Колега, обикновенно сигнала за зумера идва от двойка транзистори, звуков генератор и още един транзистор, който работи в ключов режим, пускащ захранване за звуковия генератор, който се оправлява от чипа на платката. Обикновенно трите транзистора са с един и същ номер и в случая, не е проблем да бъдат заменени с други подобни. Двата транзистора, които стоят един до друг, не съм обърнал внимание, дали са с един и същ номер, но тези дни ще проверя как са на моята платка и ще пиша отново. А за постоянен плюс и минус на таблото, не съм гледал, но ще обърна и на това внимание. Но дотогава, се опитай да си смениш транзисторите и поне да си накараш платката да работи като оригинална. Сега и да попитам за моят проблем. При мен също съществуваше изгорял зумер, същата кола, но платката ми е като на примера в началото на темата. Смених зумера и той заработи. Но се оказа, че и дори да са затворени вратите и ключа да е на контакт, и като е запалена колата - винаги свири. Т.е. включени ли са светлените и/или СД-то винаги свири. Прегледах изводите на буксата и когато е отворена вратата - идва плюс, когато светна габаритите идва плюс, когато е мушнат ключа - идва плюс и когато е включено СД-то идава плюс. Това са 4 сигнала, които според мен си работят идеално. Но на буксата има 8 кабелчета и другите 4 не ги зная за какво са и какви сгнали трябва да ма на тях. Предполагам един е за маслото, един за прегряване на колата, един за липса на генерирано напрежение от генератора. И на едното не зная какво трябва да има. И основният ми въпрос е - някой може ли да ме насочи към изводите на тези букси и на кой пин какво идва или трябва да идва. благодаря предварително.