Nightmarez Публикувано 20 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 20 Февруари 2014 (Редактирано) След дълго чакане (около година) да изкокне някое кони втора ръка, най-накрая взех четири броя жълти със зелени пружини. Настройват се на твърдост и височина. Колата е А4 '00 1.8Т.Пружините ще отиват за прахово (нагряването им до 200 градуса не е проблем, от 220-250 започва "разкаляване"), на амортисьорите още им се чудя. Но със сигурност ще има ново масълце. Туин тюб, хидравлични.Спрял съм се на Motul fork oil, Factory line, 7,5w. Според думите на тоя пич - http://www.rx7club.com/suspension-wheels-tires-brakes-20/7-5w-oil-koni-shocks-1043096/ резултата е добър. От две места разбирам, че оригиналното е 5w. Ще вдигна compress duping-a, с което смятам да намаля wheel hop-a (подскачането на задницата). На 18-ки съм и се усеща в завои с неравности. Друга причина са Пирелитата, които търкалям отзад, но и тях ще разкарам. Много полезни теми за настройване на compression и rebound dumping (свиване и разтегляне на амортисьора):http://www.afcoracing.com/tech_pages/shocks.shtmlhttp://www.bimmerhaus.com/tech/shocktuningTN.htmlhttps://www.cachassisworks.com/Attachments/Instructions/899-031-214.pdf Разлика м/у монотюб и туин тюб: Още едно итересно видео: Няма протекъл, не смятам да сменям семеринги. Ето го и дизайна на предните (А), за задните не открих, но са подобни: 1- кол2- бутало3- водач на кола. Пространството от горната страна на буталото и въздушния джоб от външната страна са свързани с отвори, през които прелива и маслото от джобовете. Налягане в/у семеринга при разтягане на амортисьора няма.4- семеринг с прахоуловител.Под него са джобчета с масло до нивото на отворите за изтичане.5- вътрешен цилиндър6- външна тръба/резервоар за масло7- долен клапан8- байпас клапан9- байпас пружина10- гайка за настройване. При свиване на амортисьора до край, влиза в отвори на долния клапан. При това положение завъртане на кола регулира твърдостта на rebound (разпъване).11- врътка за настойване на твърдостта. Туин тюб с газ под малягане могат да се настройват без да бъдат демонтирани Интересно е, че и на моите, ако им направя отвор в горния край на външната тръба и сложа дюза, мога да вкарам газ под налягане, което да доведе до по-малко разпенване на течността... Но щом от кони не са го направили, няма да експериментирам.. Просто размисли 21- клапаниA, B, C, D.... - дюзи Състоянието в което ги взех: Махнах пружините: След което и тампоните на задните за да мога да ги хвана здраво на менгемето (шл.стиска ). Направих инструмент, като взех с пила вътрешния му ръб за да подведе тампона. Малко шкурка да заглади грубите следи от пилата. Пръснах и малко грес по тампона.С тръбата от едната страна и болт от другата излезнаха лесно на менгемето. Махането на шайбите и дистанционната втулка, също се оказа приключение. Като не става със сила, става с много сила. Скобата за маховици свърши работата с лекота: Идва и ред на гайките, което е най трудната задача. Силно препоръчвам предварителното им зачистване. Аз го сторих с шило и телена четка на бормашината. Отворите за инструмента с бургия 4мм на ръка. Пръскане с WD-40 - оставих ги цяла вечер да пропият добре. Бой по гайката с дорник и чук.Направих и инструмент, като пробих отвори през шината и прекарах опашки от бургии 4-ки, което се оказа грешка, много са твърди и чупливи. На последния амортисьор счупих опашките два пъти.Писна ми и взех секача... Не опитвайте и вие, гайката е от мек материал и се смачква. Бой с чук и дорник по гайката: Разтягам амортисьора до край, вкарвам инструмента, в/у него тръба (дълга до резбата на кола), затягам гайката отгоре и с резки движения се развива. Увил съм кола с тиксо, за да го предпазя от драскотини. Изваждаме вътрешностите и изсипваме маслото в съд за да премерим количеството. В окаяно състояние е. Черна чорба, пълно с песачинки (амортисьорите са карани без маншони, каквито смятам да сложа). На дъното много утайки. По вътрешната тръба на предния, който отворих се беше наслоила кофти гняс..Със сигурност им беше времето за ново масло! Ето ги и бътрешностите на задния (забърсани!): Буталото и тапата с дюзи/клапачета от долната страна на тръбата: Семеринг на задния амортисьор: Гайка, водач, семеринг и уплътнение на преден амортисьор. Още не съм ги разделил. Здраво са влезнали едно в друго... Прибирам ги в кашончето и ще възобновя проекта след време. Травма с предстояща операция ме вкарват в бокса за 3-4 месеца... Редактирано 20 Февруари 2014 от Nightmarez Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts