Jump to content

Как да разбера дали работи нормално дебитомера?


dinko85

Recommended Posts

Ясно!

А относно вагкома може ли да я инсталирам тая програма,да я изтегля от някаде или трябва да се ходи в сервиз?

Освен чрез диагностика как може да се разбере ако примерно не работи,дава ли някакво отражение на турбото?

Защото като стигне към 3000 оборота и имам чувството че забива и не иска повече :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами може да си я инсталираш, само че има една малка подробност - интерфейс между компютъра на който си я инсталирал и ECU-то на колата (демек - кабел, без него няма как да стане връзката). За турбото виж пак линка по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да имаш кабел за диагностика и VAG Com софтуера си върви с него. В подфорума за техника и електроника имаше тема/и откъде да се купи кабел. Ако сметнеш, че ще ти трябва, търсачката ще ти я извади за нула време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От линка колега не мога да разбера нищо :gruebel:

И пак да попитам ако не бачка дебитомера дава ли отражение на турбото или на нещо друго по което да се разбере?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дава ли отражение на турбото. неможе няма физично обяснение. и аз този вьпрос сьм си го мислил,имали нещто конкректно без да се ходи на вагком да се разбере дали е точен дебитомера

Редактирано от NIKELL BEGA4KA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата ми има А4-ка и беше ходил до една морга да пробва друг дебитомер-каза че вървяла повече с новия,наемала се яко а преди това забивала на 3000 оборота.Може би трябва и аз да пробвам с друг да вида дали ще има разлика.

А за турбината-нещо ми се струва че не свири много като давам газ на място.За нея някви идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомера дава отражение върху впръсканото количество като го ограничава!От тук нататък дава отражение върху всичко останало,най-вече вървежа.

За турбото....ако не е избушен катализатора турбото е доста тихичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би за това не се чува толкова турбото,а ако махна катализатора няква промяна ще има ли?

И още един въпрос да не пускам 100 теми-някои бяха писали че са си чистили колекторите и турбо пътищата от нагар и боклуци,колко често трябва да се прави това и подобрява ли се работата на мотора от тази профилактика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега махни катализатора те буриите сами са изчистят,има разлика ще усетиш малко по добро вьрвене,особено ако е задрьстен,а ако не искаш да го махаш ходи да ти го издупчат с някоя по голяма бургия да му направят 5 6 дупки ще стане малко по шумна колата

Редактирано от NIKELL BEGA4KA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид всмукателния колектор и тръбите към турбото :) някои бяха качили снимки как ги чистят-бая мизерия изкараха от там.дали и мойте има вероятност да са така?

Пък за катализатора ще го мисля :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид всмукателния колектор и тръбите към турбото :) някои бяха качили снимки как ги чистят-бая мизерия изкараха от там.дали и мойте има вероятност да са така?

Пък за катализатора ще го мисля :)

ако има мизерии в смукателите като масло например и в колера и то в обилно количество,значи се готвиш за смяна на турбо,там трябва при изправно турбо да е сухо и чисто и да няма никакви следи от масло.но все пак незабравяи че колите не са пьрва младост такаче ако има малко омасляване не е проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако има мизерии в смукателите като масло например и в колера и то в обилно количество,значи се готвиш за смяна на турбо,там трябва при изправно турбо да е сухо и чисто и да няма никакви следи от масло.но все пак незабравяи че колите не са пьрва младост такаче ако има малко омасляване не е проблем

Отчиташ ли върнатите мизерии от ЕГРа и картерните газове дето формират катран в колекторите?!

@dinko85

Ако дебитомера дава ниски стойности или колектора е затиснат, все си мисля че колата ще е мудна и в ниските обороти. Ако си върви добре, но в един момент забива носа - много вероятно е да влизаш в авариен режим. Като махнеш крака от газта и подадеш отново тръгва ли да върви?

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отчиташ ли върнатите мизерии от ЕГРа и картерните газове дето формират катран в колекторите?!

при мен това сьм го изолирал сьс цел повече вьздух при горивото,следователно повече вьрвене на колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

nicoldy:

Оказа се че някой преди мен е изолирал ЕГРа,днеска го свалях,но гледам в колектора бая мизерия,явно от картерните газове.

Свалих предната част на всм.колектор,кадето влиза ЕРГ и Тръбата на турбото,от него бая боклуци изтъргах,обаче как се сваля целия колектор че и там е съшата работа?Трябва ли да свалям турбината и изп.колектор?

А тея картерни газове дето влизат ква роля играят,ако се изолира да не влиза мизерия :bia:

Като махна крака от газта и после пак дам газ си върви колата,а тоя авариен режим я поясни малко?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако турбината не разтоварва (не се отваря уейстгейта) започва да пренадува и след няколко секунди ECU-то ти дърпа шалтера и влизаш в авариен режим. Ако си с по-нова кола от Б4, трябва да се изгаси колата и да се стартира отново, за да се излезе от него. При Б4 обаче като махнеш крака от газта и натиснеш отново - вече не си в авариен (докато не изпадне пак в такъв).

---------/офф

Как разбра, че ЕГРа е изолиран?

По принцип въпросния клапан пропуска част от изгорелите газове обратно в горивния процес с което се намаляла температурата на .... и тн и тн... писано е доста. Да, ама същия връща и сажди, които заедно с картерните газове образуват катран, който постепенно затиска колектора. Ако ЕГРа е изолиран, то не би следвало да се връщат сажди в колектора, но ако картерните газове си влизат в смукателния колектор, ако там има масло е възможно да е от него, а не от дефектираща турбина, както се спомена по-горе. Сами по себе си маслените пари не виждам как ще направят натрупвания по колектора. За да не влиза масло в колекторите, някои слагат филтър улавящ маслените пари, а други ги извеждат направо в атмосферата.

Ако при теб има катран в колектора, то може да е натрупан преди изолирането на ЕГРа.

---------офф\

Един колега така се оплакваше от невървене на колата и се оказа, че колектора му е бил така затиснат, че било останал просвет колкото да влезе отвертка.

Та ако в ниските върви, а после забива си огледай маркучите около Н75. Може и самия клапан (н75) да е заминал или задръстен. Може да пробваш как е хода на актуатора. Не знам дали от много каране в ниските, може да запече някак уейстегейта и после да не иска да се отвори когато трябва...

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moже наистина да е от преди да се изолира ЕРГто да е тоя нагар.А как разбрах-разглобих го и има сложена метална пластина до гарнитурата :gruebel:

А от това което се виждаше в колектора саждите си бяха доста и май ще се сваля.

Тоя клапан ако е запушен може ли да го почистя с нещо?

актуатора-това трябва да е един клапан отдолу на турбината?раздвижих го одеве-как трябва да е хода по принцип

уейстегейта и актуатора тва едно и също ли е или не :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам питаш за почистване на Н75. В дизел форума имаше една тема в която в която с картинки е показано как такъв клапан е разглобен и почистен. Не знам колко ефективно и трайно е това. Попадал съм и на мнения, че може да се почисти през дупките с вд40 или спирачна течност. Не мога да кажа дали това може да скапе нещо в клапана и доколко е ефективно. Огледай и/или смени маркучите които влизат в клапана. Ако някой от тях пропуска е проблем, дори самия клапан да работи.

Като проследиш маркуча от н75 към турбината, ще видиш че влиза в един цилиндър, на който от другата страна излиза метално рамо отварящо уейстгейта. Това е актуатора. Самият уейстгейт е тапа в топлата част на турбината, която изпуска част от изгорелите газове направо в генерацията, когато не е необходимо същите да минават през перката за да създават надув. Актуатора отваря тапата при нужда.

Закачвал ли си я на вагком да се види какви стойности дава турбината и дали наистина проблема е в пренадуване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,за Н75 става въпрос :(

На вагком не съм я закачал,но май е по добре да я закача и да видим какво е положението и след това да предприемам нещо.

Но за начало ще почистя колектора от мизерията,имаше една тема как се сваля ама не мога да я открия нещо-тука от форума.

Ще видя дали стои още катализатора и евентуално да го махна,може и той да дави колата :hilezh:

Ако може да ме светнеш как се маха изп.колектор-смисъл някъв ред да не разкачам напосоки всичко ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го правил и не мога да те ориентирам. Виж дали това помага - http://www.neoriginal.ru/cat/audi/part/u/0/mod/54/kat/150/year/1994/grp/1/idcnt/54/subgrp/12562 .

Или тук http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=89092 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей тая тема втората се убих снощи да я търся :hilezh: заради снимките главно

Одеве разкарах катализатора-оказа се 4е си беше там и заварих тръба.Като че ли няма разлика в шума на двигателя,но май се стресна повече колата :)

Тея дни ще почистя и колекторите и може и кулера+тръбите

И ся се оказа че ми избива масло от гарнитурата на стойката на масл.филтар :respekt: за там идеи освен да я сменя нещо особено?

Благодаря за полезните отговори! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...