Митко Атанасов Публикувано 30 Март 2013 Доклад Share Публикувано 30 Март 2013 Колеги, проблема е следния: при закупуване на автомобила (NM двигател) имах показания за температурата на антифриза, но се прецака буксата на датчика дето е до термостата(беше се яко окислила и прекъснала кабелчетата от обувките).Самият датчик има три пина, а буксата е за 4етири.След дълго търсене намерих здрава същата букса с около 10 тина сантиметра кабелчетата от нея.Викам си детска работа, връзвам трите кабелчета по цветове(отговарят точно на тези на колата), включвам буксата и имам постоянно показание на уреда от 120 градуса.Викам си споко, сигурно и датчика е за смяна, взех от колегата more същия датчик слагам го включвам буксата и нищо, стрелката на уреда не мръдна въобще, въпреки че двигателя загря и чак включи вентилатора на радиатора.Пробвал съм с моя датчик и друго табло-пак 120 градуса постоянно.В шлалка на кабелчетата до буксата има четвърто кабелче което върви с вече вързаните три, само че на буксата няма четвърто кабелче, нито пък четвърти пин на датчика.МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ, ако някой знае къде се връзва въпросното четвърто кабелче, вероятно към някое от останалите три, но не смея да налучквам към кое.Сигурен съм, че щом Германеца го е сложил там значи трябва да се върже някъде.Разбира се има вероятност и двата датчика да не работят, бих ги замерил ако знаех как(имат три извода- между кои от тях да меря съпротивление?)Пробвах да включа буксата на моя датчик както е свален от двигателя и ми направи впечатление, че показва 120 градуса когато корпуса му е замасен към двигателя, иначе не показва нищо.Само, че втория датчик(от Спас) си е монтиран на мястото и има маса, но като му включа буксата няма никакъв ефект.Според мен вариянтите са два:1.Трябва да се върже четвъртото кабелче-САМО, че КЪДЕ?2.Двата датчика са дефектирали- само, че единия показва постоянно 120 градуса, пък другия нищо не показва- струва ми се малка вероятността и двата да не работят(НО Я ИМА) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Brandt Публикувано 4 Април 2013 Доклад Share Публикувано 4 Април 2013 колега, мисля че имам схема на въпросния датчик....като се прибера в София ще проверя и ще ти пиша Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митко Атанасов Публикувано 14 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 14 Април 2013 в тебе ми е надеждата колега, никой друг не дава надежда Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
denev Публикувано 14 Април 2013 Доклад Share Публикувано 14 Април 2013 Разликата между датчиците е че в 4 пиновите има електроника докато в 3 пиновите няма /има термистор и биметална пластина /.Четири пиновият датчик има допълнително захранване /плюс / заради електрониката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване