Jump to content

2.5 AKE пали и след 5 сек. гасне


bob17

Recommended Posts

Колеги здравейте!

Имам А6 С5 2.5 TDI куатро автомат 2001.Доста четох, а и търсачката не ми помогна......ако въпреки това съм пропуснал точната тема моля предварително да ме извините.....та на проблема...

Преди  няколко дни го правеше само сутрин при първо палене..сега го прави ако колата не е палена около час-пали нормално и след 5 сек. гасне , след което (да е жив и здрав акумулатора) след третото или четвърто въртене пали !

Преди ,като го правеше само сутрин го усетих,че прави тази мизерията само когато нафтата е под средата на резервоара.Сега след последното зареждане го направи след 100 км градско-"И ТЕ ТАКА"....

След изчистване на грешки ,от време на време набива грешка на ABS'а след продължително въртене!

Възможно ли е от някъде да дърпа въздух...или кошницата в резервоара...????????

Ако може съвет от къде да започна да търся проблема или от кой майстор да започна .

 

Имам инсталиран VCDS 12.12.0 ако е от значение !

 

Предварително благодаря !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS-a светва от пада на напрежение на акумулатора. Като си въртял дълго тока намалява и като включиш за пореден път стартера и помпата на ABS не сработва като хората и ти набива грешка. Другото ти е въздух в нафтата по една, или друга причина. Мотора ти работи 5 сек., докато пресуши тръбичките от филтъра до ГНП и приключва. Горивният филтър ти е най-висока точка и явно от него към резервоара засмуква въздух, за да връща нафтата, но все пак може и от друго място да се окаже. Провери си пробката отгоре на филтъра дали е стегната, О-пръстена на 3-пътния клапан, както и дали маркучите не са нацепени.

Много важно - избягвай да въртиш продължително на суха помпа, намери начин да подкачиш гориво (с допълнителна помпичка), вместо да въртиш ГНП и да чакаш то да засмуче чак от резервоара (няма подкачваща помпа).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да проблема прилича на дърпане на въздух. Гледам че си куатро точно такава съм ровил, има помпа в резервоара! За да дърпа въздух значи че е по веригата на помпата => след горивен филтър. Имаш "сензор" за помпата в резервоара! Ако тя не работи би трябвало да набие грешка. Не пипай резервоара преди да си сигурен че има защо! В него всичко е така набутано, че ти е бедна фантазията как се бърка. Трябва според мен да имаш идея, и поне малко опит за да не си повредиш колата.

 

Направи следното:

1.Огледай маркучите за обратното гориво - всичките, най-вече този към помпата. За по-лесно ги смени но купи хубав маркуч. 

3.Свали болтовете(банджо-болтовете) който свързват горивото към помпата. В единия трябва да има клапан, продухаи го с нещо и се обеди че затваря плътно. При монтаж стегни внимателно, и достатъчно така че дифтонгите да легнат добре. 

4. Отстрани на помпата има една тапа за обикновен ключ май 17 или 19, тя е с О-пръстен. Възможно е от там да е проблема. За жалост ако снимаш помпата от двете страни ще мога да ти я оградя да разбереш коя е? Просто не помня на твоята кола точно как изглежда. По спомен държеше една ламаринка подобна на стрелка. 

2..По горивния филтър имаш пробка за източване на водата от филтъра. Обеди се че е стегната!!!

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силно ме съмнява да е помпата в резервоара, както казах - тя не подкачва гориво, не прави никакво налягане, само ГНП засмуква. Наистина тръбичките за обратна нафта са чест проблем, преди няколко месеца един човек от форума имаше подобен проблем и не можеше да се оправи и обезвъдуши, та му помогнах и му открих проблема - маркучето за обратна нафта на 1-ви цилиндър се беше цепнало по средата и даже изпускаше нафта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук не беше споменат правилният отговор, проблема е в уплътненията на помпата, при изключване на двигателя част от горивото от помпата се връща към резервоара, а на негово място влиза въздух от не-херметичните уплътнения на помпата. там търсете проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да проблема прилича на дърпане на въздух. Гледам че си куатро точно такава съм ровил, има помпа в резервоара! За да дърпа въздух значи че е по веригата на помпата => след горивен филтър. Имаш "сензор" за помпата в резервоара! Ако тя не работи би трябвало да набие грешка. Не пипай резервоара преди да си сигурен че има защо! В него всичко е така набутано, че ти е бедна фантазията как се бърка. Трябва според мен да имаш идея, и поне малко опит за да не си повредиш колата.

 

Направи следното:

1.Огледай маркучите за обратното гориво - всичките, най-вече този към помпата. За по-лесно ги смени но купи хубав маркуч. 

3.Свали болтовете(банджо-болтовете) който свързват горивото към помпата. В единия трябва да има клапан, продухаи го с нещо и се обеди че затваря плътно. При монтаж стегни внимателно, и достатъчно така че дифтонгите да легнат добре. 

4. Отстрани на помпата има една тапа за обикновен ключ май 17 или 19, тя е с О-пръстен. Възможно е от там да е проблема. За жалост ако снимаш помпата от двете страни ще мога да ти я оградя да разбереш коя е? Просто не помня на твоята кола точно как изглежда. По спомен държеше една ламаринка подобна на стрелка. 

2..По горивния филтър имаш пробка за източване на водата от филтъра. Обеди се че е стегната!!!

Постнал съм снимки колега .На едната глава маркучетата са сменени ! Само този към резервоара не знам как е !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, на последната снимка се вижда как тече от маркучето за дюзата на първи цилиндър (точно същото място, както споменах по-горе). Все пак това е отново предположение, защото по снимки диагностика правят ония по СКАТ :magic:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не е нафта а лепило от ватата на кората на мотора-проверих го.! Като му стане топло и се разтича!

Редактирано от bob17
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук не беше споменат правилният отговор, проблема е в уплътненията на помпата, при изключване на двигателя част от горивото от помпата се връща към резервоара, а на негово място влиза въздух от не-херметичните уплътнения на помпата. там търсете проблема.

 

Нали си съгласен, че преди човек да прави ремонт за 400лв+ трябва да се прегледа по-лесното, и почти безплатно. А да сменяш уплътнения на ГНП без елементарна проверка на това което съм написал е резил за всеки диагностик. 

Това което си написал е вярно, но важи и за всичко друго и всички пропуски по системата в 98% от случаите. 

Колега изпълни всичко което съм написал, повечето е лесно. 

 

Ето ви снимка на проблемната пробка: 

 

033398703.jpg?r=0

 

Като се развие оградения винт има О-пръстен. В много от случаите е о-пръстена удървен и прави проблеми със смучене на въздух. Често се пропуска, поради не знание.  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този опръстен е част от уплътненията на помпата, нали така.

 

Да! Обаче се сменя на място, и няма никакво техническо отношение по работата на ГНП-то за да е "компромисно" сменянето на място. До колкото ми е известно през него се осъществява "законтряне" на ротора на помпата на двигателите който нямат външно(двойно) задвижващо колело. Законтрянето става като се махне ламаринката подобна на стрелка. Това да НЕ го прави никой с Ауди!!! Всичко което на Ауди се прави е да се развие този винт и да се смени О-пръстена. 

Утре я почвам.... Разглобява се всичко около помпата за да се извади нали?

Първо направи всичко което написах с номера по-нагоре в темата! По-лесно е и по-вероятно да е от нещо от другите, но имам 2-3 случая и от винта на снимката да смуче въздух.

 

Иначе не мога да кажа, но не се маха всичко а само което пречи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти горивния филтър смени ли го ?

 

Аз имах този проблем с филтър който беше няква измислена марка. Оказа се , че взима въздух от най горната част което е невидимо за окото. Купих нов на бош и си реших проблема !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да! Обаче се сменя на място, и няма никакво техническо отношение по работата на ГНП-то за да е "компромисно" сменянето на място. До колкото ми е известно през него се осъществява "законтряне" на ротора на помпата на двигателите който нямат външно(двойно) задвижващо колело. Законтрянето става като се махне ламаринката подобна на стрелка. Това да НЕ го прави никой с Ауди!!! Всичко което на Ауди се прави е да се развие този винт и да се смени О-пръстена. 

Първо направи всичко което написах с номера по-нагоре в темата! По-лесно е и по-вероятно да е от нещо от другите, но имам 2-3 случая и от винта на снимката да смуче въздух.

 

Иначе не мога да кажа, но не се маха всичко а само което пречи.

Стигнах до винта............ 2 проблема-въпросната ламаринка липсва, а винта вече втори час се мъча да го развия. Като го развия ще пиша...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само гледай да е същия от снимката, този дето развиваш! Право на грешка почти нямаш.

 

Ламаринката подобна на стрелка се ползва като дистанционна подложка която държи болта достатъчно далече при стегнато положение(с ламаринката) да НЕ законтря ротора на ГНП-то. Идеята е да свалиш ламаринката да стегнеш и по-този начин да законтриш ГНП-то.

Снимката е примерна, но бях пуснал Ауди А6 2.5тди ВП44, и излезе с ламаринка. 

 

Обърни внимание болта пилен ли е, сменян ли е? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо започвам с благодарности към всички, които откликнаха и особено на Vankata84!

Ламаринка няма, но така и не можах да развия болта! Няма или поне аз невидях следи от пилене.... Болта е 6мм шестограм а не 'еврейска звезда'.... След обстоен преглед се оказа, че маркучите на горивния филтър са се разхлабили.... Поне с по един оборот на скобите се затегнаха.

Мислех, че като съм свалял маркучите за нафта на помпата ще имам проблем с запалването ама НЕ!

Запали от раз и вече втори ден пали и работи перфектно!

Благодаря на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силно ме съмнява да е помпата в резервоара, както казах - тя не подкачва гориво, не прави никакво налягане, само ГНП засмуква. Наистина тръбичките за обратна нафта са чест проблем, преди няколко месеца един човек от форума имаше подобен проблем и не можеше да се оправи и обезвъдуши, та му помогнах и му открих проблема - маркучето за обратна нафта на 1-ви цилиндър се беше цепнало по средата и даже изпускаше нафта.

Привет колега,радвам се че проблема е решен,но да вметна ,че помпа в резервоара има и тя е в десния бак,като си прави достатъчно налягане към ГНП то !

Имах проблем с всичко това и го казвам от опит.При мен беше затлачена именно цетката - филтърчето на самата помпа в резервоара,която вероятно помага на ГНП то .Някакво техническо израстване ще е защото колата е А4 Б6  180 к.с куатро .При мен проблема беше ,че като подмина средата на резервоара и спира - все едно свършва горивото.Проблема се оказа ,че системата от маркучи не прехвърля гориво -по скоро не изравнява горивото в бака,  който  е като дисаги около кардана.Та тази помпа нагнетява в посока горивен филтър нафта,а с помощта на обратната и помпата, система от маркучи изравнява горивото.Филтъра на помпата беше все едно облицован в набук , от силата на засмукване мрежичката на цетката се беше обърнала на вътре.Всичко беше ужас от мръсотия,близка до смола!

Редактирано от muftal4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата в резервоара НЕ нагнетява гориво към ГНП, тя просто пълни кошницата в резервоара, от която ГНП засмуква САМА горивото. Когато има много гориво в резервоара кошницата е пълна така или иначе, тогава тази помпа даже не работи, има нивомери в кошницата които следят нивото на горивото и включват и изключват помпата когато е нужно, за това при пълен резервоар нямаш проблеми дори и тази помпа да е задръстена или да не работи.



Лесно можеш и сам да провериш дали качва гориво към ГНП

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,не е така при моя модел,не се заблуждавай!Помпата в резервоара праща гориво , казах че го знам от личен опит- това е за А4 Б6 180 к.с - ако ти се занимава ела разглобяваш и ще снимаме и ще мерим налягане-маркуча към филтъра прави струя около 3 педи .

Редактирано от muftal4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно, точно на такава кола като твоята сме монтирали подкачваща помпа, защото помпата и в резервоара единствено пълнеше кошницата, както и на моята кола - А6 180 коня.   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...