Jump to content

Проблем с ускорение и мощност


ReVolver

Recommended Posts

Здравейте, нов съм във форума и т.к. има проблем за който вече известно време немга да намеря решение реших да потърся мнение и на по-опитни колеги от тук.

Карам А6 98 г. с мотор АФБ 2.5 тди. от известно време колата започна да не работи както трябва - по-ниска помщост и тромава работа на мотора а и доста шумна. закарях на сервиз и от там ми казаха ,че са заминали повдигачи и кубилици. Както и да е здрав ремонт но ги смених всичките. Сега колата работи мн тихо и спокойно , но проблема с мощността се задълбочи. Преди като влезеше в обороти около 1500 -1600 дръпваше доста и поддържаше темпото до около 2500 борота където ставаше като чист дизел ( без турбо) , а сега се слуша че свисти турбото но няма този рязък старт в тия обороти. освен това на 5 и 6 скорост е доста потромава от както беше преди смяна на тия части. правих тест с РС който показа занижени стойности на дебитомер и пикове в стойността на турбото , като то задминава с около 100 единици исканите стойности и все едно се изключва за около 2-3 сек. и след това пак прави пикова стойност над исканата и пак се изкл. и така поне докато не започна да минавам 2500 оборота. след тях стойностите се оеднаквяват. а тези на дебитомера спадат. ВИкам айде и дебитомер за смяна и реших да пробвам и него , разкачих му буксата и пак на РС да замеря турбото. Резултатът беше ,че турбото пак правеше същите неща а колата не вървеше вообще по различно от както бе закачен дебитомера, което ме навежда на мисълта , че не е проблема в него. и в сервиза са вдигнали ръце вече и аз страшно се дразня защото неможем да локализираме проблема :steinigung::wall: :wall: . Моля ако някой може да помогне с мнение или е имал подобен проблем да пише. :flehan: :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз имах подобен проблем точно преди да си продам Аудито (даже се насра пред клиент тоално)и при мен се оказа запекла геометрия на турбото от 12 лопатки (толко май бяха)сработваха само три ,другите направо бяха се заварили за корпуса.

Свали го не е кой знае колко сложно,разцепи го и го почисти.При мен го направи точно края на зимата,предполагам се спича от бавното каране ли що ли през този сезон.Преди това и аз смених дебитомера ,а уж беше пак с някакви 100 единици разликата в стойностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворихме я днес и наисти на се оказа геометрията, имаше доста нагара и не движеше плавно. Обаче за мое най-голямо съжаление установихме , че вентилаторчето или както там се нарича е доста изядено по неясно за мен причини. иначе няма луфт по оста или по всмукателната част. Сега искам да попитам дали може да се смени само тая част или трябва да се сменя цялото турбо и какви са опциите. а, освен тях и лопатките са леко изядени. :help:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако след като си го почистил сглобил и сега колата е наред без някакви аномалии по този агрегат карай така докато не се строши някога.Тогава ще решаваш ново или втора ръка да си вземеш.Ако нямаш ядове не набивай излишно пари защото тази кола рано или късно си ги гълта в добри порции,иначе питай по сервизите за ремонт на турбокомпресори. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако след като си го почистил сглобил и сега колата е наред без някакви аномалии по този агрегат карай така докато не се строши някога.Тогава ще решаваш ново или втора ръка да си вземеш.Ако нямаш ядове не набивай излишно пари защото тази кола рано или късно си ги гълта в добри порции,иначе питай по сервизите за ремонт на турбокомпресори. :zustimm:

Благодаря ти за информацията, тая вечер ще я пробвам дали работи както трябва. :flehan:

Иначе за София кой е най-препоръчителен сервиз за ремонт и обслужване на турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбина не ми се е налагало да нося на майстор,а и пак се метнах на бензинки, предполагам ти е ясно защо,но съм чул хубави отзиви от приятели ползвали услугите на риалтурбо сервиз на околовръсното на София. :rolleyes: не е реклама :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата работа си е , няма много промяна освен че се слуша по ясно турбото след прочистването.

Гледам из форума нещо за зацепване на ремъци и центровка, ако някой може да каже какво е нормалното показание при правилна центровка. Аз я мерих с вагком-а и ми показва между 0.оо и +0,4 . Възможно ли е ако сме изместили един зъб напред на ГНП да се усеща толкова сериозно спада на мощността. :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КОлега, при мен на старата ми кола (а4 2,5) също беше изядена едната лопатка на компресора, на студения охлюв, и без да имам луфт по оста. Това най-вече се получава от навлизане на твърди частици от филтъра, а от сервиз, където правих ремонта на турбината ми развиваха теорията, че се връщзли твърди частици от катализаторите :gruebel: - е вярвай ми това не го разбрах, но както и да е. Свалих турбината и за два часа ми смениха всичко, което е вътре с ново (нови лопатки, нова ос и втулки) изчистиха геометрията и го регулираха спрямо клапана управляващ геометрията. Това ми струваше 600 лева с гаранция 6 месеца в Реал Турбо, момчетата са доста отзивчиви, разбират си от работата, като предварително не ги познавах при моя молба ме пуснаха да погледна в сервиза им как извършват ремонта. Така че май си навремил за такава интервенция.

И имай предвид и още нещо, аз пребягнах до тази интервенция, защото колата нямаше леко мощност и това се оказа от изядените лопатки, т.к. не вкарвали достатъчно количество въздух, а и предполагам знаеш, че турбинката се врти с около 100 000 оборота в минута :hilezh:

Редактирано от PAVKATA26
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То вече е ясно че ще трябва да я да се направи диагностика на турбото ама аз все пак да питам като го цепи и почисти после при сглобяването правилно ли зацепи лопатките тоест гривната която е там (едната лопатка управлява другите).Питам защото като я сглобявах моята после почистена ми отне близо 40 мин и помощ от още двама колеги да ги нацеля всичко да е както трябва и да не се разминават. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То вече е ясно че ще трябва да я да се направи диагностика на турбото ама аз все пак да питам като го цепи и почисти после при сглобяването правилно ли зацепи лопатките тоест гривната която е там (едната лопатка управлява другите).Питам защото като я сглобявах моята после почистена ми отне близо 40 мин и помощ от още двама колеги да ги нацеля всичко да е както трябва и да не се разминават. :zustimm:

Чистенето ми отне сигурно 3 часа ама по принцип се постарах доста де, като само половината време ми мина в правилно зацепване на турбото. като загледах с лед фенер всички лопатки се движеха едновеменно и правилно. Иначе това което ще направя сега е да пусна аванс на геометрията за да може да задейства малко по-рано турбото и да може да набере достатъчно въздух за оборотите за да не закъснява, както е сега. Така или иначе временно решение докато събера левро за смяна, че намерих по е-бей за 618 лв ново оригинално (уж)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...