samo_pechka Публикувано 12 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2014 Здравейте колеги , от няколко дни установих ,че единият маншон е скъсан близо до корм.накрайник. Потърсих тема в нашия форум за смяната , но уви или няма или аз не намирам . Онзи ден купих един "пластмасов" маншон на Спидан и реших сам да си го сменя, не съм ходил в сервиз и нямам представа дали е трудно и скъпо . На мен не ми се видя голям филма със смяната, т.е. не е много трудно . За да стане лесен достъпа до скобата обаче, се налага да се смъкне една тенекия (екран) над кат-а , маха се и ЕГР-а с тръбичката за да се подобри доп. достъпа. Прикачвам някоя и др. снимка за обща култура . с гаечен ключ 16 и ВД 40 раздвижих болта дето държи корм.накрайник , тук с обратно огледалце показвам как е .болта има малък ход ! Понеже има засечка в главата му с/у превъртане при стягане на гайката .едновременно с ключа нагоре/надолу, ВД 40 и леко с чука излезе. Демонтирах накрайника, като внимавах да запазя макс. положението на контрагайката , за да не се разбута геометрията на колата ( стенда)Не използвайте силни удари с чук да извадите закр.болт ! Може да повредите нещо по рейка или накрайник! Затова го раздвижете по описания начин и ще излезе колкото и да е запекъл от ръждата !Сега снимка на екрана който тр да се махне за да се достигне до скобата държаща маншона , през същото място се стяга и новата скобаДържи се на две винтчета отгоре и една гайка - 10 отдолу ( малко трудно се стига )Тук снимка на стария маншон все още на рейкатаС арматурни клещи прерязах скобата и махнах маншонаНовия маншонПреди монтажа напръсках с течен силикон рейката и внимателно я забърсах с чист парцал , накрайника отвътре със кач.смазка за мотоциклетни вериги . Реших ,че ще е подходяща .Тук вече маншона монтиранСега нещо важно , за да се надене на рейката този маншон , се завърта волана в крайно дясно положение , така може спокойно да се вкара ръка и с натискане и въртене , да се надене маншона на мястото за стягане със скобата .Аз не ползвах приложената скоба в комплекта ( имам си и клещите и т,н, не да ги нямам ) просто се спрях на едно изпитано в практиката ми на любител решение - "свинската" опашка но ползвам само качествени и купени от магазина на Вюрт в наш'то село , изключително яки и здрави .От комплекта използвах малката скоба , тази към корм.накрайник. Навих вним. и самия накрайник , като гледах да си бъде в "старото" положение.Стегнах всичко по реда си.При последващият тестдрайф , установих ,че нямам никакво дърпане наляво -надясно , явно съм "докарал" стенда Геврека в правилната позиция. Въпреки това ще мина проверка, но след като сменя тези дни и един "кокал" отляво ( съмнение за леко тръгнал накрайник )Е това е колеги , нямам снимки за левия маншон щот' е здрав засега , ако се наложи смяна , ще добавя в тази тема кое как съм се справил, както и снимки . . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts