babatonka

Members
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

About babatonka

  • Rank
    User

Друго

  • Kaра
    Audi
  1. Салонът е в добро състояние. Тел.0886546533 Лице за контакт: Мартин Манолов Гр. Пловдив Цена 49 лв
  2. Продавам втора употреба следните авточасти за Ауди а4 б6/б7 Текстилен салон - 40 лв Жабка и кора под волан- 40 лв Казвам се Мартин и съм от Пловдив тел. 0886546533
  3. Здравейте, водоотвеждащата лайсна с какви крепежи я захващате?
  4. Не съм много убеден, но имаше сив цвят и доколкото си спомням характеристиките му бяха 10/30 А , а и имаше 5 броя крачета от които 2 надлъжни и три(които бяха повредени и били някаква контролна верига или нещо подобно)- напречни, а контактът, в който влизаше, се намира под компютъра на колата(като се демонтира компютъра, се открива достъп) и е с червен цвят в най-долния край на кухината, поради което се е и мокрило...
  5. Здравейте, искам да похваля един майстор електричар- младо момче, което успя да ми разреши електрически проблем, който едва не ме остави на пътя и който щеше да ми струва много мотаници и ядове и повече пари със сигурност в някой друг сервиз(макар и да съм фен на ходенето по сервизи вместо при отделни хора. Момчето се казва Пламен Маринов и е популярен в Опелския форум, но се справи и с проблема на моето Ауди. Казва се Пламен Маринов и е от Пловдив. Завършва Техническия Университет в Пловдив, ако това е от значение. Това му е телефонът 0888633760, а това е темата с проблемът, който ми разреши:
  6. Здравейте, да алармирам за един много досаден проблем, който може да ви остави на пътя и споделям проблема колкото да информирам форума за него, толкова и за благодарност и като реклама към човека, който ми го поправи. Автомобилът ми е Ауди А4 Б6 1.9 TDI PD 101 коня. А какъв беше всъщност проблемът: Преди година и нещо някъде се прояви за първи път- както тръгвах от вкъщи след половин километър при потегляне от кръстовище превключвам първа скорост, ускорявам, натискам съединителя за да превключа на втора и колата ми угасна. Въртях на едно място- нищо. Почаках 2-3 минути. Повъртях около 5 секунди и леко мудно двигателят се засили и запали и така 6 месеца- никакъв проблем, докато отново по същия сценарии не се прояви още веднъж. След това имаше още едни 7-8 месеца без да се прояви и дойде време да ходим тази година на море. Единият от дните отново по същия сценарии пак ми угасна колата, но пак не го приех на сериозно. Изкарахме морето, като нъвръщане от Варна до Пловдив за по-кратко решихме да минем през Шумен и Велико Търново, ама нали сме за живописното и интересното... Стигнахме до Велико Търново, където се навечеряхме и към 11 и нещо вечерта решихме да тръгваме за Пловдив, като щяхме да минем през Шипка. На изхода на Велико Търново изведнъж колата се разтресе и при натискане на съединителя угасна. Отново по гореописания сценарий успях да запаля, но вече тук се появи и нещо различно: колата нямаше мощност и започна да бръмчи странно двигателя и да вибрира(сякаш не работеше на всичките си цилиндри). Реших, че ако изфорсирвам колата до по-високи обороти, проблемът ще изчезне(тъй като и във Варна бяхме заредили от една млада верига бензиностанции, нашумели напоследък с по-ниските си цени и реших, че е в горивото...) и той наистина изчезваше, когато карах на високи обороти поне понякога... или поне не се проявяваше толкова очевадно. Като навлязохме в Шипченския проход и изведнъж колата тотално загуби мощност и започнаха да падат оборотите, като аз натиснах газта до долу и се молех да подеме отново и молитвите ми се сбъднаха. Стигнахме до Пловдив без никакъв проблем след това. Пред вкъщи загасих колата, за да разтоварим багажа и после се върнах да я прибера в гаража. Гаражът се намира на 300 м от входа на блока, а колата ми загасна 6 пъти... и всеки път я палех все по-трудно и по-трудно, докато накрая стигнах до гаража и ми трябваха 2 маневри, успях само първата да направя, и втората не успях- колата загасна и не запали повече... Извиках аз едно момче -електричар а и диагностик, към което ще препратя линк в края на писанието ми, което я върза на компютър и след известно въртене успяхме да я запалим. Той предложи за начало да сменим горивния филтър, а ако нещо пак има проблем, тогава да разкачаме помпа в резервоара. Е, проблемът не изчака и на следващия ден като се прибирах от работа веднага след запалване отново на първото кръстовище ми угасна колата и повече не запали. Момчето Пламен установи, след като отвори предпазния капак към помпата, че до нея не достига ток... Отвори под таблото бушоните и релетата и там бяха здрави. Направи някакво връзване с някакъв кабел да подаде ток на помпата и колата запали. След това отворихме капака с бушоните и релетата, който е под Компютъра на колата в двигателния отсег там до стъклото, където са и дренажите явно... и лъсна цялата истина- някакво реле, което отговаря за помпата и нейното изключване след даване на контакт(без запалване) беше с окислени крачета, явно от влизането на вода. Очевидно дренажите не са добре направени и там е влизало малко водичка, която с течение на времето е направила белята. Проблемът беше ясен. Момчето беше много внимателно когато сваляше корите и не ме хвърли да сменям скъпи части(помпи, и други подобни), преди да е сто процента сигурен какво е. Платих му повече, отколкото ми поиска, защото съм му благодарен, хем че ми реши проблема, хем че се отзова в Петък в късния следобяд, хем че внимаваше с пластмасариите по колата. Това е човекът :
  7. Ей, заяждате се за детайли и дребни неща, като за това аз съм основно виновен, де. Слагайте дневни светлини или допълнително модули, като, ако е на дългите(както според американското законодателство може, но не и според европейските закони) , поне редуцирайте силата на светене от опциите на модула.(все пак да напиша нещо във връзка със заглавието на темата) П.С. Както казах и в предния си пост- не бях дочел закона(Regulation 48 на икономическата комисия на ООН), в който се обяснява, че не може да светят едновременно и габаритни и дневни светлини, но никъде не съществува уточнение дали може една лампа(диоди) да изпълняват функцията и на дневна светлина и на габарит или това да се изпълнява от отделни лампи, поради което и колегата Bobu съвсем основателно ме попита и ми приложи снимка. При новите автомобили(Дачия Логан, Фолксвагените и Аудитата примерно) една и съща лампа изпълнява и двете функции. Предполагам е направено с цел икономия и улеснение.
  8. Така. Да си призная грешката от недочитане! Всъщност изискването е да не работят габаритните светлини, докато работят дневните светлини и обратно, но не видях в действителност забрана да си има физически отделно крушка за габарит и крушка(LED) за дневни светлини (според ECE Regulation 48). В по-новите автомобили явно дневните светлини се използват и за габаритни(като при превключване на габаритни светлина всъщност лампата (LED-а) , която изпълнява функцията на Дневни светлини, преминава в режим на по-слабо светене и така вече изпълнява ролята на габарит.) Явно човекът в клипчето премахва фабричните габаритни светлини на автомобила, защото DRL-а на Филипс, който поставя, може да изпълнява функцията на габарит(т.е. да свети с намален интезитет на светлината). И, ако запази и фабричните си габарити, би нарушил закона да няма дублаж- дневни светлини и отделно фабричните габарити, когато превключи в режим "габарити" или "къси". Както и да е. Малко безсмислен труд кипи в тоя спор. Съмнявам се някой да направи проблем за това.
  9. Bobu, изненадах се. Аз наистина имах предвид, че автомобил, оборудван фабрично с дневни светлини, не трябва да разполага с отделни габаритни светлини. Действително в нормите за оборудване на автомобил с дневни светлини към днешна дата е забранено автомобилът да има отделно физически съществуващи дневна светлина и габаритна светлина. Просто дневната светлина играе роля на габаритна светлина, работейки с намалена сила на светлината, когато се включи съответния режим от лостчето или когато са пуснати късите светлини(справка- Дачия, Фолксваген дори с халогенните дневни светлини(т.е. с халогенна крушка) и Ауди, Мерцедес, БМВ, които пък имат LED дневни светлини). Очевидно към момента, в който А4 B7 се е произвеждал, не е имало конкретна нормативна база. Eто и как трябва да бъдат инсталирани правилно(поне според мен и според човека в клипчето) дневни светлини на Филипс, ако ги слагате допълнително- (моментът, в който се махат габаритните крушки, за да се спази законът- 4:33).
  10. Напротив! Всички автомобили, които имат дневни светлини, нямат габаритни светлини, а дневните светлини играят ролята на габарити, като намалят интензитета си на светене.
  11. Колегата под твоя пост ти е отговорил. Плюс това аз имам предвид точно един определен модел двигател помпа-дюза- 1.9 TDI. Защото всички във форума, а и извън него знаят, че наследникът му- 2.0 tdi помпа-дюза има пословичен проблем с пукането на глави. Трето- помпа-дюзата все още се използва като технология и от Мерцедес и от други големи производители на МПС-та в сферата на тежкотоварните автомобили, защото помпа-дюзата не е по-здрава, но е значително по-лесна за демонтиране и подмяна в сравнение, ако трябва да бъде демонтирана ГНП(каквато е нужна за всеки останал вид дизелови двигатели) на един 7-10 литров дизелов агрегат, наврян някъде под кабината на камиона, а и при дефектиране на една помпа-дюза, ще можеш душмански да се прибереш и с работещи останали помпа-дюзи, докато дефектира ли ти ГНП-то, ще трябва да вземаш уроци от работниците на най-древната професия.
  12. Прекрасно, бих казал. А ти какво караш? W12 FSI Phaeton или Москвич 2104 с двигател 1.5 L? Сега по темата. Тази "бомба"- дюза, както се изказа колегата отгоре, е един от най-надеждните двигатели в на VAG групата и не само най-надежден, но и като цяло в най-добро съотношение издръжливост-динамика- икономия. Да, демферният маховик е консуматив и то не евтин, но ако колата се вземе с относително запазен такъв(попринцип животът му е колкото този на съединителя), трае доста време. Помпа-дюза елементът е с доста солидна цена в цялост(ако трябва да се закупува от магазина на Ауди, но целият елемент да не кажа почти никога не се разваля, а само разпръсквачът, който е от порядъка на около 150 лв. Трето- двигателят 1.9 tdi PD 101к.с. наистина е по-слаб от 131 коньовата версия, но все още разполага с 250 NM максимален въртящ момент при под 2000 оборота и с ускорение за 12 секунди от 0-100 км/ч. Данъкът(около 30 лв за 101к.с.) обаче е спестяване на 200 лв в полза на 101-коньовия спрямо 131 коньовия вариант(според зависи града, в който живееш). Не на последно място - разход около 8 /100 в градски условия и около 5/100 извънградско. Всичко това за купе, тежащо 1400 кг близо. Според мен това са прекрасни показатели. (Да прибавим, че няма и филтър за твърди частици- DPF, което си е огромен плюс в случая.) Поддръжката и смяната на консумативи не са сред най-евтините, но в крайна сметка колата е модел до 2004 г., луксозна, приятна за каране и сигурна, поради което и не е с най-нискоструващото обслужване. Затова пък има и по-бюджетни марки автомобили .
  13. Ок. Благодаря много за предположенията и съветите.
  14. Попринцип засилва оборотите, но чак да бучи - не. Но дори и при най-засилени обороти достига до около 30 % от мощността, която има в сравнение , когато пусна на вътрешна рециркулация. Иначе нещо, което пропуснах да спомена- стъклата се запотяват като луди и е изключително трудно да ги отпотявам. Сякаш е почти сигурно накъде отива работата, но ми звучи чак невероятно.
  15. Не като да не ми мина през възможните причини и филтъра, но той е на едва 4 месеца(да, вярно, че карам предимно градско и преминавам и през прашна чакълеста местност). Благодаря много за отговорите.