rad_в4 Публикувано 4 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 4 Януари 2011 (Редактирано) Поради зачестилите въпроси от страна на множество колеги за монтаж на автоаларми, на ауди 80, пускам тази тема, дано съм полезен на всички, които имат идентични запитвания.1. Къде и как да прекъснем запалването?Обикновено, но не винаги, повечето монтажници на автоаларми прекъсват захранването на черния проводник, от клемореда на контактния ключ. Това е проводникът, който захранва повечето консуматори на напрежение при контакт, играе роля за релетата за захранване на запалването и високото напрежение (бобината). В зависимост от модела на алармата, прекъсването става или през реле, или посредством два идентични по цвят кабела, от самата аларма. За алармите от типа сатурн, клас 5 и 6, това е кафяв кабел, 2 бр. който се свързва последователно за двата края на прекъснатия проводник от ключа, черен на цвят. Ако алармата е китайска, прекъсването в повечето случаи става през реле с диод, посредством управляващ оранжев проводник, (или оранжево с бяло) от който се подава +. В този случай куплунгът с релето взима + от въпросния оранжев проводник, маса от произволно от вас избран от вас източник – корпус на автомобила, а клемите на релето 87 прекъсват същия този черен проводник.Някои монтажници прекъсват пък захранването на бензиновата помпа – проводник на цвят жълто със зелено, но това е неудачен вариант, при работа на мотора на газ. До тук с прекъсването на запалването.2. От къде да вземем сигнал АСС? Обикновено се взима от тънък червен проводник, пак от клемореда, на който се подава + само при поставен контактен ключ, така при активирана аларма, дори само при вкарване на ключа, алармата се задейства. Пак в зависимост от модела на алармата, проводниците са различни по цвят, за сатурн, това е жълто със зелено.3. От къде да вземем постоянен + за алармата?Отдолу, преди релетата, се вижда задната част с блока – предпазители на автомобила. До дебелите червени букси, има едни свободни по-тънки, мъжки кабелни обувки, свободни, с постоянен плюс. Подходящо е, понеже + не изчезва при нито един от позициите на контактния ключ. Може и от другаде, където си изберете, но проверете винаги ли има плюс избрания от вас източник.4. Къде да хвана сигнал за отворена врата? Тук става по-весело! По принцип, сигналът за вътрешни врати е кафяв с бяла ивица, долу в краката на шофьора, може и от плафона, ако го напипате. Не взимайте кафяво с жълто, това е само шофьорската врата. Ако алармата е сатурн, проводникът, който ви трябва е бял. Другият бял е за капака на мотора. Там монтирате допълнителния прекъсвач. Ако алармата е китайска, проводниците варират от лилав, до сив, просто търсите – (минус).5. Как да свържа централното?Стана съвсем весело! Повечето коли, включително останалите от ваг групата, без да съм сигурен за ФВ, заключват и отключват по един и същи полюс. Обикновено – минус. При ауди 80, а и при повечето други модели, включително С4 100, А6, заключването става с подаване на – (минус), а отключването с подаване на + (плюс). Намирате в конзолата на шофьора, до ръчката за капака на мотора един проводник, много симпатичен, на цвят зелено с червено. Прекъсвате го. Тук идва тънкия момент. Посредством реленца, диодчета и други простотийки, може да възстановите оригиналния вариант на схемата преди вашата интервенция и да може да боравите с бутона за заключване и отключване от шофьорската врата, дори след свързаната аларма. Но това е за напреднали. Да обясним как става на начинаещите. Прекъсвате този проводник. Парчето, излизащо от към вратата си остава изолирано. Това, което отива към клемите, към него се свързват проводниците, подаващи последователно + или – . За сатурн, това са нормално отворените кафяво черен и сиво черен. Зелено черен, който е заключване общ се свързва на маса, а общ отключващ – синьо черен се свързва на плюс. Сега, посредством нормално затворените на същата аларма, може да възстановите веригата и да ви работи бутона, но след като стопих 2 предпазителя, установих, че нямам нерви да се мъча на – 10 градуса да се занимавам и го оставих за пролетта.Не ви съветвам тези сигнали да ги ползвате от дясната предна врата – цветовете са същите, но при поставен ключ в ключалката на запалването, за заключване сработва само въпросната врата, без останалите, което е неудачно, ако сте избрали функция – заключване на вратите при запалване.6. Къде да хвана сигнал за мигачи? Сега, тук пак веселба за напреднали. Обикновено, за работа на леви и десни мигачи, достатъчно е да се свържат леви и десни мигачи с идентификация под волана за десния мигач желено черен, за левия сиво черен. Тук ще си позволя да цитирам колегата „оооо”, който казва „- под волана имаш релета и вдясно от тях едни букси, там сигнала за мигачите който идва от лостчета се разклонява за предните и задните мигачи, ако се не лъжа кафявата букса е за напред, а жълтата за назад”.Моята простотия! Аз свързах към единия от жълтите проводници едно силово реленце и посредством фото клетка подавам напрежение на релето за фаровете за мъгла и при тъмно помещение или нощ ми се включваха и фаровете за мъгла. Като на А6 аллралд! Бхахахах, въпросът е, че фотоклетката изтрая 3 дни, а беше от прожектор за аварийно осветление.Желая успех за всички ви! Прилагам схеми на повечето аларми, като смея да твърдя, че цветните кодове на проводниците са валидни основно за А80, 90, произведени след 1989 г.Това е в общи линии. Всичко останало, включително монтаж на допълнителни вибро датчици, на самата централа, в която е вграден вибро датчика на сатурн, си е ваш избор. Аз бих го монтирал на конзолата на волана, на рейката на самото кормило, над педалите, така ще е съвсем чувствителен и по отношение на гумите. Всички посочени от мен проводници се намират при допълнителните релета, в краката на шофьора, без да се ангажирам с изрично използване точно на въпросните проводници. Изборът е ваш! Недостатъци на българските аларми - липса на предпазители, горят при късо директно реленцата, по-рядко предвидените стопяеми писти на платката. Сложни за програмиране. С времето нагаря прекъсването на запалването.Плюсове - централа и датчици в едно, възможност за самостоятелно обучаване на дистанционни. Недостатъци на китайските аларми - повечето не подлежат на обучаване на допълнителни дистанционни! (Макар, че има и такива, които са много удачни, струват обаче над 65 лева, командват и ел стъкла, с отделен модул). Без гаранция са.Плюсове - с предпазители на всеки кръг, по-евтини, по-лесни (според мен) за монтаж. Редактирано 30 Април 2011 от RaDi_b4 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceco_brusen Публикувано 30 Април 2011 Доклад Share Публикувано 30 Април 2011 колега имам проблем с 1 аларма БСМ е алармата е модел SUPERSEC2000/24vнемога да си сържа централнотоето какви кабели има на аларматах1/1 +12в на контакт (жълт/зелен)х1/2 диод (червен)х1/3 диод (червен/черен)х1/4 бутон врати и капаци (бял)това е 1 буксах2/1 мигачи (жълт)х2/2 сирена (сив)х2/3 ЗАКЛЮЧВАНЕ (зелен)-незнам как да го свържах2/4 маса (син)х2/5 ОТКЛЮЧВАНЕ (черен)-незнам каде да го вържах2/6 +12в мигачи (оранжев)х2/7 мигачи (жълт)х2/8 +12в захранване (червен)х2/9,х2/10 прекъсване на запалването (кафяви кабели)само отключването и заключването незнаязабелязах че на шоф.врата са отрязани кабелите и 3 броя колата е ауди 80 89г пробвах по този начин които е описан в темата но неми се получавамоля помогни мието какво има в саита на бсмИнструкция за монтаж SUPERSEC_ SS2000.pdfРъководство за потребителя SUPERSEC_ SS2000.pdf Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Iliyan_ Публикувано 19 Май 2011 Доклад Share Публикувано 19 Май 2011 (Редактирано) ...При мен (100, 89г.) трябваше да си направя малко доработка за управлението на централното. Моето е с въздух и има два канала за управлени с по един кабел. Та проблемът е, че от алармата излизат два кабела, а в централното влиза един. Някъде май имам схемичката за свързване, но не е нищо сложно - по спомен 2 релета и 2 диода. Лично аз я вързах някъде около предна дясна врата, но със същия успех може се направи и при шофьорската. Оказа се, че кабелчето от шофьорската врата е прекъснато (май има проблем с електриката на ключалката) и използвах нейния канал за алармата. От другата врата пак мога да откл. и закл. цялата кола. За съжаление не си спомням цветовете Алармата ми е като твоята и вече пет години нямам проблеми. А съм я свързвал като първобитните, без никакви схеми на колата.Забранено е да се цитира предишно мнение. Много ценен пост без особен смисъл. Ще изчакаме схемите. Редактирано 19 Май 2011 от grizzly Цитат без нужда. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 20 Май 2011 Доклад Share Публикувано 20 Май 2011 Опасявам се, че всички В3 и В4 излизат с фабрични вакуумни машинки за централното.От другата врата пак мога да откл. и закл. цялата кола.но при поставен ключ в ключалката на запалването, за заключване сработва само въпросната врата, без останалите, Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Iliyan_ Публикувано 4 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 4 Юли 2011 (Редактирано) Това е моята схема за управление на централно с един кабел от аларма с два изхода. Релетата са с по един NO и един NC контакти. Диодите за няколко ампера, за всеки случай. Управлението от алармата трябва да е с - (минус). Ако е с + (плюс) - трябва общия край на релетата да отиде на маса и диодите към тях да се обърнат. Но за теб е както на схемата. Времето за закл. и откл. е 0.7сек. Аз съм я вързал за зелен-син кабел, който отива към централното. Хванал съм го някъде долу до десния калник. Ако има някакви въпроси - питай. Дано да съм помогнал. Редактирано 4 Юли 2011 от Iliyan_ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts