Jump to content

Въпрос относно ширината на гуми


DieLikeTheResT

Recommended Posts

Здравейте колеги. Тъй като ми предстой купуване на 4 нови летни гуми реших да си взема по-широки и следователно ми изникна въпроса дали е възможно да опират при завой и т.н. В момента съм с 225/40/R18, но смятам да сложа 255/40/R18. Естествено колата е душегуб - 99-та година. Ориентирал съм се към DUNLOP SP SPORT MAXX съответно със 255 ширина както бях написал по-горе и така и така сте тук, ако може хвърлете по едно мнение и за този модел гума. Ще добавя и едно линк-че за да се добие представа каква е джантата, ако все пак има значение. Благодаря предварително.

http://prikachi.com/images/185/6131185N.jpg

Редактирано от DieLikeTheResT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да задължително трябва да я има 8.5 или 9j става за 255 гуми.Понеже има реплики на такива джанти и са с други размери така че провери тази информация.Ако ти е оригинална джанта от рс може да опират в калниците понеже на рс джантите ет-то е по малко което означава че е по изнесена на вън,и калниците са с раздувки,според мен джантите стават,но небързай с гумите, консултираи се с някои по-компетентен от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж тогава от вътрешната страна на джантата колко и е J-то. Умножаваш по 25.4, добавяш 20-30мм отгоре и това трябва да бъде ширината на гумата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 8 инча широка джанта ти трябва (8*25,4)+ 30 = 233, тоест гумата трябва да е в диапазона 225-245 широка (височината вече зависи от предлаганите на пазара, както и от личните предпочитания :) ) 255 гума също ще стане на тази джанта но ще изглежда малко като балон :D положителното е, че ще ти предпазва самата джанта от одиране по бордюри, но натоварването на гумата по борда ще е по-голямо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно джантата, горе е коментирано, но относно гумата:

Ако искаш да спазиш (а според мен е задължително) външният диаметър на колелото като цяло, 225/40 R18 заменяш с 255/35 R18.

Така височината ще остане същата, защото така нареченото "отношение" (или разговорно-височина) е процентно отношение от широчината. 255/40 R18 е по-висока гума от 225/40 R18, за това увеличавайки широчината, намалявай отношението според такъв калкулатор: http://www.avtogumi.bg/oscommerce/

Така си гарантираш правилната височина, съответно верен скоростомер, километраж и няма да изглежда като трактор.

 

П.С. С това ЕТ гаранция няма да опира в калниците, но предните ще са на милиметри от вътрешната страна до шенкела. Имай предвид, че самият размер на широчината е ориентировъчен. При различните марки гуми при размер например 255, реално можеш да срещнеш от 253 до 257. Карал съм с фланци до ръба на калника и основният фактор дали ще опира в калника беше марката гума.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходен пост!

Колега, благодаря за изчерпвателния отговор, но се отказах от 255/40. Реших да се спра на 245/40, надявам се да няма голяма разлика в височината и щом вече разбрах, че и джантата ще събере самата гума и няма да опира в калниците правя последно сравнение в марката гуми и ще ги поръчвам.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...