Jump to content

Причини за грешка 16505 (VCDS)


manchorov

Recommended Posts

Постоянно ми излиза тази грешка:

 

                Address 01: Engine       Labels: 058-907-55x-AEB1.lbl
Control Module Part Number: 8D0 907 557 
  Component and/or Version: 1,8l R4/5VT MOTR HS D05
           Software Coding: 04001
            Work Shop Code: WSC 00000  
                      VCID: 6DDD4AB72491FE6BD85-4B64
1 Fault Found:
 
16505 - Throttle Position Sensor (G69) 
            P0121 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
 
Readiness: N/A
 
В саита на Ross-Tech пише това:
 
16505/P0121 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal Possible Symptoms
  • MIL on
  • Poor engine performance
Possible Causes
  • Wiring Harness issue
  • Failed Throttle Body
  • Failed ECM
Possible SolutionsSpecial Notes
  • For some vehicles, there may be a TPI with instructions on replacing the terminals for the throttle body.
  • Some ECMs may have a firmware update to address this issue during cold weather.
  • The component identifier G69 may be G187 per the wiring diagrams for the vehicle in question.

 

Може ли малко помощ.Какво означава 

  • MIL on  
  • Failed ECM

В дросела ли е проблема,и какво е решението?

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 105
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Malfunction Indicator Lamp  , или т. нар. "Check Engine Light" .

Това се показва като грешка, когато ЕКУ-то разпознае проблем в захранването на въпросната лампа, която или не свети когато трябва, или свети постоянно, т.е. има проблем някъде в моторния отсек.

Дано Failed ECM  не е вярно, сещаш се, че означава проблем в ЕКУ-то.

Много е възможно дросела да прави всички проблеми, но и нещо по окабеляването е вероятно, букса, прекъснато/претрито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М да и аз си мислих подобни неща.Аз Check Engine Light нямам то колата е 1996г. А4 1.8 турбо.От доста време не съм я карал,но си взех кабел за диагностика и гледам да видя кво и е положението.Някакви съвети  как да процедирам с този проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чистих грешките и тази излиза веднага след това.Смених дросела и колата сега тръгна доста.Лошото е че ми се прецака кабела и сега не мога да адаптирам дросела.При натискане на съединителя като превключвам скоростите малко се форсира колата,и не падат много бързо оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тая година АЕВ то май дросела сам си се адаптираше, но все пак опитай за всеки случай това:

 

put the key and put it into the position just before the starter turns (do not start the car) push the gas peddle all the way wait 3 seconds and turn the key all the way back but do not take it out, now release the gas peddle and wait 2 minutes! remove key than put it back in and start the car! you should notice a better response while pressing the gas do this once every few weeks! 

 

И още нещо, откачи буксата на клапана за бензиновите пари, провери го с надуване дали е останал затворен(трябва да е) и покарай така с откачена букса, виж как ще се държи колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го разбирам по следния начин:Въртя на контакт без да паля.Натискам газта до долу,и чакам 3 секунди.След това връщам ключа до начална позиция без да съм пуснал педала за газта,и не вадя ключа.Чак тогава пускам педала на газта и чакам 2 минути.След това изваждам ключа,и след това вече си го мушкам и паля колата.Правилно ли съм го разбрал?Иначе за клапанчето което връща бензиновите пари (N80 valve) беше заяло отворено и ми правеше вакум в резервоара.Свалих го преди седмица и го понапръсках вътре със спрей за чистене на дросел клапи.Като го сложих щракна и затвори.Вакума в резервоара изчезна.После взех отново да го чувам как трака,което значи че работи.Но явно не работи коректно,защото след 1 седмица без вакум в резервоара днес пак чух да шуми от резервоара.Изгоря ми нещо маи диагностичния кабел и сега не знам какво се получава нито с дросела нито с този клапан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно така се процедира с адаптацията.

А клапана ти се държи точно като моя, ту оставаше отворен, ту проработваше, или изобщо зацепваше в някакво средно, полузатворено положение, та днес най-после намерих работещ(засега) от морга, новия оригиналдъ е около 200 лв....... :stupid:

Ако я усещаш пробемна, махни клапана и затапи двете тръбички, виж как ще се държи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ако и при теб е работил така,предполагам и на теб ти е правил вакум в резервоара.То ако остане в отворено полужение двигателя смуче яко въздух от резервоара.Чуваше ли шумене от резервоара като спреш някъде и излезеш до колата или.....Колата сега си се държи добре върви си нормално.Притеснява ме ако карам с изключен,какво ще става с бензиновите пари.Дали да не го напръскам вътре яко с контактен спрей.Знаеш ли какво му е устройството от вътре и дали няма да го прецакам още след като го понапръскам?

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече узнах какво му е устройството, отворих стария и не видях явна причина за повредата, това си е един елементарен електромагнит , командващ мижаво но идиотоустойчиво клапанче, просто няма как да се повреди, освен ако не засмуче лепило прома, или втечнен асфалт и не блокира, но моето беше чисто. Остава варианта бобината да е свършила, но при отварянето я повредих и не се сетих да я измеря предварително. Но така и така не бачкаше. Едва ли пръскането ще повредиш нещо, пробвай все пак, но не се надявай на реанимация ако е свършил.

Странното е, че при мен правеше налягане в резервоара, още със стартирането и се почваше съскане, принудих се да карам с наполовина отвита капачка.

Сега ровя по етки и елси да видя в детайли що за устройство има тая резервоарна вентилация и къде може да се крие проблема. Има писано из форума, както и по чуждите, но така и не намирам стройно и категорично описание на всички елементи, възли и евентуални проблеми по системата.

А същата се оказва, че е доста решаваща за работата на мотроника.....

 

Иначе от няколко дена бях с изключен(затапен) клапан и нищо проблемно не усетих да става, само изчезнаха няколко проблема: "накъсването" при рязко газиране; колебаенето на оборотите при ПХ, отнемане на газта при смяна скорости и студения старт; увеличи се в по-ниските обороти въртящия момент; и като че ли разхода се снижи....., но това ще го проверя при следващото засичане.

 

А на ВАГ-а грешки няма......

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си че ти е правило налягане в резервоар а не вакум.Защото като беше заяло отворено му откачих маркучлето от страната на калника,докато работеше двигателя и направо искаше да ми смукне пръста.Демек ако е останало отворено не може да връща налягане към резервоара,тъй като след клапана има 2 възвратни клапана които не позволяват обратно изтичане на налягане от двигателя към клапана,а само може да се засмуква от двигателя.Едното клапанче е при (Y)образното разклонение след клапана,и другото е чак от другата страна където влизат въпросните пари в смукателния колектор.Не знам дали ще ме  разбереш :)Аз също се бях заблудил в началото че имам налягане,но като откачих маркуча от клапана при запален двигател и видях как дърпа от там и ми стана ясно.Лошото е че четох някъде,че при голям вакум в резервоара може да си замине горивната помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко години когато я купих, покрай обслужването смених и всички клапанчета по вакуумите и помислих, че това налягане е в следствие от някое обърнато, но всичките са си в правилната посока, и работят.

Определено си беше налягане и точно това  бърка сметките, но  предстои масивно разглобяване на кошника, така че ще видим.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен вакума е ясен,ама при теб налягането не мога да си го обясня.Освен ако няма нищо общо с този клапан,а проблема да е от другаде.Просто от там може само да дърпа от резервоара към двигателя,няма вариант от там да надува резервоара.Аз живея в Германия и съм я зарязал в един гараж тази кола,че имам друга.Но края на месеца брат ми ще се прибира в Бг. и мисля да я закарам до там та да има с какво да ходи за риба през отпуската си.След това мисля да я продавам.Колко и взема се кяр :) Тук трябва да я дам за скраб иначе за 50-100 евро :) А сега колата върви екстра и не ми се хвърля на боклука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, тука има маса мераклии за такъв "скраб", брата може и да направи малка пачица с една бърза продажба :hilezh: .

 

И един "малък" проблемец да спомена. Значи, окабеляването на тия стари(вече) коли, особено в моторния кош е зверски изпечено и поне при мен се оказа, че по снопа някъде зад двигателя, едно от кабелчетата на въпросния N80 е с пречупена изолация, оттам при всяко мърдане на снопа(за какво ли не) кабела лека-полека е късал жички и накрая е останал скъсан, като е давал верига по желание.....С  "новия" клапан ми изкара ангелите, уж работи, а след минута-две спира, падна бая ровене. Ако имаш възможност, с още един човек проверете кабелите, че сам е тегаво.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пак ми заигра няколко пъти оборотите на празен ход 700-850 приблизително,и после ги успокоява.Явно не работи добре този клапан и си дърпа чат пат повече въздух от там.Ще пробвам 1-2 дена като извадя и затапя маркучите без да му махам буксата.Трябва да видя и каква му е цената на нов оригинален.Но предполагам,че ще е 100-150 евро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По немско не знам, тук нов е само оригинален и с всичките отстъпки(при авер) и гъдели е малко над 200 лева.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Значи тук ще е малко по скъп.Разкачих го,и затапих 2-та маркуча с по една клечка :)и оборотите не са мърдали почти хич.Но като че ли върви 1 идея по малко,но не съм сигурен в това.Не знам дали е безопасно да се кара така.Все се чудя какво ще става с бензиновите пари в резервоара като няма какво да ги изсмуква.И то най вече като го заредя до горе,или при по топло време.Иначе клапана си е на Бош и най вероятно би трябвало да го има и без щампата на ауди,следователно да е по евтин.

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам оставил си го на буксата, но ако е издумкал ще дава грешка, т.е. пак ще бърка смесообразуването.

С моя стария независимо закачен  или не, колата беше като спъната, да не говорим за аномалиите в оборотите.

Във връзка с налягането сега си спомних една случка от преди две лета, когато при едно спиране със загряла кола, като излязох ме лъхна миризма на бензин и видях от гърловинат буквално да се излива бензинец. Резервоара беше на 2/3 пълен, изчаках с пожарогасителя в ръка около 10-тина минути и теча спря, тогава не направих връзка с въпросния клапан, но сега се сетих че вероятно е имало такава.

Сега чета, че освен въпросния клапан за парите, има и някакъв соленоид на гърловината,  почва се чудене  :gruebel:  

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има нещо и в капачката и в гърловината на резервоара.Под капачката ако си забелязал в самата гума около нея има една дупчица,от там на мен ми смучеше яко въздух като правеше вакум.Иначе на клапана буксата не съм я вадил.Интересно как ако не е свързан,а е само на букса пак може да бърка нещо.Може би когато ЕКУ-то му каже да отваря и да пуска бензинови пари а той е разкачен(ЕКУ-то не го знае това щото буксата си е свързана) в същото време да пуска гориво за този въздух дето ужким е казало да влезе от резервоара и ......Нещо такова ми минава през главата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ровя по чужди форуми точно за такова обяснение, ама и там в повечето случаи има само генерални  описания на системата и никакви по-задълбочени данни как работят елементите и възлите в детайли и как си взаимодействат помежду си и с компа в частност....За съжаление от електрики нищо не вдявам, а тая х..ня ще се окаже необяснима и тъмна като всеизвестния  подгрев на огледалата :wall:

Сега за клапана имам два варианта, първия е закачен повреден, дава грешка с незнайно въздействие върху системата, втория е закачен, но тотално изпушил, т.е. все едно го няма, при мен си дава стабилна постоянна грешка че липсва, но пък колата върви отлично.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има нещо и в капачката и в гърловината на резервоара.Под капачката ако си забелязал в самата гума около нея има една дупчица,от там на мен ми смучеше яко въздух като правеше вакум.Иначе на клапана буксата не съм я вадил.Интересно как ако не е свързан,а е само на букса пак може да бърка нещо.Може би когато ЕКУ-то му каже да отваря и да пуска бензинови пари а той е разкачен(ЕКУ-то не го знае това щото буксата си е свързана) в същото време да пуска гориво за този въздух дето ужким е казало да влезе от резервоара и ......Нещо такова ми минава през главата :)

Няма как обаче ЕКУ-то да знае колко бензинови пари/въздух/ пуска този клапан.Много интересна тема.

Според аутодатата(доколкото може да и се вярва) съпротивлението между двата пина на клапана трябва да е 22-30 ома,а между клемите на буксата трябва да показва волтажа на акумулатора това при изгасен двигател.Моят клапан работи ако искате може да замеря какви стойности дава.

Редактирано от ksi1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да,като се замисля си прав,че ЕКУ-то няма как да знае за този въздух,защото влиза след дебитомера.Но има голяма вероятност този въздух да е разчетен в горивните карти и да участва в смесо образуването,без да трябва да го измерва дебитомера.За мен вариантите са 2 за проблеми с този клапан.1-вия и по лош е да е останал отворен и двигателя да дърпа твърде много въздух,и да мени оборотите,и да прецаква смесите.2-рия клапана да е затапен и въобще да не влиза въздух от там,което също може да бърка смесите,но прекалено малко и колата да си е горе долу в допустими норми и да си върви добре.Темата наистина е интересна,защото съм сигурен,че много хора с 1.8турбо където чистят/сменят дросел клапи,дебитомери,и кво ли не заради лоши обороти на празен ход,и понякога лош вървеж на колата може да имат проблем точно с този клапан без дори и да знаят.Защото ако е зацепил отворен примерно няма да дава никаква грешка при диагностика.Измери го ако искаш просто за информация да го има в темата.Иначе аз съм скаран с тоците и нищо не ми говорят тези работи :)Но пък точно с тази кола си станах половин майстор :)То и моя клапан работи на пръв поглед,но явно не коректно и по някога си стои или отворен или затворен :)поне така мисля,защото съм го хващал на работещ двигател и измъкнат единия маркуч от страната на калника как си дърпа постоянно,и друг път пак при същите условия да си цъка и да си пуска въздух на порции много на бързо(отваря,затваря много бързо)което би трябвало да му е нормалното работно състояние :).

 

Само модераторите може да добавят,ако искат в заглавието на темата и (вероятен проблем с N80 valve),че много в страни отиде темата от заглавието свързано с грешка за дросел клапата :)

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, дори и закачен и без да дава грешка, въпросната гад понякога запецва или отворена, или затворена, това е, т.е. електромагнита си баца, но чисто механично износването и евентуално зацапването си казват своето, възрастта не прощава.

Едно е ясно, ако остане отворен и почне да дърпа въздух, това се засича от КОРЕКТНО работещата ламбда и следва съответната корекция с неприятни ефекти разбира се. Ако обаче ламбдата и/или дебитомера са проблемни, нещата стават още по-страшни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...