Jump to content

SkodaSDi

Members
  • Мнения

    6
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    B5 AFN, B5 ACK

Персонална информация

  • Пол
    Мъж
  • Локация
    София

Последни посетители

440 профилни разглеждания

SkodaSDi's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Привет отново, колеги! След известно време лутане с търсенето на ABS с буква M, стигнах до... никъде. Така и не намерих дори една бройка. Известно време бях отделил да поправя други по-належащи проблеми. През това време си карах с ABS с буква P, който е за предно - не работеше системата, но поне имах спирачки и не задържаше нито едно колело. И така до миналата седмица, когато след работа реших да се "разсея" малко с разглеждането на стария ABS и на буксата за ABS, която е на колата. Грешката, която се прочиташе на диагностика, беше за заден десен ABS датчик, което е странно, защото точно до преди да се развали старият ABS не съм имал никакъв проблем или сигнализация за въпросния датчик. Проверявах кабелите на въпросния датчик под задната седалка и до отпред на главната букса за ABS-a, всичко си беше точно. Нещо друго обаче ми направи впечатление - сравних мъжките крачета на ABS-ите (8E0 614 111 M и P) и бяха абсолютно 1:1. На буксата на колата се загледах че липсва пин номер 3. Изнамерих документацията за Bosch 5.3 и стана ясно, че ABS-ите, които са за предно с EDL (без ESP), разчитат на пин 1 и пин 3 за сигнала от задно дясно колело. Тези, които са за quattro, разчитат на пин 1 и пин 2. Съответно буксата на колата има женски на пин 1 и пин 2. И изведнъж просветление - грешката + пиновете -> грешката идва от разликата в пиновете. Та направих мост между пин 2 и 3 и грешката изчезна и ABS-ът заработи. Вече няколкостотин километра карам и не съм се натъкнал на проблем със спирачната система (това ми бяха опасенията в началото преди да пробвам тоя хак). Доволен съм, че вече имам ABS, макар и от предно. Това е от мен, пожелавам ви успех във всяко едно начинание!
  2. По-скоро беше механичен проблем в стария ABS. Най-странното е, че явно някой преди мен е пипал, защото механичният блок е с буква M, а ел. блока отговаряше на буква А (по спомен), това го видях след като го свалих. Нямаше намиране нито М, нито N, за съжаление. Иначе трябваше още да стои колата в сервиза, което не ми допадна като идея. Иначе скоро мисля да го отворя тоя стария и да разгледам каква е структурата. Но съм чувал, че май механичните проблеми нямат оправия.
  3. Все още не съм, колега. Веднъж сменях само механичния блок с такъв, който е буква P накрая, но пак 2 от колелата бяха блокирали. След това взех друг цял ABS, отновно буква P, но явно той пък е с проблем в електрониката, че показва грешка за заден десен датчик на ABS (гривната), а преди това нямаше такава грешка. Проверих инсталацията от под задната седалка до отпред, всичко е точно. Сега съм с този буква P, но си свети грешката. Смених спирачни пътища, спирачна течност и казанчето за течността. Така и не успях да намеря ABS, който да завършва на буква M. Прозвъних поне стотина обяви за A4 на части, A6, Пасат и т.н. В момента поне върви и спира. Засега съм го оставил на по-заден план. Имаше и други неща за правене и се занимавах основно с тях.
  4. Колата в момента е в сервиза и нямам възможност да го снимам по-добре. На тази снимка се виждат двата номера 8E0 614 111M, 0 265 220 441. Днес вероятно ще ходя до там и ще снимам допълнително.
  5. Здравейте, колеги, Историята е от преди няколко дни, когато имаше сняг из София. При тръгване с малко повече газ, колата поднесе и усетих как все едно някой ми натиска спирачката, учудих се какво се случва, но не спрях веднага, а след 50 метра. По инерция направо си спираше сама. Когато спрях, нямаше мърдане - все едно се опитвах да тръгна на натиснати спирачки. Първата идея е за замръзнали жила на ръчната - раздвижих механизмите отзад на апаратите, но пак няма тръгване. При опит да потегля се усещаше, че и четирите колела са блокирали. Не е имала грешки, свързани с ABS, няма ESP, ASR. Доколкото прочетох, има EDL (Electronic Differential Lock), който играе ролята на Traction control, само че натиска спирачката на колелото, което губи сцепление. В моя случай мисля, че и четирите гуми бяха загубили сцепление. След час и нещо вече бяха отпуснали спирачките и се прибрах само използвайки ръчна спирачка. В момента колата е в сервиза, майстора беше свалил спирачната помпа, понеже уж беше от нея , но не бяха отпуснали колелата след това. След това отпусна спирачния път на едно от колелата от самия ABS и апаратът освободи. За момента насоката е ABS помпата, която за мой късмет се намира изключително трудно. Номерът е 8E0 614 111M, колата е 2.8 30v quattro, седан. Всички идеи са добре дошли. Ако пък на някого му се намира такъв модул с този номер, още по-добре. Поздрави и хубав ден!
  6. Здравейте, колеги! Честит празник! Съжалявам, че съживявам толкова стара тема. В момента на моята A4-ка B5 2.8 30V (ACK) това нещо го чувам често при студен старт. Понякога е по-силно изразено, понякога се чува доста по-тихо. Наскоро сменях маслото с 10W40, но мисля скоро да пробвам 5W40. Ако някой може да сподели нещо повече относно това, което колегата е споменал по-горе, ще бъда благодарен.
×
×
  • Create New...