Jump to content

Проблем с ESP


orlinbg

Recommended Posts

Здравейте,

имам Audi A6 2500 Avant 2001г. ,когато карам с 100км/ч ми се включва ESP-то. На компютър не пказва грешка. Също така и на 120км/ч се включва но рядко, но на 100км/ч винаги. Ако има връска с проблема сменяно е прено дясно каре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбирам много от диагностика но на трима диагностиц съм я карал, които работят в малки сервизи. Доклкото разбрах от последния, гледа четирите колелета кормилото дали е изправено,двигател и още други. Тий ми каза че грешката се появява в движение и сякаш се трие. Компютара когато се движи колата по бързо се изключва за поголяма сигорност и не позвулява да я засече в движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....сменяно е прено дясно каре....

Веднага след смяната на карето ли се появи проблема? А карето оригинално ли беше? И къде е сменявано? Може да е зацапан(или разместен) датчик или дефектна гривна на карето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата така е докарана от Германия с проблем в карето и не съм я карал много с тракащо каре. Затова не знам дали го имаше този проблем с ЕСП-то преди да ми сменят карето, по вероятно е да го нямаше този проблем защото щеше да ми направи впечатление. Карето не е оригинално, защото не е сменяно в сервиз на Ауди. Аз си мисля че само там продават оригинални части, и не ми се ходеше до Варна за едно каре(аз съм от Търговище). Техника който ми смени карето използва един здрав чук, за да скъса вътрешната зегерка на старото каре, за да го извади.

Защо компютъра не засича грешката ако проблема е от датчика?

Ако е дефектна гривна на карето няма ли да се чува някакъв по различен шум?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и Ради каза, не гледате където трябва. Не може да няма грешки в ABS или ТС(тракшън контрол), ако не работи ESP. Или може би сработва, когато не трябва. Значи трябва калибриране на сензора за ъгъла на волана. А може и да е дефектен този сензор. Според мен не си улучил на диагностик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ESP-то си работи, както и ABS-а. Проблема е че ESP-то се включва без никаква причина точно, когато колата вдигне 100 км/ч. Техника от сервиза гледа точно дали е калибриран волана, доколкото разбирам. Вече колко му е точна неговата преценка, че е наред аз лично не мога да бъда сигурен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж тук

На картинката с номер 10 е обозначен датчика за ъгъл на волана. Ако не е калибриран при по-висока скорост компа почва да мисли, че колата е със завъртян волан и сработва ЕСП-то. Пак питам:потърси ли си по-свестен диагностик?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Защо компютъра не засича грешката ако проблема е от датчика?Ако е дефектна гривна на карето няма ли да се чува някакъв по различен шум...

Ако все пак не отчита грешка, значи всичко си е наред със системата. При разлика дори само един зъб на гривната на карето се отчитат различни обороти на колелата. Това се вижда, като се гледат в реално време стойностите на всички датчици. Не е необходимо да се вдига голяма скорост, за да се види това. Но при по-висока скорост ако се различават е нормално да сработва ESP-то. Нали все пак това му е работата. Все едно колата е в завой и едното колело се върти по-бързо от другото. Ако може погледнете ги тези стойности, ако не - просто изброй зъбите на гривните(и огледай да няма подбитости или пукнатини по тях). Различен шум няма от дефектна гривна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако все пак не отчита грешка, значи всичко си е наред със системата. При разлика дори само един зъб на гривната на карето се отчитат различни обороти на колелата. Това се вижда, като се гледат в реално време стойностите на всички датчици. Не е необходимо да се вдига голяма скорост, за да се види това. Но при по-висока скорост ако се различават е нормално да сработва ESP-то. Нали все пак това му е работата. Все едно колата е в завой и едното колело се върти по-бързо от другото. Ако може погледнете ги тези стойности, ако не - просто изброй зъбите на гривните(и огледай да няма подбитости или пукнатини по тях). Различен шум няма от дефектна гривна.

Това за гривните ще го проверя. За подобри диагностици в Търговище не се сещам от тези при които съм ходил. Говореха ми за добър майстор в Шумен, но най добре да се ходи във Варна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колата придърпва когато се включва ЕСП-то без видима причина.

Да, същото нещо го има и при мен. Като отпусна педала на газта и се оправя. Забелязвам го като сменям предавките между 5-та и 6-та и не съм на по-високи обороти. Не знам дали оборотите имат нещо общо или е някаква случайност.

Записани грешки няма.

Гледам да не му обръщам внимание. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...