vivanova Публикувано 5 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2009 Преди две седмици, баща ми помоли за колата да отскочи до Еврофутбола в квартала. Върна се с думите: "Аудито не пали". Реакцията ми: "Как така не пали?"....Колата наистина не палеше и се започна със звънене на познати да търсим човек да я види на място. Разбира се мислихме и вариант да я теглим до някой сервиз (срам не срам при 3-ма шофьора вкъщи, никой нямаше въже, нито имаме какъвто и да било опит в ситуации подобни на тази). Предположенията за проблема бяха много, пък и аз колко можех да обясня по телефона подробности, не разбирам от акумулатори, нафтови помпи, подгряващи свещи и т.н....Дойде един познат, който разбира повече от камиони, но беше надежда поне за намирането на специалист, което на нас не ни се отдаде хич. Беше събота, след 16:00 часа, но успяхме да намерим човек, който може да я погледне на място и ако се наложи да я водим в сервиз. Уговорката беше за неделя сутрин. За по-бързо развитие не бях и помисляла. Забравих да кажа, че звънях и в Ауди сервиза на Порше София Запад, където любезен господин, преди любезно да тръшне телефона каза работното време на сервиза, събота до 16 или 17 часа, не помня точно, в неделя не работят. Нямах възможност да питам нищо повече.Неделя сутрин, по пижама тичам навън. Колата запали от първия път без никакъв проблем. След истеричния ми изблик, звъня на бащата. Той от балкона съветва преди "да я разходим" да я угазим пак и да пробваме отново. Мистерията - пак не пали! Вече не можех и да мисля, седнах аз зад волана, изчакахме цигара време и пробвам...запали! Без повече да му мислим тръгваме из квартала - всичко изглежда наред. Почвам аз пак да въртя телефони - явно няма нужда от сервиз, днес! Доста опити направихме оттук насетне и проблем вече нямаше. Реших, че ще рискувам в понеделник, на следващия ден, да пътувам до университета с колата (започваха ми очните и имах намерение 3-те седмици да съм с колата, на работа не ходя с нея и често се залежава пред блока дни наред).Понеделник – отивам в ТУ, оставям колата – всичко нормално, като изключим, че задната чистачка започна да тръгва и спира, когато си поиска и да застава точно на средата на стъклото, когато пък я включвам – не мърда! Не помня точно с каква последователност са всички събития от тук нататък, но накратко: По обед решавам, че все пак ще отида в сервиз. Заведе ме колегата drag_bg. Чочо, благодарности за съдействието душко! Отидохме във Враждебна при негов познат. Доколкото разбрах направиха пълна диагностика на колата. Човека вика, няма нищо, нито грешки, нито нищо. Единствено дебитомера бил отслабнал, но не било фатално. Нямало как да се разбере от какво е бил проблема, да отида, ако стане пак...Споменах му няколко неща, които мислех, че може да са от значение. Няколко дни преди да стане проблема с паленето, сама си сменявах крушките на третия стоп, помислих да не съм направила някоя беля. Другото по-важно нещо, което забелязахме, когато не палеше е, че при контакт, не светваше лампата за подгряване на свещите!Отидох си по живо по здраво, успокоена и щастлива, че проблем с колата няма.Следва новата боза...предната пръскачка спря да пръска. Няма да се впускам в подробности, намерихме откачилата се тръбичка за водата и това мина...Задната чистачка проработи незнайно как...но за кратко. Оказа се, че като сме ровили около „тубата” с водата за чистачките и сме прекъснали някое кабелче за един от десните мигачи....ааа лудост някаква, мигача мигаше като щур. И това го оправихме сами. Остана само да разбера дали трябва да си купя ново моторче за задната чистачка или е друг проблема там. Пак познати ми казаха няк’ва страшна цифра, ако си го поръчам през Порше София Запад, та сега си карам с грозното бръмчене и после „млък” на това моторче (предполагам че е то).Сигурно нямаше да изпиша две скучни страници предистория, за две скучни седмици от живота си, ако не беше станалото днес. Отидох да си измия колата близо до университета. Оставям я на момчето и се отдалечаваме с колежката, с която бяхме. Той се качва и след секунди ме вика. Казва: „С имобилайзер ли е колата? Не пали!” Аз изумена се мушкам през отворения прозорец и пробвам на контакт, виждам че оная лампа за свещите не свети и пощурях. Без да слиза човека, му казвам на две на три, че е имало такъв проблем и пробвам пак на контакт... лампата светна, колата запали и...мистерията ми започна от начало. Прибрах се по живо по здраво, но докога така, не знам...Приемам съвети всякакви, даже моля за тях. Колицата е Audi A3 1.9 TDI, 1997 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djdaka Публикувано 5 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2009 (Редактирано) Реле 109 - тук и тукМного гадно , защото никога не се знае къде ще угасне и няма да запали .Поздрави. Редактирано 5 Юни 2009 от djdaka Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vivanova Публикувано 6 Юни 2009 Автор Доклад Share Публикувано 6 Юни 2009 Благодаря колега! Колата не е гаснала на път, това ли да очаквам? Все пак ще го видя това реле 109. Пишеш в една друга тема, че си го презапоил. Кажи по-подробно как го свали и къде точно се намира Сега се сещам, че drag_bg беше убеден, че проблема е в някакво реле...явно е бил прав Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djdaka Публикувано 6 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 6 Юни 2009 Реле 109 служи за комутиране захранването на помпата и ЕКУ-то.Релето не е скъпо , от порядъка на 30-на лева, но и с презапояване става.Местоположението на 109 е под таблото и волана , ето едно линкче :109Поздрави. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vivanova Публикувано 10 Юни 2009 Автор Доклад Share Публикувано 10 Юни 2009 Още веднъж благодаря колега! Търся човек да го погледне, за да видя дали ще го сменям... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Atlantis Публикувано 11 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 11 Юни 2009 Относно задната чистачка колежке, имах този проблем преди една седмица - пускам тръгва за малко (1/4 оборот) и спира...като и помагам с ръка тръгва...оказа се че проблема не е в моторчето а в механизма който движи чистачката, беше жестоко клеясал и запекал. Един ден кисна в препарат раяждащ ръждата и още едини в спирачна течност и започна да се движи като по масло...та не е лошо преди да купуваш да пробваш с почистване.Иначе в Порше моторчето е 226лв. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vivanova Публикувано 14 Юни 2009 Автор Доклад Share Публикувано 14 Юни 2009 Да, свалихме го моторчето и го почистихме. Едва ли ще тръгне, но днес ще го пробваме...И на мен ми казаха, че въпросното моторче е около 230 лв. (без труда по монтажа)...ако се наложи да го сменям няма да е оригинално... Благодаря за коментара! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване