AntonT. Публикувано 5 Август 2022 Доклад Share Публикувано 5 Август 2022 Здравейте, Мой приятел има проблем с платката, която следи положението на скоростния лост на автоматична скоростна кутия на Audi A6 allroad 3.0TDI, 2007-ма година. При подаване на контакт излиза грешка, че платката не работи, или не е включена изобщо. Проверявахме я, датчиците на Хол, които посредством магнити следят положението на лоста работят, от процесора излизат два сигнала - един с коефициент на запълване 93% и друг с 7%. Индикаторните светодиоди на конзолата отгоре светят всички съвсеееем слабо, колкото в тъмното да се виждат. При превключване на лоста в съответното положение нищо не свети. Ако се сработи ръчно всеки транзистор, съответния индикатор на конзолата светва. Платката обаче не реагира при превключване на който и да е от сензорите и сякаш процесора чака някакво разрешение или е излязъл на грешка. Пробвахме с платка от друга по вид кутия, но със същия конектор и на таблото пак си светеше същата грешка. В същото време колата е в движение, не е в авариен режим, превключва си скорости и сякаш само тази платка не работи. Въпросът ми е, ако някой има такава платка за продаване, или ако знаете дали трябва да се обучава/разпознава, ще ни бъде от полза. Прилагам и снимки. P.S. Следите от запояване са от тест пойнтовете за закачане на сондата на осцилоскопа към маса Благодаря предварително Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 5 Август 2022 Доклад Share Публикувано 5 Август 2022 (Редактирано) Дай точния номер на грешката, защото проблема може да е в датчика на селектора в самата скоростна кутия, както беше при мен например или във връзката между въпросната платка и компа на скоростната кутия. Почистете куплунга на скоростната кутия долу с контактен спрей и се опитайте да изтриете грешката. Иначе на платката от снимката обикновено проблема е в магнитите на селектора (не в самата платка) - лекото им разместване оказва същото влияние, поне това което съм чел по другите форуми. Редактирано 5 Август 2022 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AntonT. Публикувано 5 Август 2022 Автор Доклад Share Публикувано 5 Август 2022 Здравейте, Ето това ми изпратиха преди малко. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 8 Август 2022 Доклад Share Публикувано 8 Август 2022 Почисти куплунга на скоростната кутия на първо време и изтрий грешката - не е свързана с платката на селектора, а с липсващ сигнал към скоростите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AntonT. Публикувано 8 Август 2022 Автор Доклад Share Публикувано 8 Август 2022 Благодаря Ви До този извод стигнахме и ние. На тази платка ги няма половината сензори на Хол и няма как тя да отчита на коя скорост е поставен лоста. От тук следва, че от друго място, по някаква комуникация, се изпраща тази информация. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 8 Август 2022 Доклад Share Публикувано 8 Август 2022 Реално датчиците на Хол си ги има за всяка позиция на тази платка, но те са само информативни за кутията в кое положение се намира лоста горе на селектора. Самия лост е свързан механично чрез жило към скоростната кутия и вътре си има датчик, който следи за положението, което е зададено за самите скорости и отделно механично избира P, R, N, D, S. Затова ако има разлика горе на селектора и долу в кутията се записва грешка, но в твоя случай е за липсващ сигнал, за което причина може да е клеясал куплунг на скоростната кутия. Вече на коя скорост ще е кутията компа управлява чрез соленоидите. Компа и соленоидите, както и част от датчиците са вътре в самата скоростна кутия, а комуникацията ѝ с останалата периферия - двигател, АБС и т.н става по CAN шината, която също влиза през въпросния куплунг вътре в кутията. Така че пробвай с почистване на куплунга на скоростната кутия, огледай го за корозия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AntonT. Публикувано 8 Август 2022 Автор Доклад Share Публикувано 8 Август 2022 Само тези трите датчика са на платката, а над тях сработва само магнитът за +/- . Магнитът за D, N, P, R се движи над местата, където няма датчици. На платката обаче са транзисторите, които управляват индикацията, която свети под самия лост. Това ме навежда на мисълта, че към тази платка постъпва информация от другаде, според която процесорчето сработва съответния изход. Малко странна топология, но донякъде има смисъл. Така се получава информация за реалното положение на кутията, а не само за заданието от лоста. Ето, има ги 3те датчика за +/- , но ги няма 5-те за положението на лоста по принцип. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване