниво на налягането на маслото.

 

Link to comment
Share on other sites

Измерихме налягането на маслото отново. 

При загрял двигател, при 2000 об/м и 3700 об/м налягането е в норма, но на празен ход пада до 0.8-0.9 бара при норма от минимум 1.2 бара.

Също при форсиране до високите обороти има момент, в който налягането пада за момент до около 2 бара, но след това се качва до нормата.

 

Все още се чудим къде е проблема.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...