Jump to content

Жълто Кони ребилд (снимки)


Nightmarez

Recommended Posts

След дълго чакане (около година) да изкокне някое кони втора ръка, най-накрая взех четири броя жълти със зелени пружини. Настройват се на твърдост и височина. Колата е А4 '00 1.8Т.

Пружините ще отиват за прахово (нагряването им до 200 градуса не е проблем, от 220-250 започва "разкаляване"), на амортисьорите още им се чудя. Но със сигурност ще има ново масълце. Туин тюб, хидравлични.

Спрял съм се на Motul fork oil, Factory line, 7,5w. Според думите на тоя пич - http://www.rx7club.com/suspension-wheels-tires-brakes-20/7-5w-oil-koni-shocks-1043096/ резултата е добър. От две места разбирам, че оригиналното е 5w. Ще вдигна compress duping-a, с което смятам да намаля wheel hop-a (подскачането на задницата). На 18-ки съм и се усеща в завои с неравности. Друга причина са Пирелитата, които търкалям отзад, но и тях ще разкарам.

 

Много полезни теми за настройване на compression и rebound dumping (свиване и разтегляне на амортисьора):

http://www.afcoracing.com/tech_pages/shocks.shtml

http://www.bimmerhaus.com/tech/shocktuningTN.html

https://www.cachassisworks.com/Attachments/Instructions/899-031-214.pdf

 

Разлика м/у монотюб и туин тюб:

 

Още едно итересно видео:

 

Няма протекъл, не смятам да сменям семеринги.

 

Ето го и дизайна на предните (А), за задните не открих, но са подобни:

 

 

 

 

Koni_TTb.jpg

 

1- кол

2- бутало

3- водач на кола. Пространството от горната страна на буталото и въздушния джоб от външната страна са свързани с отвори, през които прелива и маслото от джобовете. Налягане в/у семеринга при разтягане на амортисьора няма.

4- семеринг с прахоуловител.

Под него са джобчета с масло до нивото на отворите за изтичане.

5- вътрешен цилиндър

6- външна тръба/резервоар за масло

7- долен клапан

8- байпас клапан

9- байпас пружина

10- гайка за настройване. При свиване на амортисьора до край, влиза в отвори на долния клапан. При това положение завъртане на кола регулира твърдостта на rebound (разпъване).

11- врътка за настойване на твърдостта. Туин тюб с газ под малягане могат да се настройват без да бъдат демонтирани :flehan:  Интересно е, че и на моите, ако им направя отвор в горния край на външната тръба и сложа дюза, мога да вкарам газ под налягане, което да доведе до по-малко разпенване на течността... Но щом от кони не са го направили, няма да експериментирам.. Просто размисли :respekt:

21- клапани

A, B, C, D....  - дюзи

 

 

Състоянието в което ги взех:

 

img_1902_3e94d_31213525.jpg

 

Махнах пружините:

 

img_1912_c2b22_31213533.jpg

 

След което и тампоните на задните за да мога да ги хвана здраво на менгемето (шл.стиска :respekt: ). Направих инструмент, като взех с пила вътрешния му ръб за да подведе тампона. Малко шкурка да заглади грубите следи от пилата. Пръснах и малко грес по тампона.

С тръбата от едната страна и болт от другата излезнаха лесно на менгемето.

 

img_1918_49359_31213536.jpg

 

img_1919_36514_31213537.jpg

 

Махането на шайбите и дистанционната втулка, също се оказа приключение. Като не става със сила, става с много сила. Скобата за маховици свърши работата с лекота:

 

img_1920_2560b_31213538.jpg

 

Идва и ред на гайките, което е най трудната задача. Силно препоръчвам предварителното им зачистване. Аз го сторих с шило и телена четка на бормашината. Отворите за инструмента с бургия 4мм на ръка. Пръскане с WD-40 - оставих ги цяла вечер да пропият добре. Бой по гайката с дорник и чук.

Направих и инструмент, като пробих отвори през шината и прекарах опашки от бургии 4-ки, което се оказа грешка, много са твърди и чупливи. На последния амортисьор счупих опашките два пъти.

Писна ми и взех секача... Не опитвайте и вие, гайката е от мек материал и се смачква.

 

img_1927_15422_31213540.jpg

 

img_1944_d427c_31213548.jpg

 

img_1945_001f2_31213549.jpg

 

img_1949_31878_31213552.jpg

 

Бой с чук и дорник по гайката:

 

 

img_1946_1bdd3_31213550.jpg

 

Разтягам амортисьора до край, вкарвам инструмента, в/у него тръба (дълга до резбата на кола), затягам гайката отгоре и с резки движения се развива. Увил съм кола с тиксо, за да го предпазя от драскотини.

 

img_1939_8104e_31213542.jpg

 

Изваждаме вътрешностите и изсипваме маслото в съд за да премерим количеството. В окаяно състояние е. Черна чорба, пълно с песачинки (амортисьорите са карани без маншони, каквито смятам да сложа). На дъното много утайки.

 

img_1956_afe37_31213653.jpg

 

По вътрешната тръба на предния, който отворих се беше наслоила кофти гняс..

Със сигурност им беше времето за ново масло!

 

img_1960_74dbd_31213656.jpg

 

img_1961_a6fd1_31213657.jpg

 

Ето ги и бътрешностите на задния (забърсани!):

 

img_1943_0d4c7_31213547.jpg

 

Буталото и тапата с дюзи/клапачета от долната страна на тръбата:

 

img_1941_fc00f_31213544.jpg

 

Семеринг на задния амортисьор:

 

img_1955_aa4c6_31213652.jpg

 

Гайка, водач, семеринг и уплътнение на преден амортисьор. Още не съм ги разделил. Здраво са влезнали едно в друго...

 

img_1957_8d690_31213654.jpg

 

img_1950_1c6f0_31213553.jpg

 

 

 

Прибирам ги в кашончето и ще възобновя проекта след време. Травма с предстояща операция ме вкарват в бокса за 3-4 месеца...

Редактирано от Nightmarez
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...