cnr07 Posted August 1, 2014 Report Share Posted August 1, 2014 Колеги, моля за подробна информация относно така наречените "вихрови клапи" (swirl flaps) - предназначение, начин на работа, ремонт, отстраняване, и последствия след отстраняването им. Конкретната причина за темата е проблем в смесообразуването след отстраняване на въпросните клапи. Двигател - 2.8 V6 AMX. Показания в полета 3 и 4 на канал 1 преди премахването на клапите: 1 - 3% за двете банки на празен ход. След отстраняването на клапите: 18 - 20%. Ако приемем, че интервенцията по отстраняване на клапите е извършена коректно, има ли конструктивна причина за такова обедняване на сместа? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buzzi Posted August 1, 2014 Report Share Posted August 1, 2014 Това което знам,по дълъг път на завихряне по голям обем въздух доставен,но при ниски обороти няма ефект,затова и се правят колектори разделени на две части,колектора става толкова по дълъг колкото повече нараства нуждата от въздух.Лаишки казано това трябва да е Link to comment Share on other sites More sharing options...
cnr07 Posted August 1, 2014 Author Report Share Posted August 1, 2014 (edited) Това добре. А защо ЕКУ да не може да регулира сместа при отсъствието на тия клапи? Има ли обратна връзка между изпълнителния механизъм и ЕКУ? И дори да има такава, ЕКУ има начини за регулиране на сместа въпреки неработоспособността на този механизъм - коригира инжекторните времена на база данните от О2 сензора. Защо при работещи О2 сензори и MAF, ЕКУ не регулира сместа в този случай? Edited August 1, 2014 by cnr07 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buzzi Posted August 3, 2014 Report Share Posted August 3, 2014 Картите на екуто имат логика,при нарушен хардуер,няма какда се измени софта' сам ,при дизелите след тунинг някои си махат дебитомера,тоест картата,така се постига почти моментално разгръщане на моща,при бензина когато въздуха не постъпва по зададената логика трябва да се рови по софта за да се каже на екуто какво и с колко да промени горивния процес.Сондата е коректив,а не причина за сместа,сондата е обратната връзка с екуто,но тя може да компенсира от-до в проценти,а не безкрайно,всичко е логично Link to comment Share on other sites More sharing options...
cnr07 Posted August 4, 2014 Author Report Share Posted August 4, 2014 Благодаря за отговора, колега. Значи, решението е подходящ ремап. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cnr07 Posted August 7, 2014 Author Report Share Posted August 7, 2014 http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/Misc/Audi_Engine_Management_Level1_Course_941002.pdfНа стр. 10 и 11 е обяснена идеята за променливата геометрия на всмукателните колектори, в частност за V6 и V8 двигатели. Явно идеята за отстраняването им не е била добра. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now