kolu Публикувано 22 Март 2012 Доклад Share Публикувано 22 Март 2012 Колеги,с какво съпротивление е намотката на бобината и какъв е токът и в работно състояние?Да поясня,става въпрос за бобината,която играе ролята на силово реле на стартера и при стартиране подава напрежение към него.До сега при разговори така съм чувал да наричат тази част и затова по този начин формулирам въпроса,ако греша поправете ме. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Persiado Публикувано 22 Март 2012 Доклад Share Публикувано 22 Март 2012 (Редактирано) Колега не съм мерил специално твоят включвател/включвател на бендикса, на стартертера/. Но до сега на различните автомобили съм измерил от 10А до 16А - консумация. На Ауди 80 и 100 - 12А. На Лада - 15А.Това е първоначалният пусков ток. Като сработи леко спада - тоест като придърпа бендикса - намалява на 8А горе долу. Надявам се съм бил полезен. Редактирано 22 Март 2012 от Persiado Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolu Публикувано 22 Март 2012 Автор Доклад Share Публикувано 22 Март 2012 Питам това,защото проблем ми направи стартера преди два дена.Отворих го и имаше счупена една четка от четирите, оправих я,но пак неще да стартира.Наново смъкване и вече обстойна проверка и като пробвах тази бобина неще да си придърпа сърцевината!?И това както при монтирана на стартера,така и разкачена.Тока който дърпа е около 8,5-9А.Питам,защото ми е странно,тока не е малко а не работи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 23 Март 2012 Доклад Share Публикувано 23 Март 2012 (Редактирано) Да не е блокирал механизъма на шалтера? Имай в предвид, че взима "маса" през четките и ротора на стартера. Ако имаш повреда в ротора или четкодържателя му, шалтера (бобината) няма да сработи. Огледай за всеки случай "маса"-та (дебелия кабел) между купето и двигателя. Ако не върти подай директно +12В на шалтера (ВНИМАВАЙ да не си на скорост!!!). Ако пак не щракне и завърти значи проблема е в бобинката, в механизма или четки/ротор. Редактирано 23 Март 2012 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolu Публикувано 23 Март 2012 Автор Доклад Share Публикувано 23 Март 2012 Стартера го пробвам разкачен и работи,върти се.Шалтера също се движи,всъщност това трябва да е вилката,която изхвърля бендикса.Бобината не ще да сработи,нито скачена със стартера,нито разкачена от него.Плюса го подавам на буксата(за кабелна обувка),а минуса на корпус - И в това съм грешил,сега направих проба,но както колегата VBI е написал "...Имай в предвид, че взима "маса" през четките и ротора на стартера...".И проработи.Това не го знаех и съм тръгнал в грешна посока.Явно проблема ми е бил в четкодържателя,понеже имах счупена четка и след "ремонта му" една от четките не лягаше с цялата си повърхност върху колектора на ротора и допускам че тя е причината.Благодаря на отзовалите се колеги и по специално на VBI. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 24 Март 2012 Доклад Share Публикувано 24 Март 2012 Предполагам след смяната на четката вече стартера работи ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolu Публикувано 25 Март 2012 Автор Доклад Share Публикувано 25 Март 2012 Да,всичко е на ред.Незнаех че "минуса" на бобината минава през четките на стартера и от там на маса,а го търсех по корпуса на бобината.По това се бях объркал. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts