Jump to content

Проблеми с една консерва


Recommended Posts

Колеги, много се извинявам, за тази тема, ама колегите от ТОЙОТА форума са абсолютни нещастници.

Малко история: Както на някой от вас е известно, отскоро като втора кола в семейството ползвам ТОЙОТА Старлет. Стара, смотана консерва, взета с едничката идея да ме вози до новата ми работа и обратно, средно 30км на ден. За всичко останало си имаме АУДИ!

Та откакто съм я взел, не излизам от сервиза, нещо, което с Ауди-то не ми се е случвало до момента, да чукна на дърво.

Темата е за хора, които разбират от двигатели с вътр.горене, защото не знам, дали тази джаджа я има и в моделите на АУДИ. Проблема е, че днес открих теч на вода, и след ходене в сервиза установихме с моя човек там, че идва от един изгнил, прогнил щуцер трипътник, на задната страна на блока.

Двигателя е на ТОЙОТА с код 2E-FE. Колата определено само пали на бензин, след това основно се движим на газ. Газовата уредба е ЛОВАТО, ако това има значение. Автоматично прехвърля на газ след 2000 оборота.

След установяването на теча от двигателя, въпросния щуцер, и с оглед на ограниченото ни време, най-лесното, което можех да направя е да отстраним пускащата вода тръбичка, и да донатикаме маркуча навътре за да спрем теча. До тук добре, но след обстоен преглед установихме, че въпросното маркуче отива,по-точно връща водата в системата от всмукателния колектор на под инжекцията. Въпросната инжекция е EFI. Затапихме по български маркучето, и за момента се движа цял ден, без да имам наблюдения от някакви смущения по работата на двигателя, и на бензин и на газ, което си е обичайно за въпросната консервичка.

Единственото,което ми направи впечатление, беше, че останаха доста високи оборотите, когато се движим на ГАЗ. Според мен, обаче, няма значение това, щото и термостата не е на тази верига и към изпарителя отива съвсем друг маркуч. След завиване на болтченцето на изпарителя оборотите се намалиха.

Кардиналния ми въпрос е мога ли да карам според вас така, проблем ли е да не има изход от топлата вода на колектора, обратно към системата.

Ако това все пак е голям проблем за нормалната работа на двигателя, ще ми увеличи разхода на гориво или ще се прецака в последствие нещо друго по двигателя, моля да измислим как професионално да решим проблема!!!!

Прикачвам и снимки,схеми на въпросните елементи, които бях постнал и във форума на Тойота, но не получих там желаните от мен отговори!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера защо пускаш теми а направо не питаш на лични ще ти отговоря веднага.

Първо двигателя е 2Е-Е а не 2E-FE (такъв несъществува при Тойота)

А оборотите са ти високи защото за разлика от Ауди от тези години които имат едни така наречени "стъпкови мотори" (а те всъщност не са такива) ускорения празен ход при студен двигател се осъществява чрез простичък биметален механизъм подобен на термостата на водата.

Като си премахнал водата биметала откъде да разбере че колата е стоплила и е време да се затвори и респективно да получиш нормалните ти обороти на празен ход.

Нищо няма да прецакаш по мотора но ще ти скочи разхода значително.

Казах ти че мотора е безумно прост, просто нямам възможност в момента да ровя по моята да ти го сваля този тройники да ти го пратя и ндявам се веднъж завинаги да се решат проблемите при теб.

П.С: Пак ти казах че си губиш времето в Тойота форума.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, до тук добре, сега какво трябва да правя, да търся такъв щуцер, да ходя на стругар, да си карам така затапен, или какво,

Така както е обяснено, най-вероятно ще имам или проблем с разхода на гориво, или сутрин на студен двигател, както съм намалил ръчно оборотите и днес на загрят двигател си бяха добре ще имам много ядове?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще видя да ти сваля моя ако е наличен.

Сутринта може и да не са ти наред оборотите докато загрее мотора защото си скопил всичко по системата (настройката на АГУ-то) заради отворения "байпас" на дросела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата явно разбира от темата-Ще помогне няма да се намесваме ;) п.п. и аз преди мн години имах Пасат с биметален смукач та все го барниках за донастройки кхаха Успех ;):flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е че тези биметали работят отлично и на сегашната ми Тойота съм със същия и оборотите са перфектни и на бензин и на газ ( а тя е с обикновенна газова уредба).

Погледнах и как изглеждат нещата по мотора,и за съжаление и двата тройника са малко гадни. Т.е. този който излиза от главата ми се вижда че или е запресован или е на резба :hilezh: , другия пък идва от една дебела тръба свършваща в помпата и там съединението към помпата изглежда някакво странно. Това от бърз оглед, ако имаш мерак можеш и да дойдеш да пробваме да го свалим (но и моя има много лош външен вид точно както казваш ти прогнил вид).

Най-простото решение си остава да боднеш още два тройника на линията на водата на изпарителя например и да ги доведеш до биметала. Там дебита е доста малък и няма да ти обърка работата на изпарителя или парното.

Така като гледам този който е на главата е подаваща вода а другия който е на тръбата към помпата е връщащата вода. Единия ти е здрав просто трябва да захванеш отнякъде подаваща вода и нещата ще си идат по местата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях, че съм пуснал две теми, за които се извинявам, но не знам как да изтрия едната!

Да, моята логика доведе до същия извод. Този маркуч със сигурност връща водата от колектора в системата, защото първо го отстранихме и оставихме отпушен, като запалих видях, че от него върви вода със добър дебит.

Идеята ми е да взема някакъв тройник от газаджиите примерно, имаме такъв магазин във Велико Търново и да го заработя няколко см. по назад по дебелия маркуч. Виждам по него, че около 30см нататък има още един тройник, който с дебел маркуч отива към Изпарителя на газовата уредба.

Мислите ли, че по този начин ще реша този неприятен проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно.

Действай като пак казвам този който излиза от главата за теб е подаваща вода, вземия с един тройник от изпарителя и ще си решиш проблема.

Само затапи стабилно онзи тройник който ти е направил проблема за да не протече в неподходящ момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледах по-добре и на спокойствие и ще действам точно по този начин!

Онзи тройник просто го затапих, кото дупката от тръбичката я преминах с дебелия маркуч.

Сега идеята ми е да не си играя на водопроводчик и да редя нипели, муфи, редуктори, ами да намеря трипътник с вход и изход на 16мм и отклонение на 6мм. Надявам се при газаджиите да има нещо подобно. Това ще монтирам на около 5см, след началото на дебелия маркуч. Както казах вече, на същия маркуч има подобен тройник но всички страни са му на 16мм. Той води, или прибира вода от изпарителя !

Като го направя, най-вероятно другата събота, ще снимам и ще покажа какво съм свършил. То както върви, до другата събота може да имам и друго за ремонтиране, така, че купона ще е голям!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...