Jump to content

Динамо - зарежда когато си поиска


tonydony@abv.bg

Recommended Posts

Карам       Ауди 100  2.3 NF мотор

Преди да се случи това при вдигане на оборотите динамото зареждашемалко повече и затова трябваше да карам само на фарове - къси. /отделно си имам лед- дневни/ . След това  спря да зарежда.

Направих профилактика на динамото като смених регулатора /четките на стария бяха износени/, смених двата лагера /за всеки случай/ и престъргах на струг колектора .

Всичко се оправи но за да зарежда нормално трябваше отново да бъдат включени постоянно късите светлини!!!??? 

И така  докато не изминах 600км.

И тогава се започна : като работи двигателя незеависимо дали съм на място или в движение динамото спира да зарежда.

Като вдигна до 2500-3000об. изведнъж стрелката на волтметъра скача и показва, че зарежда нормално. Оборотите падат до нормални и всичко е наред - зарежда. След секунди пак светва лампата и отново "газ" вдигат се оборотите и пак всичко си идва на мястото. Така карах коло 10км. градско. Накрая започна да свети постоянно.

Ако някой може да даде съвет-благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих регулатора и установих, че едната четка е износена с ръбче около милиметър. По следата оставена на колекторните пръстени се вижда, че двете четки са контактували на пръстените в единият им край. Ръбчето на четката е попадало между двата пръстена на колектора и най-вероятно е давало накъсо и така се е прецаквало зареждането. ротора при въртене има аксиално изместване с 2-3 десети от милиметъра, но явно и това е било достатъчно за поразията. Най вероятно колекторните пръстени са се изместили около 3-4 мм и това е довело до тази аномалия.

Като сваля динамото ще се разбере дали е така и хайде за нови пръстени.

Направих и снимка. Едната четка е от предишния регулатор. И на двете се вижда ръбчето. Дано да е от това проблема.

post-13966-0-58395100-1377214113_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих регулатора и установих, че едната четка е износена с ръбче около милиметър. По следата оставена на колекторните пръстени се вижда, че двете четки са контактували на пръстените в единият им край. Ръбчето на четката е попадало между двата пръстена на колектора и най-вероятно е давало накъсо и така се е прецаквало зареждането. ротора при въртене има аксиално изместване с 2-3 десети от милиметъра, но явно и това е било достатъчно за поразията. Най вероятно колекторните пръстени са се изместили около 3-4 мм и това е довело до тази аномалия.

Като сваля динамото ще се разбере дали е така и хайде за нови пръстени.

Направих и снимка. Едната четка е от предишния регулатор. И на двете се вижда ръбчето. Дано да е от това проблема.

post-13966-0-58395100-1377214113_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...