Jump to content

Vag - Com fault: 17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached


foxy-the infant prodigy

Recommended Posts

Здравейте,

днес при скан с Vag - Com излязоха няколко грешки, но тази ми е по-притеснителна:

17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached

Погледнах в http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17916/P1508/005384 относно грешката и изписва за задръстен въздушен филтър или Air Intake (Предполагам дросел / дебитомер). Имам лошото чувство, че проблема не е въздушния филтър (сменян преди около 4000 км), а касае въпросния дросел / дебитомер.

Питането е какво се прави оттук нататък - чисти, ремонтира, купува се нов???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, дай малко по-подробни указания за местоположението на въпросното стъпково моторче - в кутията на фитъра ли се намира както при 80тките???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мне, стъпковия мотор се намира в самия дросел и не съм чувал да се чисти. Принципно там цялата електроника със все стъпковия мотор е херметически затворена и няма от какво да се зацапа а ресурса на самото моторче според мен ще стигне за поне 100 години напред. Ако има някакъв проблем там това ще са пистите на потенциометрите а там оправия освен нов дросел няма. Трябваше да запишеш и другите грешки, има голяма вероятност да има взаимосвързани грешки и да ти помогнем повече с диагностиката. Някакви проблеми по работата на мотора има ли? Всъщност с кой точно мотор 1.8 си? С механична или електронна газ?

ПС: В широк смисъл Air Intake са всички тръби от предната решетка през филтъра до главата. Тоест пътя на въздуха. В по-тесен е всмукателния колектор.

Редактирано от Todir
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми дава същата грешка само че в кобминация и с ето тази:

-Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

Мисля че са пряко свързани двете грешки с дебитомера.Или се лъжа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно да. Изключи дебитомера и покарай малко, ако остане само грешката за дебитомера там е драмата, ако пак са 2-те потърси дали няма някой спукан маркуч или вакум от където взима непремерен въздух. Грешките intermittent ли са или постоянни? Виж в meas. blocks в каналите каква стойност дава дебитомера на 2-ри канал 4-то поле и engine load във 2-ро поле. Ако стойностите са по-ниски от нормалните вероярно смуче въздух от някъде. Виж и канали 5 и 6, там са стойностите за контрола на празния ход. И в двете 2-рото поле е регулация на празния ход. Гледай на запален мотор и провери какво се случва като пуснеш консуматори - фарове, клима и квот се сетиш друго.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да запишеш и другите грешки, има голяма вероятност да има взаимосвързани грешки и да ти помогнем повече с диагностиката. Някакви проблеми по работата на мотора има ли?

Другите грешки касаят централното заключване (има тема) и една изтрита за датчика на температурата.... По работата на мотора нямам кой знае какви забележки - може би е една идея по-муден, но нямам много голяма база за сравнение, т.к. до ония ден бях със силно приплъзващ съединител....има и много леко завишен разход, но предолагам се дължи на застудялото време...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази за температурния датчик може да има връзка, трябва да се види защо я записва.

Изтрих я и втори път не я е записвал...колата в момента е в бокса за смяна на термостат и евентуално въпросния датчик. Как да разберая защо я е записал???

Едит: номера на грешката е 01039 - Coolant temperature sensor (G2) - 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Редактирано от foxy-the infant prodigy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами майсторите тогава ще видят. Единия вариант е да е издухан датчика и да дава грешни сигнали от там мотора да бърка смесите и примерно да си мисли, че е студен и да блъска много бензин а всъщност да е загрял и от там да идва грешката за празния ход. Друг вариант е термостата да е блокирал и мотора наистина да не загрява и за това компютъра да си мисли, че датчика е сдал багажа. Ако имаш термометър с който можеш да премериш темературата на мотора и да сравниш с показанията на датчика лесно ще се разбере. Ако нямаш тогава може да се премери съпротивлението на датчика при стайна температура и при 100С и да се сравни с нормите. Нормите се взимат примерно от аутодата или елса. Но ако имаш друг датчик„ за който знаеш, че работи„ за тест най-лесно става с проба и грешка. Слага се друг датчик и се гледа какво показва. Ако стойностите са същите като стария значи термостата е за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакам да взема колата от бокса довечера и утре привечер ще пусна една диагностика да видя след смяната на термостата как ще са нещата - според майстора това е дефектиралата част. Странно защо аз клоня към датчика....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакам да взема колата от бокса довечера и утре привечер ще пусна една диагностика да видя след смяната на термостата как ще са нещата - според майстора това е дефектиралата част. Странно защо аз клоня към датчика....

Така...след смяната термостата има някакво подобрение - колата загрява доста бързо до 90 гр докато е в движение, но паднат ли оборотите (спиране на светофар за по-дълго време или престой за не повече от 2-3 мминути я връщат обратно на 60 гр, след което сагата започва отначало....температурате пада и се вдига доста бързо....явно ще сменям и датчика (G2)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Пак ъпвам темата с надеждата, че някой може да каже все пак какъв е проблема. Снощи се борих и адаптирах дроселовата клапа,но грешката продължава да си стои и се изтрива само за секунда.

Драмата в момента е , че смятам, че има проблем който с времето се задълбочава и вече изключително много ме дразни, а неспособността да открия какво го причинява вече ме докарва да тиха лудост :wall:

И преди ми е правило впечатление, че от време на време двигателя претриса, но се случваше изключително рядко и едва доловимо и не ми е правило кой знае какво впечатление. В момента обаче вече претриса значително по-често и при оборотите се отчита спад или повишение с точно 40 оборота / мин. и нито един повече според показанията на Ваг-Ком. Всичко се случва за секунда и се връщат обратно в норма, а тенденцията е, че се появява по-често когато колата е загряла. При пускането на климата съвсем отиват нещата към по-зле и става още по-осезаемо.

Много ще се радвам някой да сподели ако е решил проблема или има идея как да действам,т.к прочетох всички теми, които са тагнати с въпросната грешка и единственото, което имаше като предложения освен почистване и адаптация на дросела беше за маркучите на картерната вентилация.... :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би трябва да се провери и регулатора на налягането на бензина. Ако има по-високо налягане може това да е причината. Майсторите четоха ли живи данни от инжекциона? Може там да изскочи някой проблем. Какви са инжекторните времена на празен ход, стойности на дебитомера, положение на дросел клапа, текуща регулация и показания на ламбда сонда?

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би трябва да се провери и регулатора на налягането на бензина. Ако има по-високо налягане може това да е причината. Майсторите четоха ли живи данни от инжекциона? Може там да изскочи някой проблем. Какви са инжекторните времена на празен ход, стойности на дебитомера, положение на дросел клапа, текуща регулация и показания на ламбда сонда?

Показанията на Ваг-кома ги четох аз,обаче нямам идея кое е в норма и кое не е. Ако имаш инфо за оптималните стойности може ли да ми ги дадеш за да сравним с тези, които са при мен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Използвай стойностите за АДР от този файл http://audibg.com/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=85914

Много ти благодаря за файла,пуснах диагностика и в червено са стойностите, които се показват при мен на загрял двигател на място. Май ще се окаже,че наистина има някакъв проблем с ламбда сондата. Извадих един списък с възможни проблеми и техните решенияи и ще съм благодарна ако дадеш мнение.

Motronicdiag.doc

faults&problems.doc

Как всъщност се проверяват базовите настройки на дебитмера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да запушиш маркуча на одушника на резервоара (N80), но без да го изключваш

И като го запуша? В смисъл какво трябва да гледам / стане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти благодаря за файла,пуснах диагностика и в червено са стойностите, които се показват при мен на загрял двигател на място. Май ще се окаже,че наистина има някакъв проблем с ламбда сондата. Извадих един списък с възможни проблеми и техните решенияи и ще съм благодарна ако дадеш мнение.

Motronicdiag.doc

faults&problems.doc

Как всъщност се проверяват базовите настройки на дебитмера?

Дросел клапата почиствала ли си я? При един колега показваше над 7 градуса и като я изчисти се върна в норма.

Оборотите и инжекторното време са в норми.

Това което не мога да си обясня е ъгъла на запалването защо е 9 градуса :gruebel:

Дебиломера няма настройки. На 5-ти канал 4-то полое трябва да е около 3 г/с на празен ход и 100г/с над 6к оборота с мръсна газ на 2-ра скорост примерно. Там виж и 3-то поле което е idling speed control дали е в норми +-10%. Прочети и обяснението може да ти даде някаква идея.

Виж и 6-ти канал стойностите как са, щом записва тази грешка там някъде трябва да има нещо не в норма. 4-та, 5-та, и 6-та група са ти управлението на празния ход. На 7-ми канал можеш да пуснеш ваг-скопе да рисува графика на волтажа на ламбдата 2-ро поле. Трябва да рисува хубава синусоида без да се задържа горе или долу и трябва да прави над 30 пика в минута.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, мерси за разяснението :respekt: ...другата седмица като ми върнат кабела ще поръчкам отново и ще пиша пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

И аз я имам същата грешка,но при мен мотора си работи стабилно и без никакви проблеми.Трябва ли въпреки това да предприема нещо?Грешката я чистя,но пак се появява...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...