podigoto Публикувано 4 Април 2007 Доклад Share Публикувано 4 Април 2007 Искам да ви помоля за помощ, днес внезапно се появи шум в двигателя, по-скоро си мисля, че е около генератора. Нищо не се е променило в работата на двигателя, но сякаш нещо стържи? Възможно ли е да са нещо като четки?!?!? И колко време мога да карам така? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 4 Април 2007 Доклад Share Публикувано 4 Април 2007 (Редактирано) Искам да ви помоля за помощ, днес внезапно се появи шум в двигателя, по-скоро си мисля, че е около генератора. Нищо не се е променило в работата на двигателя, но сякаш нещо стържи? Възможно ли е да са нещо като четки?!?!? И колко време мога да карам така? Може нещо около четките да е - например лагери на алтернатора (зависи какъв модел ти е, Разхлаби ремъка и освободи шайбата от него, след което я завърти и виж дали има луфт нагоре надолу или дали се чува познатия ти шум при въртене!... Ако е това, не е страшно, по-лошо е, ако ти вие водната помпа! Противно на общото мнение, аз от личен опит знам, че водната помпа вие и без да е придружено с някакви течове от нея! Това можеш да провериш, като откачиш ремъка на водната помпа, (при мен той върти и хидравличната помпа за сервото на волана) и запалиш двигателя. Ако изчезне, от нея е! Ремонта и на двете обаче е пипкав, аз лично бих предпочел водната помпа... Редактирано 4 Април 2007 от RaDi_b4 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
podigoto Публикувано 4 Април 2007 Автор Доклад Share Публикувано 4 Април 2007 Mного благодаря, найстина ми помогна. И за това искам да те питам още нещо, този ремонт сам ли да се опитам да го извърша(аз да сваля и разглобя ако е алтернатора, да проверя лагера и ако е той да го сменя), аз не съм много опитен, но ми изглежда, че ако не е нещо по-лошо ще мога да се оправя сам и с малко пари най-важното така ме съветваш и ти до колкото разбрах, не е нужно да я водя по майстори надявам се. А ако е водна помпа? ??? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 5 Април 2007 Доклад Share Публикувано 5 Април 2007 (Редактирано) Mного благодаря, найстина ми помогна. И за това искам да те питам още нещо, този ремонт сам ли да се опитам да го извърша(аз да сваля и разглобя ако е алтернатора, да проверя лагера и ако е той да го сменя), аз не съм много опитен, но ми изглежда, че ако не е нещо по-лошо ще мога да се оправя сам и с малко пари най-важното така ме съветваш и ти до колкото разбрах, не е нужно да я водя по майстори надявам се. А ако е водна помпа? ??? Да ти кажа право, водната помпа е по-лесна, тъй като само тя, без кожуха е около 40 лева, смяната и е пипкава, тъй като, ако е за АБК двигател трябва да свалиш ремъка на хидравликата, който върти и шайбата на помпата, после сваляш алтернатора, като най гадното на това му е, че трябва да развиеш и извадиш един дълъг винт, който минава през капака на ангренажа, а този болт, както и вс. останали се развиват с “шестограми”, и то трябва да знаеш – читави, не от тия дето комплекта е 10 лева. Имам едни, който струват 60 лева и са тип “камъчета” – слагат се на тресчотката на гедорето. След като свалиш алтернатора, сваляш и оная лапа, пак с три “кръгли” болта, под която е помпата с кожуха… След това е лесно – ако си взел само помпата, без кожуха с леглото на термостата, развиваш малките болтове отпред на кожуха – май бяха 12 сваляш старата, слагаш гарнитурата… новата помпа и по обратния ред. Ако някой ти каже, че можеш да си източиш антифриза, за да си го налееш обратно не му вярвай, пък и не е гот- така и така ще ти изтече целия, поне го смени с нов. После по обратния ред. Работата е за час и половина за АБК, за по-опростените модели, например 1,8 S мисля, че и по-бързо става.А алтернатора само ако е, демонтажа е лесен, виж по-горе, само внимавай с тея болтове с шестограмите-превърти ли ти няма сваляне, особено оня дето минава през капака на ангренажа – доста е дълъг, а понякога запича. Ако имаш читав инструмент обаче това не е проблем. Та свалянето е лесно, този болт само го държи и оня, с който натягаш ремъка, ама като го разглобяваш трябва да пазиш дългите винтове дето държат капака отзад да не ги скъсаш, то зависи и от модела на алтернатора, моя е БОШ. Вътре лагерите са евтиния 10 тина лева, избиваш ги внимателно на менгеме, може и на нещо подобно слагаш новите и обратно. Тая последната операция можеш да я съчетаеш със смяна и на четките, щото да не се разправяш два пъти… Алтернатора би ти отнел малко повечко от 2 часа, с лагерите… поне ако си толкова нескопосан, колкото мен…Ами това е, ако някой колега може да сподели нещо повече… Редактирано 5 Април 2007 от RaDi_b4 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 5 Април 2007 Доклад Share Публикувано 5 Април 2007 (Редактирано) Р.S.А би би било добре, помпата да не е полска по народност... бързо се смачкват лагерите! И по-тънко е май само помпата без кожуха да смениш, то на последния няма какво да му се скапе! Редактирано 5 Април 2007 от RaDi_b4 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
caby Публикувано 5 Април 2007 Доклад Share Публикувано 5 Април 2007 При мен все още го има тоя шум, въпреки че сменях в.помпа, всичко по алтернатора,обтягащата шайба на ангр.ремък......но резултат няма.Остава при мен шума да идва от помпата на сервото.Само нея не съм свалял.Мисля си обаче скоро и нея да погна.При мен шума е по осезаем сутрин при студен двигател,и след като позагрее шума намаля, но въпреки това е дразнещо Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 5 Април 2007 Доклад Share Публикувано 5 Април 2007 (Редактирано) При мен все още го има тоя шум, въпреки че сменях в.помпа, всичко по алтернатора,обтягащата шайба на ангр.ремък......но резултат няма.Остава при мен шума да идва от помпата на сервото.Само нея не съм свалял.Мисля си обаче скоро и нея да погна.При мен шума е по осезаем сутрин при студен двигател,и след като позагрее шума намаля, но въпреки това е дразнещоЗнае ли човек... не съм чувал серво на ауди да вие ама може, виж за опелите... Редактирано 5 Април 2007 от RaDi_b4 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
caby Публикувано 5 Април 2007 Доклад Share Публикувано 5 Април 2007 ...имах точно нея в предвид , като споменах "шайба на ангр.ремък".Грешка в езика Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
podigoto Публикувано 5 Април 2007 Автор Доклад Share Публикувано 5 Април 2007 Р.S.А би би било добре, помпата да не е полска по народност... бързо се смачкват лагерите! И по-тънко е май само помпата без кожуха да смениш, то на последния няма какво да му се скапе! Много благодаря сега събода ще се опитам да го оправя каквото е, определено ще следвам съветите ти Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
caby Публикувано 5 Април 2007 Доклад Share Публикувано 5 Април 2007 Когато сутрин е студено,или малко по хладно отпред в областта на помпата се чува шум от рода на "търкалящи се съчми в буркан".След известно време като позагрее този шум преминава във виене,или както го описа колегата по горе Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SvetBG Публикувано 9 Април 2007 Доклад Share Публикувано 9 Април 2007 При мен при студена кола, нещо свисти отпред, казаха, че било помпата на сервото...ще сменя течността му и ще кажа дали е имало подобрение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 9 Април 2007 Доклад Share Публикувано 9 Април 2007 За съжаление се оказа,че шума е от мотора-даже бил блокирал Така,че няма смисъл от такива съвети Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SvetBG Публикувано 9 Април 2007 Доклад Share Публикувано 9 Април 2007 Аз до колкото знам, ако ти блокира двигателя, не може да потеглиш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 10 Април 2007 Доклад Share Публикувано 10 Април 2007 (Редактирано) Аз до колкото знам, ако ти блокира двигателя, не може да потеглиш А да го запалиш можеш ли...? Ще си първия май... Редактирано 10 Април 2007 от RaDi_b4 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts