Здравейте колеги,
От доста време карам Ауди, дори смених няколко, но е факт, че не следя отблизо форума. Предполагам че просто нямам проблеми и не ми се налага да търся вашата помощ. Попадна ми обаче тази тема, а тя много ме вълнува, тъй като окачването на моята В6-ца ми е много странно.
Още когато взех колата преди близо 2 години ми направи странно впечатление със стойка и возия. Имал съм доста коли, но такава комбинация до сега не бях срещал. Очевидно колата беше доста ниско свалена. Предните колела изпълваха изцяло арките и можех да вкарам само кутрето си между гумата и калника. Отзад беше още по страшно – нямаше никакво разстояние между гумата и калника и буквално дори не можеше да се измери. Помислих, че може би окачването е някакъв тип спортно, но като я подкарах веднага ми направи впечатление, че возията е много мека. Тъкмо слизах от предишната ми А6-ца С6 Avant и бях свикнал на добро возене и очаквах А4-та едва ли не да е каруца. Но нещата изобщо не бяха така. Дори сравнено с runflat гумите на 6-цата А4-та ми вози класи отгоре.
Веднага се усъмних в амортисьорите и правилно ги смених с нови SACHS. Колата се повдигна с малко и стана по-добре за каране. Сега вече отпред има място за 2 пръста, а отзад влизат един и половина. И въпреки това продължава да е много ниска и всяка по-голяма неравност на пътя е заплаха, а бордюрите са непреодолимо препядствие. Научих се да се съобразявам стращшно много, тъй като колата опира буквално във всичко по-високо от 2см от земята. Това е снимка в момента:
Прочетох темата от самото начало и много се зарадвах на споделената точна информация как да разбера типа окачване, което имам и защо хем е ниска, хем е комфортна. Ако трябва с една дума да опиша возията, то бих определил цялата кола като „мека”. Това са и впечатленията на хора с опит и сервизи, които са я карали.
И днес погледнах под седалката като чаквах да открия тип по-спортно окачване. Представете си изумението ми като открих на табелата, че колата е с окачване тип 1BA – тоест стандартно и високо. Това обяснява мекото возене до някъде, но в никакъв случай и ниския клиренс на колата. Снимна на табелата:
Та въпросът ми е възможно ли е това да се дължи вече само на пружините? Незнам дали са сменяни с по-къси или рязани или нещо друго. Общо взето желанитето ми е да не я вдигам прекалено много, но да втвърдя малко возията за да не е толкова „мека” цялата кола и да не се притеснявам от неравните пътища и малки бордюри.
Извинявам се за супер дългия пост, но исках да ви обясня достатъчно изчепателно случая ми и ще се радвам да чуя мнението ви.
P.S. А4 B6 Avant 1,9TDI AWX с предно